1. By continuing to use the site, you agree to the use of cookies .This website or its third-party tools use cookies, which are necessary to its functioning and required to achieve the purposes illustrated in the cookie policy.Find out more.
    Dismiss Notice
  2. Follow Casinomeister on Twitter | Facebook | YouTube | Casinomeister.us US Residents Click here! |  Svenska Svenska | 
Dismiss Notice
REGISTER NOW!! Why? Because you can't do diddly squat without having been registered!

At the moment you have limited access to view most discussions: you can't make contact with thousands of fellow players, affiliates, casino reps, and all sorts of other riff-raff.

Registration is fast, simple and absolutely free so please, join Casinomeister here!

opinion wanted...

Discussion in 'Online Casinos' started by justymich, Aug 26, 2010.

    Aug 26, 2010
  1. justymich

    justymich Dormant account

    Occupation:
    student
    Location:
    michigan
    Just curious, do you guys think 7-10 days is too long for a wire transfer to hit your bank? I requested a withdrawal on Friday Aug 20th, it was processed on Monday Aug 23rd, and the wire was sent on Monday as well to my bank. The casino is telling me that it definately won't hit my bank before next monday, the 30th. So in essence, its going to take me 10-13 days before i have funds in hand. Does this seem excessive to you guys? Everywhere else that i've requested a wire transfer from, i've had it in my bank within 72 hours of them sending it, sometimes even within 12. In their defense their site does say 7-10 days before receiving funds. However my point is, why is this? Everywhere else can get a wire transfer to you much quicker...

    Justy
     
  2. Aug 26, 2010
  3. rockycatt

    rockycatt meistercatt CAG MM

    Occupation:
    carpenter
    Location:
    Boston
    was there week ends involved give it a few more days and tell us whats going on
     
  4. Aug 26, 2010
  5. justymich

    justymich Dormant account

    Occupation:
    student
    Location:
    michigan
    Yes, there was a weekend, like i said i requested the withdrawal on Friday, it was processed and sent on monday. Understandable since the banks arent usually open on the weekends :D However, with it being sent on Monday the 23rd, and being told you definately won't see it in your bank before Monday Aug 30th seem excessive? Everywhere else the longest it has taken to hit my bank from when it was sent is 72 hours, which would put the withdrawal hitting my bank on Wed Aug 25th. They are saying, not before monday the 30th, but even then doesn't guarantee it will be there then since they are saying 7-10 business days before i get it in my account. I dont know, i might be being petty here, just seems to me like thats a bit long considering everywhere else can get a wire transfer to you quicker, maybe this casino should look into a new bank that doesn't hold the money as long as they can before forwarding it on >.<
     
  6. Aug 27, 2010
  7. taysh075

    taysh075 Non-Gambler

    Occupation:
    Work in mental health
    Location:
    New Zealand
    Once the wire transfer is sent it is up to the banking processes. So I guess how long it would take would depend on how many banks it has to go through (e.g., might start in Uk, have to travel through the states before hitting your bank account). I live in NZ and it can take upto 5 working days for it to process although it has reached me within 2 days on a couple of occasions. At each step the banks manually process this (so you have to wait for a bank to process it forward).

    Even though other casinos have got it to you faster, it might be because the bank they originate the wire transfer through is in a region closer to where you live, in the same currency or something meaning the process takes a shorter period.

    So no I don't think 5 working days is excessive. Unfortunately when you add in weekends it's a pain in the behind :rolleyes: I do think 10 days is excessive if these are 10 working days but I am assuming they are stating "10 days" as being maximum including weekends. If not (i.e., they mean 10 working days) then their own processing of sending the wire transfer is likely to be holding it up. I would look at where the casino is operating from to ascertain whether this length of time is excessive. If it's from a similar/same place as other casinos that get you the money faster then play at the faster ones :D
     
  8. Aug 27, 2010
  9. anniemac

    anniemac Ueber Meister MM PABnoaccred

    Occupation:
    retired
    Location:
    Texas, USA
    Haven't ever had one from casino to bank but from QT to my bank - 72 hrs.
     
  10. Aug 27, 2010
  11. justymich

    justymich Dormant account

    Occupation:
    student
    Location:
    michigan
    Tomorrow will be the 5th business day, so i guess we'll see what happens then. I do know that when i have used a wire transfer before it does hop through another bank processor in southfield Michigan when it comes into the states, and then travels on to my bank, but i have still received a wire in 12 hours before, longest being 72 hours.
     
