Slots Capital Approved withdrawal 16th May and still waiting! help please!

zingela1

Dormant account
Joined
Apr 17, 2013
Location
Dallas TX
I joined Casino Meister about a month ago, read countless threads about rogue casinos not paying or slow paying of winnings to US players. I read all the reviews about US facing casinos and decided on Slots Capital because they are accredited and run the Rival software that I really enjoy playing. May I add that I only started playing online about 6 weeks ago so over cautious I made sure others recommended them for fast withdrawals and treating their players right. I played a few weeks and made regular deposits almost daily and finally won $2000 after finishing my play through and deducting the bonus amount. I made a withdrawal request on 16th May and it was approved on the 19th of May. Before I even made my withdrawal I had all my documents approved so that there would be no delay in getting my funds. When I made my withdrawal, I contacted live support to find out what information I needed to process my withdrawal. I was Informed that being a US player I needed my account number, Bank routing Number, Bank address, My name and that’s it. I asked the lady on Live chat what about the swift code and she said to leave it blank. I then informed her that it would not accept my withdrawal when I leave that field open, she replied that it did not matter what I put in there. I found a swift code that is associated with my bank its a different banks swift code that processes wires for my bank but when accompanied with a routing number it goes to my account. This was irrelevant seeing that US players only need a routing number.

I went on to live chat a little bit ago and asked exactly the same question I asked the lady when I made my withdrawal initially. Here is the transcript of that chat

The following is a record of your online chat.
General Info
Chat start time Jun 5, 2013 1:06:40 PM EST
Chat end time Jun 5, 2013 1:15:21 PM EST
Duration (actual chatting time) 00:08:40
Operator George
Chat Transcript
info: A chat operator will be with you shortly.
info: You are now chatting with 'George'
George: Welcome to Casino Support. My name is George. How may I assist you today?
you: when making a withdrawal from the usa what info do you need Account number routing number and bank address?
George: Hello, yes, you can select the mentioned method in the cashier field and check the required fields
you: what swift code do you use or don't you need one when making a withdrawal from the usa it requires that in the info to type in do you leave I blank?
George: US banks do not have an IBAN so you can leave this field blank. Your bank might not be part of the swift code network, but if they are we need the Swift code to process your withdrawal. You can contact your bank for this information or look it up here:
George:
You do not have permission to view link Log in or register now.

you: if they are not part of the swift code network will you be able to process it with just account number routing number bank name and bank address?
George: Yes, you can input the routing number in that field
you: I did not see my bank there
George: Or you can leave it blank
you: ok good just making sure
you: if it doesn't want you to leave it blank what can you type into that swift code field to make it accept the withdrawal
George: The withdrawal will be processed as long you indicate the bank name, address, bank account number and the routing number correctly
you: good thank you for your time
George: My pleasure
George: If I can be of any further assistance, please, let me know.
you: have a good day
George: Thanks for using our live support. Feel welcome to contact us back at any time. Have a nice day!



As you can see I provided all the necessary information to process my withdrawal. The swift code did not have any bearing on the wire being sent. this was purely a way to get the cashier to accept my withdrawal seeing that it would not accept that field being left open as advised by live chat. Like I stated before when used with the routing number it still goes to my account. I received an email on the 19th to confirm my bank details I sent them. this is a quote from their finance regarding that email:

"Please note that in the same day when your wire was approved 19/05/2013, ticket#: LTK121580264484X you have been emailed by me and asked to confirm your bank details. These were the details that we received from you and used to send your wire:
xxxxxxx of Texas
400 Nxxxxxxxx
Denton tx
Account # xxxxxxxx
Swift # xxxxxxx
Routing # xxxxxxxx"


As you can see all the necessary information for the wire actually more info than the needed as SWIFT is irrelevant unless used with routing number.

This was my first withdrawal EVER at an online casino.

I then recieved an email stating the funds will be deposited into my account in UP TO 7 BUSINESS DAYS.

