InterCasino UK removed 700 from my account!

bb1webs

Webmaster
Joined
Apr 4, 2005
Location
BondedCasinos.com
Too funny! :) just when I think I've heard everything there is about gambling online ... :notworthy

I mean how you came to have the money. not that you got it taken away
 

tennis_balls

Dormant account
Joined
Mar 18, 2006
Location
Albuquerque, NM
sirius said:
I will definitely finish the wagering as soon as I can. I also have a lot to play at InterCasinoUS.

so you have separate accounts at IntercasinoUS and IntercasinoUK? I always assumed that wasn't allowed?
 

sirius

Registered
Joined
Apr 15, 2000
Location
UK
tennis_balls said:
so you have separate accounts at IntercasinoUS and IntercasinoUK? I always assumed that wasn't allowed?

Intercasino was one of the first casinos I played at in 1999. When InterCasino UK came out many years later they sent me lots of CD's in the post about it and it was definitely encouraged to have both accounts.

By they way, does anyone know when the 90 day rule (saying they reserve the right- not that they would actually do it) came into effect? It wasn't actually 90 days in my case as it was over double that time I hadn't played according to the customer service email (not heard back since JaneB spoke to them again- don't even know what she said to them after their first email) so not sure why they suddenly sent that email to me with less than a week's notice. I was supposed to have played before 28th June to prevent this from happening but on the cashier statement it said the money was removed on the 27th.

The 90 day term certainly wasn't there when I signed up and it's not in any of the pages here:
You do not have permission to view link Log in or register now.
(you will have to look in the html or highlight the text to read them due to the colours)
 

Vesuvio

Dormant account
Joined
Apr 22, 2004
Location
UK
tennis_balls said:
so you have separate accounts at IntercasinoUS and IntercasinoUK? I always assumed that wasn't allowed?
Fine for UK players, but not vice versa, I'd guess. Sometimes life just isn't fair :) As Sirius said I'm sure it's because the US one was around first and they wanted UK players to join the new casino when they opened it. It'd be a bit harsh to then force players to close their US accounts.
 

sirius

Registered
Joined
Apr 15, 2000
Location
UK
Another strange thing in the customer service email (not heard back again yet) was that at the end of it they wrote that I was still able to receive bonuses with my deposits. How is that any comfort when they just removed 700 from the account? I thought removing 2 earlier in the month for it being 'dormant' was strange enough. I didn't read the email in time but didn't really expect them to remove the bonuses and was shocked when I installed the casino and logged in and found out that they had.

I had a similar problem with VIPCasino (link below) but because I played they didn't remove the bonuses so I didn't know if they were really serious about it. Their email there was worded slightly wrongly too and I thought I had to play all the requirements when all I had to play was a single hand. https://www.casinomeister.com/forums/threads/new-cryptologic-cashier-feature.9610/
 

rreevy

Dormant account
Joined
Oct 13, 2005
Location
UK
One thing I'm not clear on - did that 700 include winnings as well as bonus funds, or was it really made up of 14 50 monthly match credits.

I was just wondering because it occurred to me that Intercasino might have a problem voiding a bonus when the WR hasn't been met. As I understand, Intercasino will let you withdraw your original deposit after losing the bonus, without meeting the WR (can someone confirm this? Never tried it myself). Surely that means the bonus is played first, and any winnings are dervied from bonus funds.

Imagine I deposit 50 and get a 50 bonus. I turn the 100 starting balance into, say, 300 - but I don't meet the WR. I then somehow fail to play again within 90 days. What happens?

Can my winnings be taken too as they are bonus funds? If so, this seems unfair on the player. On the other hand, if they just take back the 50 bonus, would I still have to meet the wagering requirements? If not, that seems unfair on the casino. The only fair thing I can think of is that you lose the 50 bonus, but can keep any winnings provided you still meet the original WR. Does that seem fair? Does anyone know what they'd do in that situation?

Just brought this up as I was curious about it. Apologies if it's not relevant to this player's case. But I find it hard to believe you can build up 700 of bonuses in one account - 14 months' worth of bonuses. How come some of this money wasn't already voided months ago?
 

treacle

Dormant account
Joined
Nov 11, 2005
Location
London, England
InterCasino Response

I would like to respond on behalf of InterCasino, as their representative on here.

As you have all noticed this is something which is clearly stated in the terms and condition:

"If the bonus wagering requirements have not been met after 90 days and the bonus remains uncleared InterCasino reserves the right to remove the bonus from the players account."

We have never had a situation arise like this before, where a player has accummilated 700 in bonus's!

Had sirus contacted us at the time to explain the situation we would have been able to help in any way possible to prevent this from happening. We appreciate computers can be very tempremental and are on hand to help in any way possible.

I would like to also point out that once we received the email from sirus, this was discussed and his money was given back to him within 5 days as an act of good faith.

Please be aware we will not refund all monies to players who fail to meet the wagering requirements. This is an act of good faith for this situation.
 

rreevy

Dormant account
Joined
Oct 13, 2005
Location
UK
Kudos to Intercasino for what is in my view a pretty generous gesture of goodwill. It's good to know there are casinos out there who make a real effort to look after their customers, especially since in recent months we seem to have seen a number of formerly reputable casino groups go by the wayside.
 

sirius

Registered
Joined
Apr 15, 2000
Location
UK
Hi,

Hmmm... how do I start with this. I PM'd Jane the casino manager a few times but didn't get a reply to my third PM quite a while ago asking what she said to the support because she told me twice that she had spoken to them and they would get back to me but both emails from the support were almost identical. I appreciate the decision but I've not actually had the money back yet into my account! Those terms you quoted are quite new too. I would have liked more notice. I only needed to play a single bet at the casino to stop it from happening but by the time I saw the email and reinstalled the casino, it was too late.

In fact, you removed another £2 from my account on the 7th... (is the dormancy fee in the terms and conditions somewhere?). I would like to finish the wagering as quickly as possible so please could you put the bonuses back soon.

Update: I just noticed an email from Jane on the 4th which I hadn't read until now while I was replying. I have a bonus code I have to enter in the cashier to get the bonuses back!! Like I said, I appreciate it but I have tried the code and it has not worked! Maybe I'm too late again lol.

treacle said:
I would like to respond on behalf of InterCasino, as their representative on here.

As you have all noticed this is something which is clearly stated in the terms and condition:

"If the bonus wagering requirements have not been met after 90 days and the bonus remains uncleared InterCasino reserves the right to remove the bonus from the player’s account."

We have never had a situation arise like this before, where a player has accummilated £700 in bonus's!

Had sirus contacted us at the time to explain the situation we would have been able to help in any way possible to prevent this from happening. We appreciate computers can be very tempremental and are on hand to help in any way possible.

I would like to also point out that once we received the email from sirus, this was discussed and his money was given back to him within 5 days as an act of good faith.

Please be aware we will not refund all monies to players who fail to meet the wagering requirements. This is an act of good faith for this situation.
 
Last edited:

sirius

Registered
Joined
Apr 15, 2000
Location
UK
Just a note to say that I got another email from Jane a few days ago with a new bonus code which worked just now. Thanks again to Intercasino for deciding to give me the bonuses back.
 
Top