7 sultans casino wont pay me my pennies!!

How many have been denied payment or any trouble with 7 sultans casino


  • Total voters
    16

BLACKJACKPRO

Dormant account
Joined
Nov 24, 2007
Location
canada
Ok so heres the story i deposited over $1000 usd with 7 sultans. I hit a jackpot in there penny slots i won 3000 dollars but guess what !!

They wont pay, they only refunded my deposit!! and they keep saying that im under investigation and my account is being reviewed i provided all my details to them passport utility bill etc. but nothing anyone else have this problem with them im sure there are more cases!

here is some proof!!



Hi Radhica



Thank you for contacting the Casino desk.

I have checked your account in detail and I can advice on the following:

On the 8th November 07 two transactions were refunded for $300.00 each, totaling $600.00

On the 14th November 07 another transaction was returned for $450.00

This totaled $1050.00 which was the original deposit amount made on the account.

I have also checked with our Player Security Company and regretfully no information has been updated regarding the receipt of your documents.

I kindly request that you please resend these to either of the following email addresses:


credit@casinodesk.com
floormanager@casinodesk.com
Thank you for your patience in this regards and I look forward to having this resolved as soon as possible.



HERE IS MORE PROOF!!!



Hi Radhica



Thank you for contacting us.



I have contacted our Player Security Company and they have confirmed, with me, that they have received the requested verification documents that you sent us (via e-mail) and that these documents have been forwarded to the screening/investigations department. Once we have feedback from them (which should be in 24 48 hours), we will contact you and let you know what will be happening.

I would like to apologize in advance for the inconvenience may be causing you.

Due to the nature of our business, regrettably, we are not able provide you with details on the suspicious activities, for which your account was locked, as these details would negatively impact on our security.


Please understand, that due to the high risk involved in our business, we must make 100% sure that everything is in order and that anything out of the ordinary is investigated thoroughly before we can make a decision on the next step to be taken.


We have refunded your purchases (totaling $1050.00), to you. This was done, not because we dont want to pay you out your winnings, but because should it be determined, that we are not able to unlock your account, (for whatever reason), you would (as per our terms and conditions) forfeit any funds in the account.


Regrettably, due to the steps that have (out of necessity) been followed, we will not be processing your $3045.90 withdrawal request to you.

Even More PROOF!!

Hi Radhica


Thank you for contacting the Casino Desk.


Radhica, the reason the previous agent gave for your account being locked is partly correct but not complete and we are really not privy to the full details as to why the account was locked as the matter is with our Player Security Company at the moment .

I would kindly request that you please be patient as we should have an outcome from them in due course.
I can assure you that once we have a reply from them we will promptly communicate the reply to you.
Have a wonderful day and remember, the Fortune Lounge appreciates your patronage!
Please contact us again, should you have any further queries.


Kind regards

Kurt
Casino Desk




HERE AGAIN STILL FROZEN WTF!!

Hi Radhica



The e-mail you have received is a standard auto mail sent by our systems.
Your accounts are still frozen and are currently still with our Player Security Company.
As soon as they have finalized their processes and procedures they will be in touch with their decision regarding your future play.

Kind regards


John
Floor Manager


I will keep u all posted of the situation as of now i keep getting the "We Will Keep u posted" emails from them which is all Bs and also they have seem to stop responding to me now. Prolly cause i seem to be a pain to get my money but its funny cause they were easily ready to take my deposits without a conflict!! oh well lets see if they will stand up to there word !:angry:
 

jetset

RIP Brian
Joined
Feb 22, 2001
Location
Earth
You have been remarkably patient, imo - I think it's now appropriate to make a complaint to the Fair Gaming Advocate at eCOGRA - you can do this online at eCOGRA.org.
 

chuchu59

gambling addict
PABnonaccred
CAG
Joined
Sep 26, 2004
Location
SOMEWHERE IN ASIA
What kind of time frame are we talking about here? For unknown reasons, all my accounts with FL were locked 2 years ago although there were no pending withdrawals. They were all reopened after I complained furiously. It took them several weeks.

If this has only been ongoing for a couple of days, you should exercise patience as they have not explicitly stated that you will not get paid. However, if it's been much longer then its a different story altogether.
 

BLACKJACKPRO

Dormant account
Joined
Nov 24, 2007
Location
canada
7 sultans update finally

Ok so finally somone got back to me!!

The time period was about 3 weeks now since i have been dealing with this.