We have generated a support ticket to help us track your inquiry. Your ticket code is LTK121580264484X. Please use this code in any further communication.
Please note that your withdrawal of $2000 was approved today.
In order to send your funds via wire transfer, please confirm your bank details: bank name, full bank address including ZIP code, bank account, routing #/SWIFT code.
In up to 7 business days your funds will be sent.
Thank you for your cooperation
Should you require further assistance or information, please reply to this message or chat live with us 24/7.
Sincerely,
Sabrina
Finance Department


This meant my withdrawal should be in my account on the 28th at the latest 29th. Being my first withdrawal I did not really know what to expect so periodically I would check in to live chat to find out if it has been sent yet seeing that they claim it might take a few days to get to my account because they use a number of different banks in between them sending it and me receiving it, so of course I wanted to know if it has been sent so that I know it will arrive before or up to 7 business days. Being a newby at this and reading reviews of players receiving their funds in as little as a few days I inquired if it has been sent yet and this was the response I received

05/22/2013

"Please note that due to strict regulations imposed by US banks against online gaming funds, it is rarely possible to deliver the funds earlier than within specified time frame. I see that your cash out was approved 3 days ago; it means that you will receive your funds quite soon. If there is any delay, please let me know and I will check with Accounts. At the moment your wire, along with others in the batch, is scheduled to be sent to the processing bank.

If there is anything else I may help you with, please let me know.

Best regards,
Camilla
VIP Host
[email protected]
[email protected]"


My intent was not to get them to send it sooner merely to find out the status, dont I have the right to know where the money was that was supposed to be sent to me after spending close to the same as my winnings on deposits? And even this response was fine it was scheduled to be sent so great even if it took the rest of the business days it will get to me in the 7 days they specified.

Then came this email 05/27/2013

"Please note that we have recently updated our official website, and it now states that it takes up to 10 business days for the winnings to hit your bank account in case of a wire. When you requested your cash out, it was still 7. The thing is that now website displays more accurate information, since it is not always possible to deliver the funds within a business week, for the reasons I already mentioned in my previous e-mail to you.

Finance Department is not usually updating the customers regarding the cash out statuses when the 10 bus days have not passed yet. I kindly ask you to wait the estimated period; your withdrawal should hit your account shortly.

I ensure you that there is no reason to worry, and your funds will reach your bank account as soon as possible. The reason we altered the conditions has nothing to do with our ability to pay. In fact we used to have ‘’10 business days’’ stated as official timeframe a couple of years ago before we changed it to 7.

Your patience and understanding in this matter are much appreciated.

Kind regards,
Camilla
VIP Host
[email protected]
[email protected]"



Suddenly now its 10 days which I don't believe is fair as earlier email clearly stated its in a batch being sent out, and how can you just up and change policy in the middle of withdrawal from 7 - 10 days. This being my first ever withdrawal I started to worry. what stops them from making the 10 days 15 days they have done it once? I was determined to get some real answers as the finance department only works till about 10am CST seeing that they are located in the UK so my window to get info is small as i have to get my daughter ready for school and drop her off before I can get to a computer and you cant contact them by phone. Finally after chatting to a number of different live agents and informing them if someone doesn't contact me by phone to arrange my funds get to me in the specified time 7 days they initially told me which was that day I would seek help online from Casino Meister to get my funds and put it out in public for other players to see. Seeing that they claim it takes a few days to go through all the banks till it gets to me there was no way I was getting my money in the set time 7 days which was that day and probably not the 10 days they changed it to either as the money has not even been sent. I wanted to post my frustration here but the finance manager called me on my cell phone to talk to me about the problem I was having. Side note she was very polite and very friendly and genuinely tried to make me feel at ease and assured me she would personally work on this to get me my funds. I felt a ton better and wanted to give them a chance to make it right before making a scene here on the forum. I also contacted Sloto with a PM to try and get her help to resolve this, she did respond that she would look into it and see what she could do to help. I told her thank you and that I believe it will be resolved soon as I was talking to the finance manager directly. During our conversation she said it was sent out on the 05/27/2013

Next email I get 05/29/2013

"Reference number: LTK121580264484X Please use this ticket number in any correspondence with us.
Subject: your withdrawal LTK121580264484X

Dear Richard,

I would like to confirm that yesterday in the evening your withdrawal was successfully sent. Please check with your bank in up to 3-5 days. This timeframe is given for your bank and it depends how fast it processes international wires. The funds can be in your account even in one day.

