1. By continuing to use the site, you agree to the use of cookies .This website or its third-party tools use cookies, which are necessary to its functioning and required to achieve the purposes illustrated in the cookie policy.Find out more.
    Dismiss Notice
  2. Follow Casinomeister on Twitter | Facebook | YouTube | Casinomeister.us US Residents Click here! |  Svenska Svenska | 
Dismiss Notice
REGISTER NOW!! Why? Because you can't do diddly squat without having been registered!

At the moment you have limited access to view most discussions: you can't make contact with thousands of fellow players, affiliates, casino reps, and all sorts of other riff-raff.

Registration is fast, simple and absolutely free so please, join Casinomeister here!

Dismiss Notice

Winner Screenshots July 2018: Most liked Screenshot of the Week

Hiya Guest!, This is the current most Liked Screenshot of this Week:

By KasinoKing.
View more Amazing Screenshots here, 'cast' your vote!!.

Desert Dollar New Microgaming are locking accounts

Discussion in 'Online Casino and Poker Complaints - old section' started by darling, Mar 18, 2003.

    Mar 18, 2003
  1. darling

    darling Guest

    I find it very strange that people would download a new casino and shortly thereafter be locked out of their accout. Only one person out of about five or six people I know have received an explanation. Their support appears to be friendly but I am no impressed thus far on this casino.
     
  2. Mar 18, 2003
  3. Casinomeister

    Casinomeister Forum Cheermeister Staff Member

    Occupation:
    Homemaker
    Location:
    Bierland
    It's hard to determine exactly what is up but it could be a number of things.
    a) the casino is having growing pains during the first day of operation
    b) perhaps these players were banned in an associated casino and their accounts are being surveyed

    What was the explanation that the person received??
     
  4. Mar 18, 2003
  5. darling

    darling Guest

    One person now has an explanation that they had duplicate accounts, They have now cleared up the problem. And, they have sent apologies to me. I will post another post stating that this casino is trying to rectify the problems as of now!
     
  6. Apr 8, 2003
  7. sjstokes

    sjstokes Dormant account

    My Desert Dollar account was also locked. The reason they have given is I am in some database which is for people who have "disputed" charges with other casinos.
    The problem is, they can't or won't tell me how to find out what casino put me in the database. I have NEVER had a payment problem with any online casino.
    I had a similar problem with Vegas Towers, and after probably a dozen emails to them trying to get in touch with the source of this database, I gave up.
    Vegas Towers said the database is called "NegData" and is not maintained by anyone, so you cannot find out who put your name in it - absolutely no error-checking or recourse.
    I find this hard to believe, what is to keep a casino from taking thier high-volume customers, putting them in this database to keep them from playing at other casinos? They would NEVER be able to find out who put them in the database....
     
  8. Apr 9, 2003
  9. jpm

    jpm Dormant account

    Call Proccyber services. They are the ones with that database, and the only ones who can take you out of it if you really don't belong in it.
     
  10. Apr 12, 2003
  11. glodge

    glodge Banned User - dodgy back stabber

    Hi All,

    I wouldn't bother calling PCS to ask about the negitive DB, it's a waste of time & one big frustration. Once you on it, IMO you have more chance of finding a sack with a million bucks in it, than being removed from the db.

    No matter if it is your fault or not.

    regards

    glodge
     
  12. Apr 13, 2003
  13. mrracetrack

    mrracetrack Dormant account

    Occupation:
    Retired
    Location:
    North of Pluto
    Proccyber BLOWS!! :mad:

    They are a bunch of incompetent boobs.
     