They say that they were waiting to for my verifaction documents which took me a couple of days cause i had to scan them for 7 sultans and email them as i do not have a scanner soo this took about 3-4 days!


Also i had entered my sons credit card by accident not seeing it was his after but i continued to enter it anyway ( i have my sons card so that he doesnt go crazy using it. He is only 18. ) So i keep it in my wallet this part i do not deny!

After all of this i figure out of good faith considering all my documents have been verified and everything is good you would think they would atleast pay my winnings in a check. Minus the difference they credited back to my credit card. I SPEND MONEY WITH THEM AND IF THEY WANNA KEEP A GOOD PLAYER ON BOARD WITH A GOOD CIRCLE OF BIG FISHES I WOULD RECONSIDER IF I WAS THEM BUT AHHH WHO AM I ANYWAY.


ANYHOW HERES THE POST UPDATE




Subject: 7 Sultans Casino
Date: Tue, 27 Nov 2007 08:38:51 +0200
From: FloorManager@CasinoDesk.com
To: suitegroup@hotmail.com


Hi Radhica



Let me start off by apologizing for the delay you have experienced in receiving a reply to your mails. We did not have a Floor Manager on duty last night due to some urgent travel requirements.



Radhica let me give you a full rundown of where we stand and what needs to happen going forward in this instance.



Your account was suspended originally due to discrepancies being noted in some of the credit cards loaded on your account, more specifically Cards were loaded that are not directly in your own name.



After some back and forth communication you were able to satisfy our Security Company with regard to your own credit card. However while waiting for the credit card copies the Security Company opted to invalidate the purchases initiated on your account. Meaning the transactions you initiated were returned to your credit card a few days after they were initiated.



Since this has occurred it ultimately means that your current 7 Sultans Casino is no longer valid and cannot be used further. However since you have provided us with correct card copies you will be able to open a new account and play without further issues so long as the following conditions are met:



The account needs to be registered in your name

You need a unique e-mail address and you will not be allowed to share with Terrence

You can only purchase with the Card in your name, that you have provided us with copies of.



The withdrawal you initiated will not be possible due to your purchases having been returned some time ago.



To verify the cancelled transactions I would contact your bank to request an up-to-date account statement.



Please let me know if you have any further questions regarding this matter.



Kind regards



John



Floor Manager
 

jas2587

Ueber Meister
Joined
Apr 25, 2006
Location
FL
I agree with what 7Sultan's did 100%
you state I was putting in the cc info
an noticed it was my sons
why didnt you stop there an get your
own card then you would not have had this problem


to save your 18 yr old son from going into debt
wouldn't the card be better off in a drawer an not
easy for it to tempt you


I have always got my cashout's from 7Sultans
withen 48 hrs the poll didnt ask that it was
all negative ?s

Hope you have better luck next time on YOUR card

Cindy
 

Casinomeister

Forum Cheermeister
Staff member
Joined
Jun 30, 1998
Location
Bierland
Hi BLACKJACKPRO,

I note your frustration - I feel your pain - but you are dealing with a company that is vigilant against fraudulent claims. If you are doing something strange like using other people's credit cards, you will be flagged and your account scrutinized. This company will do what it can to clear legit players.

Also - make sure you read the instructions in the forum on posting complaints. Fortune Lounge is a member here and will assist you to fast track any problems you are having. Instructions are in the "Must Read" thread.

Also when posting polls, make sure they are balanced so that the thread doesn't turn into a "bash fest". Casino bashings don't do anyone any good at all. I've modified the poll to allow members who have had no problems to have a voice as well.

I see that you made the poll public. Do you think many players would publicly admit that they've been locked out? :D
 

BLACKJACKPRO

Dormant account
Joined
Nov 24, 2007
Location
canada
IM SURE WILL ALL MAKE MISTAKES!! NOBODY PERFECT


THANKS FOR YOUR COMMENT ANYWAY CINDY BUT I WONT BE A VICTIM AGAIN. YOU CAN TAKE YOUR CHANCES THERE BEST OF LUCK TOO YOU!!
 

BLACKJACKPRO

Dormant account
Joined
Nov 24, 2007
Location
canada
mY LAST UPDATE

Hi Radhica



Since your initial purchases were returned, it voids all previous play that took part on that account as per our Terms and Conditions.



Therefore will not be processing any winnings as they in effect were no longer won as your purchases were returned.



Kind regards



John



Floor Manager
 

BLACKJACKPRO

Dormant account
Joined
Nov 24, 2007
Location
canada
Hey Meister quick appology about the threads and poll!