We are very grateful for your patience.

Please feel free to contact us if you have any additional questions.

Sincerely,

Sabrina
Finance Department"


That means if im lucky I will get it before the 10 business days are over but if it takes little long well have to wait till after the weekend. I asked again about being told it was sent out on the monday now its only been sent out Wednesday as nobody processes transactions late at night, this is the response I got on Thursday 05/30/2013

Reference number: LTK121580313542X Please use this ticket number in any correspondence with us.
Subject: FTAO Louise - FINANCE LTK121580313542X

Dear Richard,

Please accept my apologies, you were sent a generic email that was incorrect, your wire was sent to our processor on Monday.

I have spoken to our processor today because I expected your wire to be with you before now. Our processor has only today informed me they have had a technical issue that meant all wires were delayed due to a technical issue.

I am so sorry about this Richard, it is extremely unfortunate, and I know extremely frustrating and disappointing for you, that we have encountered two issues whilst processing your withdrawal.

I have asked our processor if they have a express option to be able to send your funds, so that they will be with you before the weekend, however at the time of writing this email I am still waiting for their reply.

As soon as I hear back from them I will update you accordingly.

I am so sorry about all this Richard, I understand you are extremely disappointed with the service we have provided to you in relation to this withdrawal, I can only try and reassure you that we do not generally experience any issues with withdrawals.
I will update you again ASAP on this matter Richard.

Regards,

Louise

Finance Manager


Again she made me feel better as it really seemed anything and everything was going wrong but she will get it sorted for me and she was doing her best, I appreciated this. Now my nerves are shot seeing that I budgeted for that $2000 to hit my account by then and well you cant pull money out of the sky when you depended on it. I but these funds in my budget two weeks before knowing I would get it by now, I dont gamble online to pay my bills just to be clear.

I received this email also on 05/31/2013

"Reference number: LTK121580313542X Please use this ticket number in any correspondence with us.
Subject: FTAO Louise - FINANCE LTK121580313542X

Dear Richard

Thank you for contacting us.

I spoke with our processor late last night and asked that your wire be deemed urgent, I was assured you would receive the funds either Thursday or Friday.

Please let me know when your funds have successfully been credited to your account.

Again Richard I sincerely apologise for the inconvenience you have been caused.

Please feel free to contact us if you have any additional questions.

Sincerely,

Louise"


Well I definitely did not get it Thursday and Friday checking my account every 25 min to see any updates, of course it really doesn't help as the finance department is closed after 10 am CST nobody can give me any answers. This whole time im begging for a tracking number so my bank can be on the look out and that I know if has been sent, nothing they don't give that kind of info. And thats when the scheduled payments for my bills hit my account, cleaned out any funds I had to buy gas food, pay my daughters daycare, nothing and naturally a few of the smallest transactions hit my account after all funds were used and pushed me into overdraft, I did not receive a red cent from them and its the weekend with no available funds and more bills about to hit my account that was scheduled for the weekend. Finance department closed for the weekend so no other option but to wait till monday.


06/03/2013

I sent multiple emails over the weekend informing them it has not come in and I really need them to sort it out monday as my total overdraft fees are about $200 and I don't have any money to get to work feed my child or anything, which wouldn't have been the case if the funds were in my account on friday as promised. I was assured it would be in otherwise I wouldn't have scheduled some of those automatic payments which if I tried to reverse would lead to being charged penalties by the companies receiving the payments. I received this response Monday morning 3 hours away from their end of business day in the UK.

"Reference number: LTK121580313542X Please use this ticket number in any correspondence with us.
Subject: FTAO Louise - FINANCE LTK121580313542X

Dear Richard

Thank you for contacting us.

I spoke with our processor last week and was assured your funds would be in your account before the weekend, I am dismayed to hear that has not happened.

I will contact our processor again today, they will be online in approx 2 hours and I will ask them to place an immediate trace on your wire. I know it has been sent as the funds have debited our account, it is now a case of establishing why they have not credited your account, especially now we have confirmation from your bank that they credit wires instantly.

