Resolved Horrible Experience at Tropica Casino - Rival

bowlingbob

Full Member
Joined
May 1, 2008
Location
usa
Years ago I said I would never play another Rival casino again given how shady and sketchy most of them are. Yet I've been keeping an eye on the Tropica -Baptism by Fire thread and reading most of the glowing reviews of the casino.

I decided to give them a try with a $30 deposit and using a 100% match with a modest 20x WR. I made sure to read the terms carefully. They have a 10% max bet rule on the deposit only. I made sure to go to the banking tab and check the minimum for withdrawls which is 100 which is important to me if I'm making a small deposit that I'm not going to have to chase some crazy minimum withdrawl like some casinos offer. The one bothersome thing is the only withdrawl option is Wire Transfer. There is NO mention of any fees on either the website or in the software so a player can assume that there is no fee's with this option, otherwise it would be stated.

On to playing, I played a mixture of mostly slots and some blackjack as thats a game I fancy a lot. I was very careful not to go over the bet size of $3 on any game. Maybe some of you might see where this is going. After some luck and decent play, I was able to make wagering with a balance of $140. Now I understand the bonus money isn't cashable so that leaves me with $110 and I know from my bank's website that they charge a $15-20 International Wire Transfer Fee so that leaves around $90.

I contacted Dieter on here because many have said he is very easy to work with and is very active with the members. Indeed he was able to get back to me quickly with some concerns I had with filling out the wire transfer because the casinos requires a SWIFT code to process the transaction. My bank and many other smaller banks in the U.S. DO NOT have a swift code. This part of the conversation kind of broke off because Dieter informed me the casino charges a $50 fee for a wire transfer under $250. That's nice to know because no where on there site does it mention that otherwise I simply would not have made a deposit to begin with. This should be a warning to any of you that decide to play here that if you decide to play with a small amount bonus or not and choose to withdrawl a $100-$250 balance your money WILL get eaten up by fees once it's made its way to you.

So in my example, I was left with $140 to withdrawl - $30 bonus - Tropica Casino $50 wire fee - $15-20 bank wire fee - 3% intl bank fee to make the initial deposit I would be left with about $40 only $10 above what I put in. WASTE OF TIME. I can't imagine how disgusted people that play their free chips with the $100 max cashout rule must feel when they finally make the wagering and put in for the withdrawl what they actually end up with in their banks after all the fees.

So after getting no where with Dieter on this because simply put a casino that WANTS to be accredited here should offer the customer transparency with regards to fee's by posting the schedule on their website or in the software. The response back was that it is indeed stated in the software there may be fees however I provided him a screen shot of his software where he told me to go look and nothing is listed. He responded back to me that it's on their back end the rules regarding cashouts for USA players and laid them out nicely for me in a PM. That's nice they back office can see them but the player cannot. Very unprofessional and unacceptable.

After realizing the fees would eat up nearly all my balance that I had I regretted having to play on to achieve over $250 in order for the wire transfer to be free payout. Almost immediately I hit a $200 bonus on a $2 bet that put me over that threshold. I submitted all the documents and used my other bank that does have a SWIFT code however I was reluctant to use that because I prefer for many good reasons like other US players to keep separate accounts for online gaming.

After all that hassle, I get the dreaded email where the casino pulls the FU clause and denies your payout. In the email they stated I broke the max bet rule of 10% by placing wagers of more than $2.50 but wait I deposited $30 so $3 should be the max bet. I went to the live support with a very unfriendly agent who explained to me it didn't matter if it was $2.50 or $3 I broke the rules by playing blackjack at $3 a hand and arrogantly told me to manage my bets more accordingly.