  12. Aug 27, 2010
  13. justymich

    justymich Dormant account

    Occupation:
    student
    Location:
    michigan
    As it approaches the end of the 5th business day, still nothing :-/ looking more and more like i won't see payment til at least monday the 30th. Slow pay imo when withdrawal was requested on the 20th.
     
  14. Aug 27, 2010
  15. funeral979

    funeral979 Senior Member PABaccred

    Occupation:
    retail
    Location:
    Texas
    Just curious, is this a casino in the Rushmore group? For some reason their wires DO take forever. They always tell me me it can take up to 10 business days to reach my account....and it does usually take between 7-10 in my experience.
     
  16. Aug 27, 2010
  17. justymich

    justymich Dormant account

    Occupation:
    student
    Location:
    michigan
    No its not, and like i said in first post, the casino does state 7-10 days for wire transfers. Although the email i received said 4-10 days. However, i still feel thats too long, when i know others, located in the same jurisdiction that have gotten to me in 12-72 hours. If i manage to get it today, i'll find it acceptable. 5 business days isnt horrible i guess, considering i'm in the US, but if i have to wait til sometime next week. Too long imo.
     
  18. Aug 27, 2010
  19. justymich

    justymich Dormant account

    Occupation:
    student
    Location:
    michigan
    So i spoke to live chat, in hopes of getting a transaction tracking number of sorts for the wire that was sent on monday. I was told they don't have one, and never do. Odd considering everywhere i have withdrawn via wire has always had a tracking number. Titan, prior to being sold always sent me one, along with Lock before they had issues. However, this casino says no, I also asked them to confirm how long it takes to receive as the site says 7-10 business days, and the support said 7-10 days as well. however, my email that i received on monday said

    Dear

    Thank you for your patience regarding your withdrawal and Congratulations on your winnings!

    We wish to confirm that your withdrawal for $300 was processed today. It will then take between 4 - 10 working days to show up in your account.

    Please note that we have waived no processing fee from our end (as per our rules - 1st payment per month is free, all additional in the same month cost $35), however, your bank and intermediary banks will also charge you a small fee for receiving the funds (approximately $20 - $30) for which we have no control over.

    We kindly ask that you never disclose the details of this transaction when speaking with your bank i.e. that this transaction relates to winnings from your online casino account. Should you encounter any problems with this transaction, we advise that you contact us first to rectify any issue before going to your bank.

    Should you require any further information or assistance, please feel free to contact us at the below-mentioned telephone numbers and/or e-mail address.

    Enjoy playing at

    Yours Sincerely,

    I have taken off the casino name as i don't want to harm their name in the event that the email was simply a mistake with the 4 days. However when i was talking to support earlier, and i asked them why the email said 4 days, this is the response i receieved...

    LC: Hello and welcome to our live chat service. How may I help you today?
    justy34: Hi , i was wondering if you had any info on the wire transfer that was submitted to my bank on Monday.
    justy34: Like a tracking number or confirmation number.
    LC: We do not have a confirmation number, however the wire was sent 23rd August.
    justy34: Yes i realize that, u guys done get a tracking number when its sent? everywhere else that i've gotten wires does, for tracking purposes.
    justy34: dont*
    LC: The waiting period is 7-10 business you should see a transaction from Global services.
    LC: There is not a confirmation number available at the moment.
    justy34: How come the email i received from Zoe on the 23rd when it was processed said 4-10 days?
    justy34: We wish to confirm that your withdrawal for $300 was processed today. It will then take between 4 - 10 working days to show up in your account.
    justy34: is what the email states.
    LC: My apologies 4-10 business days.
    justy34: But your site states 7-10 business days, seems to be a bit of a discrepancy there.
    justy34: I'm just curious, which is the correct time frame?
    LC: Your withdrawal was sent the maximum time is 10 business days.
    justy34: That doesnt really answer my question :(
    justy34: I understand the max is 10 days, but if minimum is 7, then i might as well stop lookin at my bank for the deposit until at least tuesday of next week.
    justy34: however if the minimum is 4 days, that means it could have shown up in my account as early as yesterday.
    LC: The wire usually takes 7-10 business, there could of been an error in your confirmation email.
    justy34: Hmmm
    LC: We do apologise for any inconvenience caused.
    LC: May I assist you with anything else today?
    justy34: 7-10 business days is a long time for a wire :( but no i guess not, I sure hope it shows by next wed at the latest.
    LC: These are the terms.
    justy34: See but there are no clear terms is my point, one says 4 days, one says 7
    justy34: but oh well i guess :-/
    LC: We do apologise for any inconvenience caused.
    LC: May I assist you with anything else today?
    justy34: no thanks, have a good day.
    LC: Thank you for chatting. Good-bye.
    LC: Enjoy playing in the casino!