I will update you again ASAP Richard, I am so sorry about the delay, it is not usual for us to encounter such issues, and I will get this resolved for you.

Please feel free to contact us if you have any additional questions.

Sincerely,

Louise"


Monday came and Went by and nothing.

I sent more emails so they can get it when they start working on Tuesday begging them to find out what is going on and that I could not wait any longer and to get that wire they claimed got sent tracked. And suddenly after a long live chat with someone in finance the processor called me on my cell phone. He assured me he sent it Friday and it did not process because the Swift code pulled up another bank that my bank used to process their international wires. He made some quick changes and resend it successfully to the bank that process my banks wires. This guy was in New York money came from Canada so all he needed was my routing number. I asked him to confirm the information he had for my wire, My name my address, my bank name, my bank address and the swift code I provided was all correct. So the wire went to this other bank with all the details correct except he did not put the routing number on the wire as he did not have it, and if he did he wouldn't have used the swift code because he didn't need it. I asked him about my routing number and he said he did not have any routing number for me and did not receive a routing number from the casino. It got processed went to frost bank but without any routing number (which he did not have) the other bank did not know to send it on to My Bank, thus is was returned. After determining it was sent and with tracking nr in hand that the processor gave me I rushed over to my bank to track down the wire but just missed the wire being sent back due to no routing number to allocate it to my account. If we had the tracking information Friday even Monday we would have been able to get the funds caught before it was returned yesterday. Now I have been asking since last week for the tracking nr some kind of details so that I could get my bank to look for it and catch any wire coming in. I was not informed that there was an issue on Friday, I was not informed that there was an issue on Monday everybody just kept saying wait for it. Of course finance is closed seeing that its after 10am CST so Im stuck till the next day which is today.

I sent the following email last night to them:

I have to leave early in the morning and wont have time to send this to you so here goes:

If ONLY the SWIFT Code is used and not using the routing number then the following would be more than enough info to get it to the right place

Receiving Bank:
xxxxxl Bank
100W.xxxxxx
San Antonio, TX
SWIFT CODE XXXXXXX

Beneficiary
xxxxxx Bank of Texas
xxxxx BLVD
Denton TX
ACCT#xxxxxxxxx

Reference Further Credit to:
Richard xxxxxxx
xxxxxxxxx Ave
xxxxx TX


ACCT# xxxxxxxx

If they use routing number its: 1xxxxxxxx

This is a can’t fail proof, as much details as they could possibly give me at the bank info. As well as the contact at xxxxxxx Bank of Texas Wire department: Carol xxx xxx xxxx.

I just thought I should send this to you just incase I cant get to a computer in the morning I will have this info on me if processor would like to confirm it with me if he is going to send a wire, anyway talk to you later and thank you

Richard


This info is used when NO ROUTING NUMBER IS USED OR NOT AVAILABLE Its not info they needed its additional info.

06/05/2013

Now we are at Wednesday and Finance department sent me an email saying it was returned due to me not providing the correct bank details and the only reason they came up with this conclusion is because I provided additional (not the right info additional information) that can be used if a routing number is not used the previous night which I thought might actually help them is they didnt want to use my routing number even if I gave it to them. I called the processor again today confirmed again that he did not have my routing number and told me he told them they didnt give it to him and they said they did send it to him. Well I provided it they had it confirmed it and now Im the one that suffers.

Reference number: LTK121580313542X Please use this ticket number in any correspondence with us.
Subject: FTAO Louise - FINANCE LTK121580313542X

Dear Richard,

Thank you for contacting us.

I would like to inform you that unfortunately your wire was returned to us due to incomplete bank details. Please note that in the same day when your wire was approved 19/05/2013, ticket#: LTK121580264484X you have been emailed by me and asked to confirm your bank details. These were the details that we received from you and used to send your wire:

xxxxxxbank of Texas
xxxxxxx blvd
Denton tx

Account # xxxxxxx
Swift # Fxxxxxxx
Routing # 1xxxxxxx

However, according to the details you sent in your last email, you did not provide us with an important part of your bank details. As we have been you assured always, the money has been sent earlier than the processing timeframe and all the customers with wire transfers sent in the same day as you already received their funds. So, we really did everything possible to get the funds asap to you. Moreover, your wire has been processed as a high priority and handled with the best considerateness.