So you ask how did I break this rule because like I stated earlier I was very careful not to place any bets over $3 however in the game of blackjack there is the split and double down option which really is a SEPARATE bet the way the game is played. This is a predatory reason to deny the winnings and imo rogue outfit to allow the user to play Blackjack on a bonus but limit his bets to a total of 10% of his deposit. So with a $30 deposit realistically my max bet was only $1 if I wanted to split or double down. That's really pathetic and the ONLY reason they allow the player to play these table games on the bonus is so later they can come back and deny the withdrawl. Simply put I've played blackjack for 20 years mostly in the casino and when you place a bet and you are dealt A,A for example you place a separate bet besides the original bet and the hand is split to two hands. Same with doubling down, your bet is placed besides your original bet and you are given one card. Therefore it is a separate bet. Adding the bets together is a rogue way of enticing the player to break the max bet terms while playing a table game while on a bonus as some hands you are dealt in blackjack can be split up to 4 ways with double down opportunities when following basic strategies of blackjack. This is a predatory practice that I would expect only rogue casino outfits to employ to deny legitimate winnings to players. This casino and all others who use terms similar to these SHOULD BE AVOIDED.

In closing, I know as a USA player we don't have many options but there are certainly much better places where you don't have landmines waiting for you fall into and be denied your winnings. Based on the ridiculous unstated wire fees and predatory terms Tropica Casino should be avoided. Don't be like me and believe everything you may read on here in other threads. My initial read on Rival casinos years ago was they were all rogue outfits and after my hard lesson learned today that feeling hasn't changed one bit.

As a side note, I recently took a gamble last month and deposited $20 into Cleo's VIP room, inadvisable I know but it was only $20 and using a welcome 400% match(which was cashable) with no max payouts I successfully withdrew $5,000. While they did have a max bet term also of 10% however it was based on deposit + bonus and it DID NOT apply to blackjack where I was making bets on multiple hands of up to $100 per playing spot and had a good run. Yes the cash out process was pretty slow it took 3 weeks to receive the first payment but I wouldn't hesitate to play there again.

Take care and sorry for the long rant but just felt I should share my awful experience at Tropica Casino and help other players who may be on the fence about playing there another players perspective to the many positive reviews listed on this site.
 

muziq

Senior Member
MM
Joined
Jan 21, 2013
Location
in your heart
i dont play black jack so i dont know about the bet but reading this and all the efforts you put i think you should have been paid

yesterday i accidentally placed a 50 euro spin on slot at guts where max bet was 7.5 i didnt won anything on that spin but later placed a withdrawal of 700

which were processes thats how a good casino do things

saying that in another casino casino.com i placed one bet over max bet and they void my winnings of 700 so as you can see its upto casino

tropica seems to be a nice casino even though it failed in baptism of fire and dieter is a good rep so hope he can sort out

yes me too dont rate their customer support good they seems arrogant
 

spintee

Ueber Meister
webby
mm2
Joined
Mar 21, 2012
Location
Northants
1st of was blackjack allowed with the bonus you took? Thats probably why the chat host told you it does not matter how much you bet, As that would make it auto void, Also there are a verry few chat host that actuall know things, I think most are there just to make things look good,
Belive me, Dieter does not mess about & if you broke no rules than you would have no troubles, If it was the £3 bet that broke the rules than please add a screen shot of the 10% max rule as this would be out of order if there was a max limit of £2.50 hidden somewhere,

I agree that them fees for withdraw are very high, $50 is about £30 and as a low roller thats a couple of deposits for me,

Do let us no,
 

paul7388

Ueber Meister
MM
Joined
Jan 8, 2014
Location
glasgow scotland
Sorry to hear you had such a bad experience. Personally if I lived in a country that had such high fees on withdrawals and all the hassle involved I would give up as its not worth the stress.

But a couple of points, I do not know the rival bonus rules great as do not play there and never will. But you said that every casino you play gives doubling up at Blackjack as a separate bet. Sorry but obviously not being in USA I have more casinos available and nearly every casino that has a max bet says doubling up and gambling wins etc. are not allowed under bonus rules or its classed as exceeding max bet. And many casinos do not even allow using table games etc. as part of bonus rules.

Anyway hope you manage to get it sorted out.
 