  14. Apr 14, 2003
  15. Antonia1953

    Antonia1953 Senior Member

    Occupation:
    Forensic Accountant (Private)
    Location:
    The Sonora
    Desert Dollar sent me a promo email and I responded to it. You could choose one of three bonus offers. I downloaded, registered and deposited-that was three days ago. I've sent several emails. Finally, this afternoon I received two responses. One apologized and told me the correction would be made in 12 hours. Right behind it, from a different person, I was told I created the problem by not choosing a bonus option, which was untrue, and that they had received emails from two different addresses, which is true. I have two machines, however, the software was only downloaded on one and I only opened one account. I told them to keep their money and their dishonest disposition.
     
  16. Apr 14, 2003
  17. Casinomeister

    Casinomeister Forum Cheermeister Staff Member

    Occupation:
    Homemaker
    Location:
    Bierland
    Hi Antonia,

    Please be specific why you think they have a "dishonest disposition". I'm not sure what the problem is. Did you get the feeling that you were being scammed because they questioned the use of two email addresses or IP addresses? You didn't make that too clear.
     
  18. Apr 14, 2003
  19. Casinomeister

    Casinomeister Forum Cheermeister Staff Member

    Occupation:
    Homemaker
    Location:
    Bierland
    Also, please forward me your DD account number if you want me to assist you. Thanks!
     
  20. Apr 14, 2003
  21. Antonia1953

    Antonia1953 Senior Member

    Occupation:
    Forensic Accountant (Private)
    Location:
    The Sonora
    Hey Bryan,

    I hesitate to state that I was scammed-I'm not sure that was their intention. I think false advertising was more of an issue in my case. No, I can understand the questioning of the emails, however, they do have the technology to determine the ID of the machine where the software was downloaded. Also, this question didn't arise until three days afterwards.

    I don't have a lot of patience with bonus dickering and many times will not even request a bonus to avoid any complications with withdrawals. I once received a $7.77 bonus and on my first slot machine spin hit the jackpot. Due to the conditions of the bonus, I had to play the bonus X amount of times. During the process I managed to give it all back. Since then, I don't participate in too many promos.

    I appreciate the offer of assistance, but at this point in time, I'm just exhausted with dealing with these folks. The amount at stake ($80.00) isn't worth the consumption of anymore of my time or yours. I think Desert Dollar got caught up in the common mistake of promoting a bonus they were not equipped to handle financially or administratively...poor planning.
     
  22. Apr 15, 2003
  23. sjstokes

    sjstokes Dormant account

    Seems I am not the only one who cannot get a response out of Desert Dollar support. They have not responded to past 3 emails, oh well.
    Like antonia, I am tired of dealing with them.
    All this lack of support and communication puts this Casino in my book of do-not-gamble at sites.
    What if I was having a problem with a withdrawal, and they decided to go on vacation and not answer emails?
    Most on-line casinos have no problem responding to ANythIng withing 24-hours, or that has been my experience. Email is instant, isn't it?
     
  24. Jun 2, 2003
  25. gambler

    gambler Dormant account

    Mmm,
    Have just downloaded this Casino as it is advertised on this site.
    Not so sure about playing there now.

    Bryan, do you have any comments sir?
    If at least two people on this site have outstanding issues with them, I will probably give them a miss at the moment.
     
  26. Jun 2, 2003
  27. sjstokes

    sjstokes Dormant account

    All I have to say is they long-ago quit responding to my emails. Although I admit I was not emailing them asking how to give them money, only how to find out why my account is locked and what to do about it.
    I have no problem with other casinos, so there was really no reason to waste my time trying to sort out problem with them.
     
  28. Jun 2, 2003
  29. fortunelounge

    fortunelounge Accredited Casino Representative

    Occupation:
    Operations Manager
    Location:
    South Africa
    We only respond to mails we receive and I have checked our records:

    We received our first mail from you on 5/4/03 10:03 requesting the reason why your account was locked. On the same day at 10:14 we replied to you and informed you that it was due to a charge back.
    On 5/4/03 11:06 you requested information regarding the casino that listed you for the charge back and we replied on the same day at 11:15 that we could not supply such confidential information to you.