Please note that the fee for the returned wire due to incomplete bank details is $45. This amount will be automatically deducted by the bank from your wire transfer.

Also note that now we have to wait the money to hit our bank account. Only then we will be able to send your funds again.

After receiving the funds, we can offer you the Western Union option to avoid any other delays. I have to mention that there is $1000 limit per transfer and Western Union deducts $45 fee for every transfer. However we can pay this fee for you but we count on your patience while the issue is getting solved.

Thanks in advance for your understanding.

Please feel free to contact us if you have any additional questions.

Sincerely,

Sabrina
Finance Department


Reference number: LTK121580313542X Please use this ticket number in any correspondence with us.
Subject: FTAO Louise - FINANCE LTK121580313542X
Dear Richard,

The routing number was sent to the processor, your wire has been returned because we were not in posession of all your bank details. You provided the details for xxxxxxx Bank but not for xxxxxxx Bank, hence the problems. Please note that we never ignored any of your queries.
As we stated earlier we are awaiting confirmation from the processor that the funds have been returned to us (we will be asking for an update from them later today) and when we have that confirmation we will re-issue your wire.
For Western Union transfers you need to ensure the address on your casino account is correct and that your name appears exactly as it does on the official ID you will be required to produce to collect your funds. Please verify the spelling of your FULL name including any middle names.
Thanks for understanding.
Regards,
Louise
Finance Manager



Coming back to what I said in the beginning of this post, information needed for US players: Account number, Routing Number, Name and address of my bank. I confirmed these details on the confirmation email I received after I made my withdrawal. they had all the information they needed to process a US wire. I was furthermore informed this morning that I will have to pay the fee for the wire being returned, have to wait for the funds to come back to them then only will my funds be sent again minus the fee. This is not acceptable as I did provide everything they needed to process a US Wire. Waited 14 business days 20 total days since approved incurred over draft fees as a result of their failure to deliver and cant wait any more. I need my funds.

I need help this is getting out of control and Im not getting my money I deserve, I decided to play at Slots Capital because they are accredited, does this accreditation mean anything am I wrong in all of this.
 

pobeda

account suspended
PABnononaccred
Joined
Nov 15, 2008
Location
San Diego, CA
I did read it all and I feel it for you ( IMHO, this is just unacceptable and terrible way to treat customer.
glad i closed all my accounts with that group. If you open to try other then Rival platforms, I would recommend iNetBet and 3Dice.
I think you will get paid eventually, but not sure if it worse to deposit there in the future.
 

zingela1

Dormant account
Joined
Apr 17, 2013
Location
Dallas TX
Am I wrong?

Am I unreasonable, or in the wrong what else can I possibly do to get my funds, please advise.
 

zingela1

Dormant account
Joined
Apr 17, 2013
Location
Dallas TX
I did read it all and I feel it for you ( IMHO, this is just unacceptable and terrible way to treat customer.
glad i closed all my accounts with that group. If you open to try other then Rival platforms, I would recommend iNetBet and 3Dice.
I think you will get paid eventually, but not sure if it worse to deposit there in the future.

I know its a long read, thank you for sticking with it :) I just didn't know how else to explain everything that went on in the last three weeks and why I believe I provided them with everything they asked for and more, but now Im getting blamed for not providing correct info. Needless to say wouldn't this have came up in the countless times they told me it did get sent and they confirmed it was on its way to me? For a newbie and my first withdrawal this has utterly been the worse experience I have ever had. Easy to take my money hard to give it back. I want to know what kind of accountability do they have towards players if they can't even deliver within their own set parameters.
 

anniemac

Ueber Meister
PABnoaccred
MM
Joined
Jan 30, 2007
Location
Texas, USA
The Rep here for Slotocash is also the Rep for Slots Capital and I would contact her with this problem. I don't know how to post a link but look under I-Gaming Reps tab and you can PM her thru here.