Lucky Loser

Senior Member
Joined
Jan 4, 2010
Location
Planet Earth
Agree with the poster. I stay well clear of this casino because of their onerous and complex T&Cs. Much better casinos out there in my opinion.
 

dunover

Unofficial T&C's Editor
Staff member
webmeister
PABnonaccred
PABnononaccred
CAG
mm3
Joined
May 22, 2012
Location
the bus shelter, opposite GCHQ Benhall
There has recently been another thread whereby a player fell foul of the doubling-down/max bet rule, which WAS in the casino's terms. I would imagine it's in Tropicas too. Same as doubling a win on a slot's gamble if applicable.
As for bank fees they can only be expected to state theirs in their banking section and cannot quantify what yours will be.
I agree with your sentiment though that pitfalls of the bonus make it a minefield for the player to take, and players here should refer to a well-explained post like yours.
 

Mousey

Ueber Meister Mouse
Joined
Sep 12, 2004
Location
Up$hitCreek
Unfortunately, given the circumstances you've laid out, the outcome would have been the same regardless of USA facing casino you played. Bonuses are fraught with minefields, and playing BJ on a bonus (non-specific to BJ) is pretty much asking for trouble.

My last couple of withdrawals (sometime early last year) cost me at least $130 each time - and these were from accredited RTG casinos. A USA player has to have a rather substantial withdrawal (after subtracting for fees out the wazoo, and removal of the bonus) to make it worth the hassle and expense. Personally, I don't enjoy the merry-go-round anymore.

You have my sympathy, but all that can be done is perhaps give a heads up, and emphasize that online players must make themselves aware of all T&C, bonus terms (particularly max bet and max withdrawal caps), withdrawal fees, etc. and stick to them to the letter when playing online.
 

Googobucs

Meister Member
Joined
Sep 18, 2013
Location
Florida, USA
Unfortunately we have seen this issue with Black Jack play now numerous times over the past few months at many casinos. It's not something that is unique to Rival or Tropica.
Bonuses in general are very rule driven and unfriendly toward Black Jack so if that is your game of choice I would not use bonuses at all or get very familiar with these types of terms because you will find them a lot.

I personally knew about the $50 fee and I do recall reading it at some point, but I play at this brand a lot. I don't find any mention of it now and agree that fees should be posted.

Did you PM Dieter about the double up bets? Was it a lot of bets or just a few ? You should ask him to reconsider and review your play. It never hurts to ask.
 

spintee

Ueber Meister
webby
mm2
Joined
Mar 21, 2012
Location
Northants
Another say, As bert mentioned do try another way such as bitcoin, I personaly do not use as no need to over UK, But as a small roller and them high fees in cured I just would not be able to afford to play, One good thing is US has a good land based casinos, All I get is a local gambling hall with about 30 machines in there, There is a casino but about ten miles so not exactly round the corner, Also most the pubs been closed down as used to like to nip out for a beer and a few quid in the machines but all smashed down now, I can count at least 7 pubs demolished in the last 3 years and more go abanded, Any person intrested than google post code NN8, Terrible, whats the world coming to,

They stooped smoking in pubs & thats when they all closed, Put aload of tax on smokes and drink, Also droped the % on drinks, Than the dodgy government got there hands on the 15% profit from UK online gambling, I can go on as it does not stop, Be getting charged for going for a shit before long
 

spintee

Ueber Meister
webby
mm2
Joined
Mar 21, 2012
Location
Northants
Unfortunately we have seen this issue with Black Jack play now numerous times over the past few months at many casinos. It's not something that is unique to Rival or Tropica.
Bonuses in general are very rule driven and unfriendly toward Black Jack so if that is your game of choice I would not use bonuses at all or get very familiar with these types of terms because you will find them a lot.

I personally knew about the $50 fee and I do recall reading it at some point, but I play at this brand a lot. I don't find any mention of it now and agree that fees should be posted.

Did you PM Dieter about the double up bets? Was it a lot of bets or just a few ? You should ask him to reconsider and review your play. It never hurts to ask.