    Unfortunately i couldn't get a clear answer on how long a wire takes for sure, whether the terms are 4 days or 7 days minimum. Seems like if they are accredited, there would be a concise answer for this.
     
    Last edited: Aug 27, 2010
  20. Aug 30, 2010
  21. justymich

    justymich Dormant account

    Occupation:
    student
    Location:
    michigan
    Just an update, wire still hasn't showed up, today being the 6th business day.
     
  22. Aug 30, 2010
  23. marcsudbury

    marcsudbury Experienced Member

    Occupation:
    i work
    Location:
    sudbury ontario
    my wires usually take no more than 4 business days. the last one at "the new titan" took alot longer and when i asked to investigate a bunchof them had been sent back by there bank. they re-sent it and i got it 2 business days later.
     
  24. Aug 30, 2010
  25. justymich

    justymich Dormant account

    Occupation:
    student
    Location:
    michigan
    Yeah, thats why i think this one is taking a long time. All my other wires were to me within 72 hours. I spoke with them today to see if maybe it had been returned, and all they said was "It should reach you soon" I don't see why a wire should take this long though. :-/
     
  26. Aug 30, 2010
  27. BMWSTACK

    BMWSTACK Ueber Meister

    Occupation:
    Work
    Location:
    US
    bank wires take no longer than 2 days to get there once sent. Maybe 3 days if its done late in the day on the 1st day. I have never seen a bank wire take longer if it was ACTUALLY SENT.
     
  28. Aug 31, 2010
  29. justymich

    justymich Dormant account

    Occupation:
    student
    Location:
    michigan
    Thats exactly what i asked the casino, how come it takes them so long to get it to the customer? Do they sit on the money to collect interest for days before sending it? LOL I mean, i don't know why they would, my withdrawal is only 300 dollars, so it wouldn't net them much interest. However, i guess if they processed withdrawals in bulk with other withdrawals from other customers that amount would substantially increase. I dont know, just seems really odd to me that they claim it can take up to 10 working days to receive it. Tomorrow will be the 7th business day, but actually 11 days since i requested the withdrawal. :-/
     
  30. Aug 31, 2010
  31. justymich

    justymich Dormant account

    Occupation:
    student
    Location:
    michigan
    Still nothing as of today, growing pretty tired :( Man this casino can be pretty annoying, i don't think i'll be depositing here again. I was told by live support basically that i have to wait to the 6th for the funds to deposit, and if they don't by then then they will Investigate and i'll have to wait until they figure it out or til the funds are returned. I asked them for the tracking number so i could track the wire, as Titan casino always gave me one when i withdrew automatically. Even though a wire never took more than 72 hours from them, they always provided me the tracking number. Well this casino tells me, sorry that tracking number is for our purposes only and if you dont get your money by the 6th of September then we'll "track" it. I will be infuriated if i have to wait til the 6th, then wait a few more days for them to figure it out or the funds to be returned, only to have them process it another method and have to go through another waiting period. I made the withdraw on Aug. 20th, it was processed on the 23rd. This is taking way too long :-/ I've heard so many people with stories of "Check in hand within 5 days" There is no way a wire should take longer to get to me than a paper check.
     
  32. Sep 1, 2010
  33. taysh075

    taysh075 Non-Gambler

    Occupation:
    Work in mental health
    Location:
    New Zealand
    Definately too long (five working days should be the max). I figure it might be held up at their end (e.g., they/their processor didn't send it until working day five or something). Not good.:mad:
     
  34. Sep 3, 2010
  35. anniemac

    anniemac Ueber Meister MM PABnoaccred

    Occupation:
    retired
    Location:
    Texas, USA
    So, what casino is this your talking about?

    I can't believe that it is taking this long and that they can't give you a tracking number. If they don't have some kind of way to track a wire, how are they going to find it for you?
     
  36. Sep 3, 2010
  37. love2winalot

    love2winalot Dormant account

    Occupation:
    Roulette Player
    Location:
    Philippines/Visiting Las vegas
    Hiya; Wire Transfers into Banks in the USa are a sticky issue for some casino's now. Inetbet as example, will not even try anymore to send a Wire to a US bank acct:. They had me choose a, "different" withdraw option. So, it is Possible that they are sending the Wire, but, for lack of a better term, trying to hide where it came from.
     

Share This Page