She is great and will give whatever help she can with your problem.
 

zingela1

Dormant account
Joined
Apr 17, 2013
Location
Dallas TX
Ms Sloto is a great rep and here is the link to her page!:thumbsup:

https://www.casinomeister.com/forums/members/

Thank you I did contact her a view days ago but she has not been active since the 29th, I honestly tried everything before finally deciding to post this thread. I enjoy Slots Casino I believe most the people I dealt with is friendly but at the end of the day the facts are the facts and the only option I felt I had left was to get some public support and attention to the matter at hand. I didn't want to rant and rave I just want what is rightfully owed to me in an acceptable time frame. I tried to stay away from any casino that is listed rogue or has a ton of bad posts about them for the simple reason that I don't want to wait and hope I get my winnings. Thats why this has been a big let down for me seeing that everyone always say how fast Slots capital pay withdrawals even for US players.
 

asadzareef89

Meister Member
MM
Joined
Feb 13, 2013
Location
United Kingdom
i know it seems they are giving u a run around, but from your conversations one thing is very positive that they have been getting back to you relatively quickly. Also as they are accreditted if you are not satisfied after the PM to the casino rep u can PAB. But seeing the whole convo there's one thing i can gather that they are trying and since the withdrawal was reversed aswell so give them few days until they start ignoring your emails. I would be more worried if they ignored your correspondence. Good Luck though about your situation, hope you get your finances sorted soon
 

chuchu59

gambling addict
PABnonaccred
CAG
Joined
Sep 26, 2004
Location
SOMEWHERE IN ASIA
Months ago when USA players had problems getting paid by Club World due to processor problems the Slotocash group was like a breath of fresh air with USA players getting paid within a week or less. I don't know what has happened as all of a sudden they don't seem to treasure US players as much as they used to. Could be processing fees are starting to bite. What does matter though is that, unlike most Rival casinos, the OP needs not worry about not getting payment. Despite a bright start, this group seems to be getting complacent and not as aggressive in giving players a fair deal nowadays. Georgina needs to address these issues quickly otherwise USA players may exit in droves. For them, Slots Capital is possibly the only Rival worth playing at but for the RTG casinos it must be remembered there is still the Club World and Jackpot Capital groups. Though I hate to say so there is also Inetbet whose cashier is awesome though the support is awful.
 

slotmaster

Paleo Meister (means really, really old)
Joined
Apr 2, 2011
Location
Ontario
I know it's bad to say but 2 large jackpots were hit very close to each other at one of their casino's, not saying that's what the cause is but reading the emails and them coming right out and saying "it's not cause our inability to pay" raises alarm bells for me anyway.
 

vinylweatherman

You type well loads
Joined
Oct 14, 2004
Location
United Kingdom
Thank you I did contact her a view days ago but she has not been active since the 29th, I honestly tried everything before finally deciding to post this thread. I enjoy Slots Casino I believe most the people I dealt with is friendly but at the end of the day the facts are the facts and the only option I felt I had left was to get some public support and attention to the matter at hand. I didn't want to rant and rave I just want what is rightfully owed to me in an acceptable time frame. I tried to stay away from any casino that is listed rogue or has a ton of bad posts about them for the simple reason that I don't want to wait and hope I get my winnings. Thats why this has been a big let down for me seeing that everyone always say how fast Slots capital pay withdrawals even for US players.

As a US based newbie player, casinos not being rogue is not the only consideration. Taking deposits is easy, but sometimes getting paid is not. When things go wrong with payment, it seems everybody tries to shift the blame rather than get to the bottom of things.

The problem here seems to be that you gave all the information, but the processor thought they knew better, but it turns out they didn't, and so the wire was returned. I have had this happen to me, and I am in the UK. Neteller used to send my withdrawals to the Cahoot bank, and I gave them the correct details. Everything worked fine, but then I was contacted by the bank who told me that every time Neteller sent me money, they used the wrong sort code, and the bank had to catch the payment and redirect it. They were getting a bit fed up and asked me to use the correct sort code in future or the payments may be rejected. When I investigated, it turned out I WAS using the correct sort code, but someone in Neteller thought they knew better and kept "correcting" it to the WRONG sort code every time. Neteller just would not budge, and so I had to move the payments to a different bank.