I can see where your coming from about was it a few times about double up, As a freind used to own a private club (until he got greedy) and nether took a win as used to just hit the gamble till the £250 come in, If it was just a few times like 1 gamble to try double your money quick than really it should be over looked (but rules are rules) if it was a constant doubling up again & again than the blame cannot really be put on any casino, Just my shout but rules are verry clear
 

bowlingbob

Full Member
Joined
May 1, 2008
Location
usa
You can see the rules when you take the bonus. DoubleUp not allowed.

You do not have permission to view link Log in or register now.


Hi thats nice of you to post the terms of the bonus. However, that is DoubleUp. In Blackjack, when you get a 10 or 11 it is called Doubling Down. In Video Poker, when you get a pair for example the software gives you an option to Double Up your win. I imagine the reason Double Up is excluded because for example, you could take a small $1.25 win in video poker and double it up to several hundred dollars on what is a non house edge bet. That is when you employ the double up feature on video poker, the house has no edge as it is considered a 50/50 gamble and could be very exploitable when taking a bonus. So therefore, I did not break the terms as you say.
 

rockycatt

meistercatt
Joined
Oct 26, 2008
Location
Boston
as the holiday is quite near it would be a nice gesture if the casino would offer to restart the session its not a lot of money for them but good P R

good luck to all R C
 

bowlingbob

Full Member
Joined
May 1, 2008
Location
usa
By the way, this is the email I got very shortly after making the withdrawl. They didn't even take the proper security measures to double check or maybe even have a manager review the withdrawl. Again, I deposited $30 so my 10% max bet is $3 not 2.50 They made a snap decision within a hour of the withdrawl to refund the deposit based on a $25 deposit which I did not make.



We regret to advise you that your withdrawal has been canceled for the
reason / s as follows:

Outdated URL (Invalid)

5.9 Promotions where a bonus of up to 1000% Percentage is granted, the
maximum bet is 10% of the deposit amount. You placed 293 bets above
$2.50 (10%)

As you are a first time depositor, we have refunded your deposit.

Thank you for your understanding,
Tropica Payments
 

spintee

Ueber Meister
webby
mm2
Joined
Mar 21, 2012
Location
Northants
By the way, this is the email I got very shortly after making the withdrawl. They didn't even take the proper security measures to double check or maybe even have a manager review the withdrawl. Again, I deposited $30 so my 10% max bet is $3 not 2.50 They made a snap decision within a hour of the withdrawl to refund the deposit based on a $25 deposit which I did not make.



We regret to advise you that your withdrawal has been canceled for the
reason / s as follows:

Outdated URL (Invalid)

5.9 Promotions where a bonus of up to 1000% Percentage is granted, the
maximum bet is 10% of the deposit amount. You placed 293 bets above
$2.50 (10%)

As you are a first time depositor, we have refunded your deposit.

Thank you for your understanding,
Tropica Payments


If thats the case than there should be no excuse, Maybe translation got lost between the team, One may have said you broke terms, Due to the doubling down and when they passed on the message the next person may have thought max bet, I say thought as any one that read my threads no I have no time for chat hosts, Well the majority of them
You mentioned doubling down and its a 50/50 shot but considering machines are only around 97% pay back that is alot of difference, I do not play card games so canot qoute about the this but now you have the email to say the reason is due to the bet over£ 2.50 than you should have a case
 

bowlingbob

Full Member
Joined
May 1, 2008
Location
usa
If thats the case than there should be no excuse, Maybe translation got lost between the team, One may have said you broke terms, Due to the doubling down and when they passed on the message the next person may have thought max bet, I say thought as any one that read my threads no I have no time for chat hosts, Well the majority of them
You mentioned doubling down and its a 50/50 shot but considering machines are only around 97% pay back that is alot of difference, I do not play card games so canot qoute about the this but now you have the email to say the reason is due to the bet over£ 2.50 than you should have a case

Yes but when I went to the live chat right away after receiving that email.

