Casino Complaint Videoslots / MrVegas data sharing complaint

colinsunderland

Experienced Member
webmeister
MM
Joined
Jan 28, 2016
Location
uk
So, as some will have seen, I'm not happy with Videoslots Ltd giving my data to Mr Vegas Ltd without my consent. Nor are some others. Videoslots and MrVegas are completely separate legal entities, and are not connected on paper, apart from using the same MGA license to operate.

Videoslots state this data sharing is done due to license requirements, AML regulatory requirements, and they do not need consent for these reasons. I dispute that. You still require consent to share with a third party company in most cases.

This was exactly how they replied to my first email.

Videoslots and Mr Vegas operate under the same gaming license and share certain information about our customers across our brands in order to comply with legal obligations under RG and AML. Thus, consent does not apply to such processing of personal data.

I asked which section of their license allows them to do this, and which section of the GDPR. No reply to the license, for the other, they replied

As we have explained to you before, the data that has been shared with Mr Vegas has been based on legal obligations in accordance with Article 6.1 (c) of the GDPR and not on consent.

so no mention of their license that time. That section of the GDPR states

Processing shall be lawful only if and to the extent that at least one of the following applies:
(c)processing is necessary for compliance with a legal obligation to which the controller is subject;


I have asked which legal obligation they are relying on. No reply.

This would possibly be a valid argument from Videoslots IF someone held an account with Mr Vegas. However, as they don't hold a UKGC license, then there is no cross license Responsible Gaming sharing of data needed, nor is there any AML data sharing required. UK customers cannot play at MrVegas, therefore there is absolutely no reason to share UK players Videoslots data with MrVegas.

So, I requested the following

Please supply full information on what data relating to me, has been shared with Mr Vegas Ltd, and also what data has been accessed by them. Please also supply a copy of my consent for you to do this.

That is quite specific, and relates to my concerns.

The DPO for Videoslots replied with a file showing that Videoslots have shared ALL my account data with MrVegas, all deposits, all withdrawals, gameplay, bonuses, failed logins, KYC documentation, battle entries, even trophies. Image below of the files (not the full data obviously). They didn't supply or mention the consent part I requested.

videoslots.PNG

Even if I accepted that they had a legal obligation to share RG and AML sensitive information, with a third party company, who don't even operate within the UK, then how could 'trophies' (as an example) possibly have anything to do with either of those reasons.

Away from myself, and more general, some players who hadn't logged into their Videoslots account since the terms and conditions were updated to allow them to share data with Mr Vegas Ltd, got emails from MrVegas, inviting them to login and get a welcome bonus. How did MrVegas get existing Videoslot customers' email addresses to spam them with sign up offers, without consent from the players? Certainly, marketing emails are nothing to do with RG or AML, which is the sole reason Videoslots state they shared the data without consent.

Personally I don't think an accredited casino should be able to do what they have done.

Any affiliates who promote them should also be asking if player affiliate tags are being moved to MrVegas, as I've asked more than once, and not had a reply yet, which would lead me to presume, the answer is no.

@Casinomeister @maxd @Team.Videoslots
 
Last edited:

asidea

®Why do they call it rush hour when nothing moves?
PABnonaccred
Joined
Apr 28, 2004
Location
UK
Did logged onto Videoslots, did not get any popups, in regard to agreement to share data.Did not get any email either from VS or MrVegas in regard to above matter either,,just you and others then Colin. I don't understand this, if your acc. is close @VS, then why are they sharing your data with MrVegas?
 

curremon

Senior Member
PABnononaccred
MM
Joined
Jan 26, 2013
Location
finland
My videoslots account is blockedby them. Still when i asked they told me at mr.vegas that i have made account to their casino... i have not.
 

Casinomeister

Forum Cheermeister
Staff member
Joined
Jun 30, 1998
Location
Bierland
I've been informed that the customer service gave you incorrect information - I'm hoping they can explain here what happened. But no - Videoslots and Mr Vegas aren't sharing info without player consent.
 

Team.Videoslots

Award Winning Casino rep
Joined
Jul 23, 2018
Location
Malta
Hi Colinsunderland,

Unfortunately you have received the wrong information from our team due to human error. You never had an account at Mr Vegas and your data was never shared. The accounts are created and imported on first login at MrVegas. Our DPO will reach out to you to clearify. We apologise for this mistake.

This is how it works in general. No data is shared with MrVegas from Videoslots before first login. If you wish you can use your Videoslots details for a quick registration at MrVegas similar to the one Facebook have. When you login with your details, you are prompted with a question if you wish to open an account with your VS details. You need to give your consent to do this.

mrvegas-open-new-account-via-quick-registration.PNG

Until you give that consent, no data is transferred.

I know you earlier referred to an email sent to some customers at VS. We had a technical error on the email-sever the first few days where sender said "Mr Vegas" when it was Videoslots who sent it. That error was fixed. But all emails was sent from VS database.

Once again we apologise for the wrong information you where given and as we mentioned earlier our DPO will reach out to you to clarify.

Team Videoslots
 

colinsunderland

Experienced Member
webmeister
MM
Joined
Jan 28, 2016
Location
uk
A lot of mistakes then.
Mistakes in emails.
Mistakes in information customer service are giving out.
Was the large file of data your DPO sent in response to my request for a copy of all data shared with MrVegas a mistake too?
Have I photoshopped the chat below, where a live chat agent from MrVegas gave me details from my Videoslots account? Mistake or not, that proves beyond any doubt, MrVegas have accessed my Videoslots account information.