What you have experienced seems to be similar. Somewhere along the line, someone is "correcting" the information you have given, and they are the ones that are changing correct information into the wrong information, but are then blaming you. You appear to be suffering your routing number disappearing in transit, so that whilst you have given it to the casino, your bank says the wires are not arriving with this critical piece of information, and so they get returned.

Another thing you should bear in mind is that this is actually quite common for US players, and sometimes things can get far worse. You should never, never, RELY on a wire arriving within even the extended timeframe, or even arriving at all. You assumed that it would definitely arrive in time to cover your outgoings because they were due long after the specified timeframe for payment. If things run smoothly, this is OK, but when things go wrong, you quickly find yourself in trouble.

The best approach for a US player is to consider the possibility that the payment will not arrive at all, and ensure that you can cope with this worst case scenario. This worst case has actually happened to US players, and it's not all that rare either. It usually happens when a processor gets busted by the DoJ, who then confiscate all the money, even if it belongs to players. Often in such cases players are not told, but are strung along for about a month by various excuses, but that their money is on it's way. Once a couple of months have passed though, it becomes clear that something bad has happened, and the money is probably gone for good.

A US player has to be aware that such an incident is unpredictable, and can affect even the most accredited casino, and so should always ensure they have enough funds for their daily living even if their withdrawal vanishes for good.

Another serious error is that you appear to be using your day to day bank account to receive your winnings. DON'T, it's a recipe for disaster. Some US players have had their bank freeze their account after suspecting an inbound wire has come from a gambling payout. This can REALLY screw with your day to day living.

You should have completely separate accounts with different banks, one for day to day living, and the other to receive gambling wires. If the banks suspect something, it is your gambling wire account that gets frozen, and whilst this will stop you gambling, it won't mess up your day to day financial life.
 

zingela1

Dormant account
Joined
Apr 17, 2013
Location
Dallas TX
Update still being told Im at fault

I received an email that just makes my blood boil again:

Reference number: LTK121580313542X Please use this ticket number in any correspondence with us.
Subject: FTAO Louise - FINANCE LTK121580313542X

Dear Richard,

From the beggining I would like to thank you for your detailed email.

Richard, during our last chat you agreed that we did everything possible for sending you the funds. I am grateful that you enclosed in your email the chat that you had with George. However, as I told you in my last email, on 19/05/2013 - the same day when your wire was approved you have been emailed and asked to check with your bank and confirm us your bank details. This means that ALL your bank details should be checked first with your bank and sent to us as you did after talking to the bank.

Please note that we have a great reputation in the industry and we always honor our payments in due time. Regarding your payment, we did everything just to please you. We kept in mind that you need these funds asap because you have your to solve your issues. We made many exceptions for you and treated with the greatest considerateness. Our Financial Manager contacted you few times, we offered you several free chips in a row and all your requests have been handled with the highest priority.

Moreover, we deal with hundreds of payments worldwide in a weekly basis, sending wires to different banks. We can not be expected to know which banks of our customers require an intermediary bank. That's why you have been asked to confirm your bank details. Please note that your returned wire has nothing to do with the routing number. We did not have the intermediary bank details that are compulsory for sending wires to your bank.So, none was lying to you. You have been assured that your wire was sent faster that it should be because we understood your need in this funds. None is to be blamed in this situation.

Regarding the fees, i will talk again with the management about this. Once the money will hit back our bank account, we will send the funds to you via Western Union. In the meantime please confirm your full name as it is in your ID and provide us your full address.

Thanks for your understanding.

Please feel free to contact us if you have any additional questions.