22 : 33 : 46 (Customer Care): Here is the email that was sent explaining why:
22 : 34 : 01 (Me): yeah i got the email
22 : 34 : 08 (Customer Care): 5.9 Promotions where a bonus of up to 1000% Percentage is granted, the maximum bet is 10% of the deposit amount. You placed 293 bets above $2.50 (10%)
22 : 34 : 15 (Me): my deposit was $30 therefore the 10% is 3.00 and I did not go over that
22 : 35 : 00 (Customer Care): 205346341336967 205346341337613 205346341339136 205346341339704 205346341340183 205346341341449 205346341341673 205346341342562 205346341343076 205346341344467 205346341345484 205346341367082 205346341368371 205346341368505 205346341368644 205346341369127 205346341369788 205346341369901 205346341370724 205346341371004 205346341371155 205346341447741 205346341529033 205346341552608 205346341552917 205346341554282 205346341555102 205346341555309 205346341559147 205346341562146 205346341563468 205346341564509 205346341565614 205346341567933 205346341570180 205346341570579 205346341611970
22 : 35 : 59 (Customer Care): Those are the transaction numbers of your $6 bets
22 : 36 : 09 (Customer Care): You can check this in your cashier
22 : 36 : 24 (Me): i never played a bet higher than $3 on blackjack
22 : 36 : 42 (Customer Care): I have provided you with the transaction numbers above
22 : 37 : 01 (Customer Care): 205346341343076 - was a $9 bet
22 : 37 : 17 (Me): i probably made a double down
22 : 37 : 25 (Customer Care): If you like, I can send you screenshots
22 : 37 : 27 (Me): which is a seperate bet
22 : 37 : 34 (Customer Care): sorry - not screenshots
22 : 37 : 45 (Customer Care): , but spreadsheet
22 : 38 : 36 (Me): sir with all due resepct in regard to the game blackjack
22 : 38 : 59 (Me): if i bet $3 and the dealer offers an 11 for me to double down, i place a seperate $3 wager to double down the cards
22 : 39 : 44 (Customer Care): The Max Bet allowed is 10% of the deposit amount
22 : 39 : 56 (Customer Care): I.e. the MAX TOTAL BET is $3
22 : 40 : 07 (Me): so why do you offer the blackjack game with the deposit bonus
22 : 40 : 13 (Customer Care): It's up to you to manage your bets accordingly


It's clear they used the Max Bet rule to disqualify the win irregardless of that erroneous email I got with the 2.50 as the 10%. Now as he puts it "I.e. the MAX TOTAL BET is $3" Maybe thats the way their terms online should be worded then or just simply NOT allow the customer to play the blackjack on the bonus because I played the game how it was meant to be played per basic strategy and that involved putting separate bets out there to split or double down when the situation arises. I in no way tried to maliciously break their max bet terms or I wouldn't be here posting about it.
 

Tirilej

Still a Lady
CAG
MM
Joined
Apr 18, 2009
Location
Sweden
Have you talked to Dieter after you were denied your cashout?
Maybe you say if you have somewhere in the thread but I'm too lazy to go back and read it again.

If not then you should do that. Tomorrow, since it's Sunday today.

Edit: Removed what was looking as if I agreed with the op.
 
Last edited:

spintee

Ueber Meister
webby
mm2
Joined
Mar 21, 2012
Location
Northants
Yes but when I went to the live chat right away after receiving that email.