2020-07-14 (4).png

(and ftr thats not why I closed my account, it was because you reduced the RTP on PnG games)

I also find it strange, before this point, even your DPO hasn't denied data sharing, just repeating the line that you share data for AML and RG regulations. He even ignored my question about why you need to do that when I don't have a MrVegas account. You would think he might mention then, no data had been shared.
 
Last edited:

Team.Videoslots

Award Winning Casino rep
Joined
Jul 23, 2018
Location
Malta
Hi Colinsunderland,

You are correct, mistakes was made as you have pointed out above, no denial in that. Our organization is not used to serving two brands. However when we find mistakes we try to correct them as fast as possible. What we can make clear is that you have never had an account at MrVegas. You are now in direct contact with our DPO, he will respond to your questions and your compliant.

Best regards,

Team Videoslots
 

ESCJAMIE

Raging Homosexual slots Queen. #BLM
MM
Joined
Aug 17, 2018
Location
Dudley
A lot of mistakes then.
Mistakes in emails.
Mistakes in information customer service are giving out.
Was the large file of data your DPO sent in response to my request for a copy of all data shared with MrVegas a mistake too?
Have I photoshopped the chat below, where a live chat agent from MrVegas gave me details from my Videoslots account? Mistake or not, that proves beyond any doubt, MrVegas have accessed my Videoslots account information.

View attachment 138026

(and ftr thats not why I closed my account, it was because you reduced the RTP on PnG games)

I also find it strange, before this point, even your DPO hasn't denied data sharing, just repeating the line that you share data for AML and RG regulations. He even ignored my question about why you need to do that when I don't have a MrVegas account. You would think he might mention then, no data had been shared.
I might sound stupid but do they use same chat agents as videoslots ?
 

colinsunderland

Experienced Member
webmeister
MM
Joined
Jan 28, 2016
Location
uk
Its a shame you couldn't have answered any of this when it was first brought up weeks ago, you wouldn't comment then, but now it's public you can. Surprised MrWild hasn't been jumping in yet acting like a rep when he isn't.

Apparently your DPO thought I meant I wanted you to disclose all my Videoslots data as I sent the request to Videoslots. This was my request

Please supply full information on what data relating to me, has been shared with Mr Vegas Ltd, and also what data has been accessed by them. Please also supply a copy of my consent for you to do this.

If your DPO read that as what he is now saying, then you might want to get someone to translate for him before he processes SAR's. I think the request is extremely clear and concise and cannot understand how it could possibly be misconstrued.

As your DPO hasn't answered, despite being asked more than once, can you tell me what the data in the file (screenshot above) 'wins multiplayer.csv' relates to? The data is


game_nameamountcreated_atbalancecurrencydevice_type
Blood Suckers0.2527/06/2019 10:540EURweb
Blood Suckers0.2527/06/2019 10:580EURweb
Secret of the Stones0.2521/02/2020 05:460EURweb

At least your DPO has now (after many emails) admitted there was a data breach. A shame I had to post on here in public and include a screenshot before that was done. I wonder if the admission would have been made if there was no screenshot, as funnily enough, he never mentioned the data breach before I posted it in this thread, even though he should have been fully aware of it.
 

Team.Videoslots

Award Winning Casino rep
Joined
Jul 23, 2018
Location
Malta
I might sound stupid but do they use same chat agents as videoslots ?
Yes, Mr Vegas Ltd have a service agreement with Videoslots Ltd. However, no questions about Videoslots should be answered over Mr Vegas chat/email/phone or reverse. That is the mistake and confusion that happened here unfortunately. We are dealing with it internally to make sure it dont happen again.
 

Team.Videoslots

Award Winning Casino rep
Joined
Jul 23, 2018
Location
Malta
Its a shame you couldn't have answered any of this when it was first brought up weeks ago, you wouldn't comment then, but now it's public you can. Surprised MrWild hasn't been jumping in yet acting like a rep when he isn't.

Apparently your DPO thought I meant I wanted you to disclose all my Videoslots data as I sent the request to Videoslots. This was my request

Please supply full information on what data relating to me, has been shared with Mr Vegas Ltd, and also what data has been accessed by them. Please also supply a copy of my consent for you to do this.

If your DPO read that as what he is now saying, then you might want to get someone to translate for him before he processes SAR's. I think the request is extremely clear and concise and cannot understand how it could possibly be misconstrued.

As your DPO hasn't answered, despite being asked more than once, can you tell me what the data in the file (screenshot above) 'wins multiplayer.csv' relates to? The data is


game_nameamountcreated_atbalancecurrencydevice_type
Blood Suckers0.2527/06/2019 10:540EURweb
Blood Suckers0.2527/06/2019 10:580EURweb
Secret of the Stones0.2521/02/2020 05:460EURweb

At least your DPO has now (after many emails) admitted there was a data breach. A shame I had to post on here in public and include a screenshot before that was done. I wonder if the admission would have been made if there was no screenshot, as funnily enough, he never mentioned the data breach before I posted it in this thread, even though he should have been fully aware of it.
I will look into what the wins multiplayer.csv is and get back to you. Dont know about it myself.
 

Team.Videoslots

Award Winning Casino rep
Joined
Jul 23, 2018
Location
Malta
thank you
The information I got about those is that they are old stuck transactions in Battles, some times transactions get stuck between us and game provider and they are cleared out on later stage. So the date on those is when transaction was cleared between us and game provider.

I have sent you PM with the information regarding these 3 battles.

Best regards,

Team Videoslots
 

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 1)

Top