Sincerely,

Sabrina
Finance Department


Ok so here is what really gets under my skin, I did check all of my bank details and called my bank before making the withdrawal, my bank told me Name of account holder, account number, Bank name, bank address, and swiftcode can be added. I provided all of this to them, they did not need my swift code only my routing number seeing that with the routing number it goes directly to my bank no intermediary bank, but if swift is used and routing number is on the wire then it goes to intermediary bank they see the routing nr and send it to my account(Local banks working together). Thus further in the email it says Please note that your returned wire has nothing to do with the routing number. We did not have the intermediary bank details that are compulsory for sending wires to your bank. Notice nobody is saying they did send the routing number to the processor, and the wire did actually go to the intermediary bank (due to the Swift used) got there without a routing number(was not sent to processor) when my bank called the intermediary bank they said sorry you just missed it we just sent it back because there was no routing number. So the routing number had everything to do with it, and if the processor had the routing number they would not have used the swift because routing number use is the norm.

honor our payments in due time today is 13 business days and I was promised 7 business days according to their policy and email I received, then the changed it to 10 days. These are max time frames up to 7 or 10 days not we will think about sending it by then. This is not Due Time this is far and above a reasonable time to receive your funds. They take my deposits immediately don't they?

Why blame me and tell me I need to wait we live in the 21st century electronic transfers happen within minutes when entering all the information including routing number. Has anyone ever received a wire in the US without a routing number used?
 

zingela1

Dormant account
Joined
Apr 17, 2013
Location
Dallas TX
The Rep here for Slotocash is also the Rep for Slots Capital and I would contact her with this problem. I don't know how to post a link but look under I-Gaming Reps tab and you can PM her thru here.

She is great and will give whatever help she can with your problem.

I just checked again and the last time she has been online is the 29th May, if she doesn't log in she doesn't know about PM's and issues right? Is this normal to be away so long?
 

jelsmith

Zombicidal Maniac
PABnononaccred
Joined
Sep 16, 2008
Location
nashville tn
That isn't normal for her at all. Maybe she's on vacation or possibly no longer the rep for them?
 

Nifty29

Dormant account
Joined
Jun 20, 2001
Location
Turn right, then right. then right again
I don't have any money to get to work feed my child or anything, which wouldn't have been the case if the funds were in my account on friday as promised

Actually, it wouldn't have been the case if you didn't GAMBLE your childrens food money in the first place :mad:

What a responsible parent :rolleyes:

Its always the innocent kids that suffer the consequences of the choices that those who are supposed to care for them make.
 

zingela1

Dormant account
Joined
Apr 17, 2013
Location
Dallas TX
Actually, it wouldn't have been the case if you didn't GAMBLE your childrens food money in the first place :mad:

What a responsible parent :rolleyes:

Its always the innocent kids that suffer the consequences of the choices that those who are supposed to care for them make.

If you read my whole post in the beginning you would know that I did not gamble my kids food money away, thank you for jumping to conclusions, I merely trusted that my money would be in my account as I was assured it would. I knew I was receiving $2000 scheduled payments based on this for bills that probably could have waited another week and did not receive my money. So the funds in my account that would have been left in my account got drained out with these payments. Please don't comment on merely a sentence when you have not read the whole post. You take it out of context and distort the reality.
 

Osloking

Non-Gambler
Joined
Dec 31, 2010
Location
Norge or NO-WAY!
Actually, it wouldn't have been the case if you didn't GAMBLE your childrens food money in the first place :mad:

What a responsible parent :rolleyes:

Its always the innocent kids that suffer the consequences of the choices that those who are supposed to care for them make.

One should never ever gamble more than what you afford to lose, this really upset me to read it...
 

zingela1

Dormant account
Joined
Apr 17, 2013
Location
Dallas TX
The end is in sight

I have recieved an email from the Finance manager informing me they will be sending my winnings via Western Union, seeing that this is not a normal withdrawal option I want to thank them for making an exception. Sometimes when it rains it pours and if it could go wrong it definitely went wrong on this withdrawal, but like another member said earlier at least they seem very responsive. I especially want to thank Louise the Finance Manager for bearing with me and my ton of emails. Being my first withdrawal I might have been a little more on edge than I should have been but thats human nature. At the end a solution was found that would rectify the problem. I said before and I will say it again I like playing at Slots Capital I know this does not happen to everyone and yes will play here again seeing that no matter what it can only get better (I mean even if it takes 10 days next time it still will be better than this disaster withdrawal) Its tiring to argue and go around and around pointing fingers but sometimes its necessary to find a solution. I will update you guys as soon as I have my funds in my possession:thumbsup:.
 
Top