22 : 33 : 46 (Customer Care): Here is the email that was sent explaining why:
22 : 34 : 01 (Me): yeah i got the email
22 : 34 : 08 (Customer Care): 5.9 Promotions where a bonus of up to 1000% Percentage is granted, the maximum bet is 10% of the deposit amount. You placed 293 bets above $2.50 (10%)
22 : 34 : 15 (Me): my deposit was $30 therefore the 10% is 3.00 and I did not go over that
22 : 35 : 00 (Customer Care): 205346341336967 205346341337613 205346341339136 205346341339704 205346341340183 205346341341449 205346341341673 205346341342562 205346341343076 205346341344467 205346341345484 205346341367082 205346341368371 205346341368505 205346341368644 205346341369127 205346341369788 205346341369901 205346341370724 205346341371004 205346341371155 205346341447741 205346341529033 205346341552608 205346341552917 205346341554282 205346341555102 205346341555309 205346341559147 205346341562146 205346341563468 205346341564509 205346341565614 205346341567933 205346341570180 205346341570579 205346341611970
22 : 35 : 59 (Customer Care): Those are the transaction numbers of your $6 bets
22 : 36 : 09 (Customer Care): You can check this in your cashier
22 : 36 : 24 (Me): i never played a bet higher than $3 on blackjack
22 : 36 : 42 (Customer Care): I have provided you with the transaction numbers above
22 : 37 : 01 (Customer Care): 205346341343076 - was a $9 bet
22 : 37 : 17 (Me): i probably made a double down
22 : 37 : 25 (Customer Care): If you like, I can send you screenshots
22 : 37 : 27 (Me): which is a seperate bet
22 : 37 : 34 (Customer Care): sorry - not screenshots
22 : 37 : 45 (Customer Care): , but spreadsheet
22 : 38 : 36 (Me): sir with all due resepct in regard to the game blackjack
22 : 38 : 59 (Me): if i bet $3 and the dealer offers an 11 for me to double down, i place a seperate $3 wager to double down the cards
22 : 39 : 44 (Customer Care): The Max Bet allowed is 10% of the deposit amount
22 : 39 : 56 (Customer Care): I.e. the MAX TOTAL BET is $3
22 : 40 : 07 (Me): so why do you offer the blackjack game with the deposit bonus
22 : 40 : 13 (Customer Care): It's up to you to manage your bets accordingly


It's clear they used the Max Bet rule to disqualify the win irregardless of that erroneous email I got with the 2.50 as the 10%. Now as he puts it "I.e. the MAX TOTAL BET is $3" Maybe thats the way their terms online should be worded then or just simply NOT allow the customer to play the blackjack on the bonus because I played the game how it was meant to be played per basic strategy and that involved putting separate bets out there to split or double down when the situation arises. I in no way tried to maliciously break their max bet terms or I wouldn't be here posting about it.


I can see where your coming from now, I have had a dable at cards but my luck on them is worse than machines, If I am correct its like playing 21 and dealer gets ace and ask you do you want to buy security, if already betting £3 that means going over the threshold, So in my understanding that the extra bet was same game but am extra game, (if you get me) I can see where the casino has pulled you up on, As mentioned not many chat host do no about the game plays, actually they would not if a full size fruit machine drooped on there head what it was,

They have looked at your game play and seen the £9, they see diffrent there end, and only see the bet and out come, In all honestly its splitting hairs really, You can try telling them this to your blue in the face and and stooped breathing, I do not no what Dieter said to you but I think he should look again, But do note that any regular player should really no not to risk when you have a bonus in play no mater what, It is terrible when it happens But try speaking to Dieter again, Try not to get frustrated with help even low most no jack shit
 

dunover

Unofficial T&C's Editor
Staff member
webmeister
PABnonaccred
PABnononaccred
CAG
mm3
Joined
May 22, 2012
Location
the bus shelter, opposite GCHQ Benhall
Unfortunately the terms are there and you broke them by betting $6 and even $9, so the $2.50/$3 10% error by CS you pointed out is moot anyway. The CS agent (rather curtly) has gone to the trouble of providing you with the transaction ID's of the overbets and the fact it's up to you to read the terms and bet accordingly. Harsh as it sounds the CS agent is correct, and you have been refunded your deposit to have another try hopefully without any confusion this time.
I'd let it go my friend, you haven't got a valid complaint unfortunately aside from them thinking you made a $25 deposit and not a $30 one, but that hasn't cost you the winnings, the double-downs have. Sorry.
 