Also they issue about the cards wasnt a problem for them it was an issue about them refunding my money and voiding my winnings they say that because my money was returned they cant issue my winnings!

WHO TOLD THEM TO REFUND MY MONEY i told them i would have the verification to them soon. It took me a couple of days to have the documents scanned as this was my first online venture to gamble online and i didnt know of such procedure any how i dint have a scanner and took a couple of days to get this done as a result my funds were sent back to my card .


Meister this wasnt a fun first time experience as I am scared off by this and will assure everyone it could also be my last.

If you can help MR Meister and change my thoughts on this it would be greatly appriciated as i do like the 7 sultans casino games and there great slots but i am scared to open another account with them .:confused:
 

jas2587

Ueber Meister
Joined
Apr 25, 2006
Location
FL
If I am right they returned your funds to the CC
because it was your son's an not your's

therefore it voided all play

that is probably why the security team looked into your account
to begin with

They are a great group give them another shot
just use your own CC an all will be good

Good Luck
Cindy
 

jetset

RIP Brian
Joined
Feb 22, 2001
Location
Earth
I think the 'Meister's last post and those of jas2587 really sum up this situation, and especially this:

Quote: Your account was suspended originally due to discrepancies being noted in some of the credit cards loaded on your account, more specifically Cards were loaded that are not directly in your own name. Unquote

It is unfortunate that Radhica did not mention this in the initiating post on this thread - it would have thrown far more light - and balance - on the complaint.
 

gerilege

Meister Member
PABrogue
PABnorogue
Joined
Mar 9, 2006
Location
Hungary
Can we add another option to the poll?

I had a CC problem at FL, but it was resolved. I used moneybookers to deposit, but it was not available for withdrawal. So I registered my CC to withdraw, but I accidentally registered it as a Switch instead of VISA. The cashout was approved, but the funds were not transferred for three weeks, and it took a while to find out the reason. My account was not locked, and the payment was not denied, but I still had a problem...

So one option: had a problem, but it was completely resolved?
 

vinylweatherman

You type well loads
Joined
Oct 14, 2004
Location
United Kingdom
Hey Meister quick appology about the threads and poll!


Also they issue about the cards wasnt a problem for them it was an issue about them refunding my money and voiding my winnings they say that because my money was returned they cant issue my winnings!

WHO TOLD THEM TO REFUND MY MONEY i told them i would have the verification to them soon. It took me a couple of days to have the documents scanned as this was my first online venture to gamble online and i didnt know of such procedure any how i dint have a scanner and took a couple of days to get this done as a result my funds were sent back to my card .


Meister this wasnt a fun first time experience as I am scared off by this and will assure everyone it could also be my last.

If you can help MR Meister and change my thoughts on this it would be greatly appriciated as i do like the 7 sultans casino games and there great slots but i am scared to open another account with them .:confused:

Actually, they refunded YOUR SON'S money. To a first time player, this may seem trivial, but this is actually fraud. It does not matter if the card is your son's, or one found in the street. Had you lost, the casino would also have had to refund the deposits to your son's card. Had they paid the winnings, they would belong to your son, but the terms regarding sharing accounts would have been breached.

Just because you register the wrong card does not mean you should press on regardless believing you can "sort it out later". If there are problems with account details and registered deposit methods, these should be sorted out with support BEFORE any play takes place.

What would you think if your son registered YOUR credit card by mistake for an online site, but decided to press on rather than rectify the mistake - I bet you would be "having words" with him.

This is an important (and expensive) lesson to have learned, and other newbies should learn from this example and avoid making the same errors of judgement when they sign up.

I have not had any problems with getting paid by fortune lounge, but have been issued partial bonus bans. I am also well up at 7 Sultans:D


I do not see this option in the poll, I cannot say "no problems", but neither can I say "given the run around" because they E-mailed me to tell me I was bonus banned from the GoneGambling games, I didn't have to drag it out of them while being fed excuses of "technical issues".
FL did lose the plot a while back, and they are STILL paying for the mistake, and they occasionally seem to make similar mistakes with individual accounts, but sadly, this isn't one of them. They could have communicated better, rather than extend hope that verification would result in the subsequent payment of the winnings, which is clearly what the OP believed would happen. The delay of 2 days looking for a scanner etc had nothing to do with not getting paid, the use of the wrong credit card meant there was no chance of being paid the winnings from the outset. The verification was about whether they would allow the OP to continue to play, in this case with a fresh account.
 
Top