    The last contact we had with you was on 9/4/03 when you called the Player Support staff with the same enquiry at 02:41 am and put the phone down on the Support Agent when he re-iterated that we could not supply you with the requested information.

    Other than the above we have no record of any other contact with you on your Desert Dollar account.

    As Desert Dollar is one of our clients, I also checked your Fortune Lounge accounts. Exactly the same situation and contact pattern exists on those accounts - the only difference is that we told you the exact same thing in January 2003.

    Your persistent claim that we did not respond to your e-mails is therefore incorrect.
     
  30. Jun 2, 2003
  31. spearmaster

    spearmaster RIP Ted

    Occupation:
    Devil's Advocate
    Location:
    Heaven
    On 5/4/03 11:06 you requested information regarding the casino that listed you for the charge back and we replied on the same day at 11:15 that we could not supply such confidential information to you.

    With all due respect, it's good to see you here monitoring things - but if you claim that a player has made a chargeback against you or one of your associated casinos he certainly has the right to know who is accusing him - especially if he didn't do a chargeback. How confidential can it be if you are talking to the person who supposedly made the chargeback in the first place?
     
  32. Jun 2, 2003
  33. jpm

    jpm Dormant account

    Why is it that you will lock this player's accounts and ban him from all of your casinos because of an alleged chargeback that he made, but you won't tell him which casino he supposedly did this to, citing confidentiality?? This makes no sense at all.

    If you are accusing and convicting him of committing fraud against a casino, then you should also have to tell him which casino is claiming he did this to them. If not, then you could just be making up this story to arbitrarily ban players you don't prefer for whatever reason.

    There is no issue of confidentiality involved, since you are accusing him of charging back, not some third party that is not directly involved. He has every right to ask who has accused him, and you have every obligation to tell him since you've decided he is guilty.

    BTW, I speak from experience, having been accused myself of charging back to a casino, which I've never done. It was someone with the same name, so they assumed it was me. It took me months to clear up all of the residual problems down the line from this false conviction by people who didn't fully research the offense in the first place. They confirmed it wasn't me in under 5 minutes once I called to enquire about it, since none of my other personal details matched up with the guy who actually did the chargeback. If they compared these details in the first place, they would have never locked me out to begin with. (Note: the Fortune Lounge group was not involved)
     
  34. Jun 2, 2003
  35. fortunelounge

    fortunelounge Accredited Casino Representative

    Occupation:
    Operations Manager
    Location:
    South Africa
    Spearmaster and jpm: Thank you for the interesting and meaningful debate.

    Your points are quite valid and I am awaiting the details of the negative listing after which I will communicate with sjstokes.

    On the issue of us not communicating with him, I stand by my comments.

    VP Operations
    Fortune Lounge
     
  36. Jun 2, 2003
  37. jpm

    jpm Dormant account

    Thanks for the quick reply on this. Its good to see a casino be so responsive, rather than just hiding and not responding. Keep it up!

    Hopefully sjstokes will be able to clear things up if there is a situation similar to mine.
     
  38. Jun 2, 2003
  39. Casinomeister

    Casinomeister Forum Cheermeister Staff Member

    Occupation:
    Homemaker
    Location:
    Bierland
    Sheesh! I go swimming for a couple hours with my kids this afternoon and look what happens. :D

    I believe the other issues mentioned in the beginning of the thread were cleared up, (correct me if I'm wrong). At least I hope they were; I hate loose threads (no pun intended).

    I think that most people will admit that like most new casinos, Desert Dollar had its share of fires to put out when it launched. There were a number of players that were locked out, (most of whom never posted here, but contacted me) and it turned out they had violated player rules in FL casinos. They didn't realize that there was a connection.

    I agree with Spear and all that the player deserves an answer when it comes to facing the accused. There have been too many instances where situations like this have been abused; RTG comes to mind. I hope that the security forces that oversee the casino operations will agree that this would be a fair thing to do.
     

Share This Page