spintee

Ueber Meister
webby
mm2
Joined
Mar 21, 2012
Location
Northants
Unfortunately the terms are there and you broke them by betting $6 and even $9, so the $2.50/$3 10% error by CS you pointed out is moot anyway. The CS agent (rather curtly) has gone to the trouble of providing you with the transaction ID's of the overbets and the fact it's up to you to read the terms and bet accordingly. Harsh as it sounds the CS agent is correct, and you have been refunded your deposit to have another try hopefully without any confusion this time.
I'd let it go my friend, you haven't got a valid complaint unfortunately aside from them thinking you made a $25 deposit and not a $30 one, but that hasn't cost you the winnings, the double-downs have. Sorry.

I have to agree with you there, But just goes to show how Incompetence they are using the 3 bet excuse, 1st telling the player its due to betting over 2.50 than coming back stating the bet was 9, Not good enough in my books,

I do not no how the game exacly works but I think the doubledown/up was in the same game so rules broke, But no excuse for cs to tell you that you are not getting winnings due to betting over 10% 2.50, Any person can see that that 10% of 30 is 3, So you have to argue what the blody hell are they looking at
 

Refilliates Casinos

Dormant account
Joined
Oct 29, 2009
Location
Rival Powered
Yes but when I went to the live chat right away after receiving that email.

22 : 33 : 46 (Customer Care): Here is the email that was sent explaining why:
22 : 34 : 01 (Me): yeah i got the email
22 : 34 : 08 (Customer Care): 5.9 Promotions where a bonus of up to 1000% Percentage is granted, the maximum bet is 10% of the deposit amount. You placed 293 bets above $2.50 (10%)
22 : 34 : 15 (Me): my deposit was $30 therefore the 10% is 3.00 and I did not go over that
22 : 35 : 00 (Customer Care): 205346341336967 205346341337613 205346341339136 205346341339704 205346341340183 205346341341449 205346341341673 205346341342562 205346341343076 205346341344467 205346341345484 205346341367082 205346341368371 205346341368505 205346341368644 205346341369127 205346341369788 205346341369901 205346341370724 205346341371004 205346341371155 205346341447741 205346341529033 205346341552608 205346341552917 205346341554282 205346341555102 205346341555309 205346341559147 205346341562146 205346341563468 205346341564509 205346341565614 205346341567933 205346341570180 205346341570579 205346341611970
22 : 35 : 59 (Customer Care): Those are the transaction numbers of your $6 bets
22 : 36 : 09 (Customer Care): You can check this in your cashier
22 : 36 : 24 (Me): i never played a bet higher than $3 on blackjack
22 : 36 : 42 (Customer Care): I have provided you with the transaction numbers above
22 : 37 : 01 (Customer Care): 205346341343076 - was a $9 bet
22 : 37 : 17 (Me): i probably made a double down
22 : 37 : 25 (Customer Care): If you like, I can send you screenshots
22 : 37 : 27 (Me): which is a seperate bet
22 : 37 : 34 (Customer Care): sorry - not screenshots
22 : 37 : 45 (Customer Care): , but spreadsheet
22 : 38 : 36 (Me): sir with all due resepct in regard to the game blackjack
22 : 38 : 59 (Me): if i bet $3 and the dealer offers an 11 for me to double down, i place a seperate $3 wager to double down the cards
22 : 39 : 44 (Customer Care): The Max Bet allowed is 10% of the deposit amount
22 : 39 : 56 (Customer Care): I.e. the MAX TOTAL BET is $3
22 : 40 : 07 (Me): so why do you offer the blackjack game with the deposit bonus
22 : 40 : 13 (Customer Care): It's up to you to manage your bets accordingly


It's clear they used the Max Bet rule to disqualify the win irregardless of that erroneous email I got with the 2.50 as the 10%. Now as he puts it "I.e. the MAX TOTAL BET is $3" Maybe thats the way their terms online should be worded then or just simply NOT allow the customer to play the blackjack on the bonus because I played the game how it was meant to be played per basic strategy and that involved putting separate bets out there to split or double down when the situation arises. I in no way tried to maliciously break their max bet terms or I wouldn't be here posting about it.

Hi Bowlingbob,

I feel you are been a little unfair here. You and I exchanged half a dozen PMs yesterday where you were complaining bitterly about the $50 fee. I agreed to waive the fee (even though this was only your first deposit). I also explained that our processors bill us $100 per wire and we therefore share the costs for wires below $250. I did explain yesterday that I would have the fees added to the websites terms on Monday (tomorrow) to avoid a repeat of this situation.

I have checked the cashier at each brand and the text is there for all casinos except Tropica (Rival is looking into it for us now). I tried to post a screenshot showing this, but exceeding the 100kb size allowed, so can't upload.

The agent who cited 10% was $2.50 for your account was using an email template and made an error stating your Max Bet was $2.50 instead of $3. This was corrected in the chat when only your $6 bet transactions were posted along with 1 x $9 bet. Your $3 bets were not included.

I am sorry that our meaning of DoubleUp in the terms was not clear to you, however we do have Live Chat and Email 24/7 for all queries, as well as PM'ing me here if still unsure.

I have added a $100 free chip to your cashier and will not charge you any fee should you win and withdraw from it. Your $30 deposit has also been refunded back to you.

Regards,
Dieter
 

spintee

Ueber Meister
webby
mm2
Joined
Mar 21, 2012
Location
Northants
Hi Bowlingbob,

I feel you are been a little unfair here. You and I exchanged half a dozen PMs yesterday where you were complaining bitterly about the $50 fee. I agreed to waive the fee (even though this was only your first deposit). I also explained that our processors bill us $100 per wire and we therefore share the costs for wires below $250. I did explain yesterday that I would have the fees added to the websites terms on Monday (tomorrow) to avoid a repeat of this situation.

I have checked the cashier at each brand and the text is there for all casinos except Tropica (Rival is looking into it for us now). I tried to post a screenshot showing this, but exceeding the 100kb size allowed, so can't upload.

The agent who cited 10% was $2.50 for your account was using an email template and made an error stating your Max Bet was $2.50 instead of $3. This was corrected in the chat when only your $6 bet transactions were posted along with 1 x $9 bet. Your $3 bets were not included.

I am sorry that our meaning of DoubleUp in the terms was not clear to you, however we do have Live Chat and Email 24/7 for all queries, as well as PM'ing me here if still unsure.

I have added a $100 free chip to your cashier and will not charge you any fee should you win and withdraw from it. Your $30 deposit has also been refunded back to you.

Regards,
Dieter


As expected you always come threw mate, That 100 was a good gesture, I really canot get my head around the fees and better still what they charge your selfs, There must be away round that sort of charge for your selfs or is it that bad in U.S, ?

I can only speak for myself but I no any double up / down, In same game round is a no go when theres a max bet rule, Also you said that the host copied the 2.50 bet rule, I can understand that its easier doing it that way but this can bring up more problems if not doubled checked, As at first it was betting 3 that was the problem, My query is what if the OP put 40 in thats a 4 bet limit, So unless you have thousands of templates to cover this than to cover the deposits amount I canot but think it was not a template,

Any way All the best tee
 

Googobucs

Meister Member
Joined
Sep 18, 2013
Location
Florida, USA
My query is what if the OP put 40 in thats a 4 bet limit, So unless you have thousands of templates to cover this than to cover the deposits amount I canot but think it was not a template,

we use a lot of templates where I work for Voice recognition of large documents. The template is a good short cut to get you there but you have to rely on the folks using it to fill in the variables correctly. We highlight the variables like this
so the user sees it and knows it requires action.
In my example I want them to put in right or left. I defaulted right and if that's correct they can skip it. If it's wrong they need to change it.

I'm guessing they use the same kind of templates that require the staff to fill in the blanks for example:

Hello [customer name] how can I help you​
 
Top