Non-Bonus Complaint Free chip issue

dionysus

Good(w)ill Ambassador
CAG
MM
Joined
Apr 27, 2009
Location
the land of snow and maple syrup
When you register at a new casino you have to read the rules. All of them. Are they too bad then don't play there, but you can never just take for granted that if there are no rules in the email they will just pay.
It doesn't work like that.

Maybe you could go back now and read their bonus rules. I won't.
i would be very surpirsed if somewhere at the bottom of the email it didnt say at least terms and conditions apply
 

LadyJelena

CM Account Manager
Staff member
CAG
MM
Joined
Mar 18, 2012
Location
Serbia
Hey everybody :)

Thebes was in the rogue pit till recently, then moved out since Emily and her colleagues were trying and showing good will to take care of all current complaints as of ones from the past. So I guess it was another shot for them which is still on..
 

bebo67

Ueber Meister
PABnonaccred
MM
Joined
Jun 22, 2013
Location
Ontario Canada
All good ,some advice is better thanno advise.I usually stick to the casino rewards family of casinos or the lucky nugget Jackpot City but recently *verified by visa* has stepped in Ito0block those sites as gambling sites ,but I will definitely check out the site you recommend
thank you
I'm in Ontario too. All the above casinos are good, and will pay via bank transfer. I'm with TD, and get mine in 2 days max, outside of holidays, and use paypal to deposit. I would wipe that casino off as a bad experience, and we have all had them :)
 

dionysus

Good(w)ill Ambassador
CAG
MM
Joined
Apr 27, 2009
Location
the land of snow and maple syrup
I'm in Ontario too. All the above casinos are good, and will pay via bank transfer. I'm with TD, and get mine in 2 days max, outside of holidays, and use paypal to deposit. I would wipe that casino off as a bad experience, and we have all had them :)
GUTS always takes me about 5 days..VS about 2
i only do bank WD too
 

bebo67

Ueber Meister
PABnonaccred
MM
Joined
Jun 22, 2013
Location
Ontario Canada
GUTS always takes me about 5 days..VS about 2
i only do bank WD too
House Of Jack, revamped back in November and got their shit together too,which I am glad! I've been getting my deposits in my account in 24 hours. I asked how they did it so fast, and I guess they have a money house in Vancouver they use for the Canadians. So you might want to try them. I have had zero problems since the revamp. Great bonuses, progression bar, tournies. And they still use flash on their PlayNgo. Which pays better.
 

keegannye

Experienced Member
Joined
Dec 18, 2017
Location
Mars
That has become more than obvious since the the $1400 withdrawl has disappeared from my account.
but they did leave the $.17,
and just to elaborate a bit the t&c their quoting is as follows: because your win came after your initial sign up bonus and before your first deposit, your winnings are not withdrawals.

Just checking it says because you tried to withdraw before your first deposit. Is this the case?
You signed up, played tried to withdraw then deposit?
 

KasinoKing

WebMeister & Slotaholic..
webmeister
PABnonaccred
CAG
MM
Joined
Aug 25, 2004
Location
Bexhill on sea, England
The deposit was made after the win to validate the account, but it stemmed from 25 free spins.

...and this is the rule for them:
  • 1.1.2. Any winnings from the Sign-up free spins have a maximum withdrawable amount set to €100.
So you made a deposit to validate your account after you have won? At that point they should have removed all above your deposit + €100. What went wrong?
Didn't you read the rules? Did you play and lose the deposit?
I haven't gone back to read you posts again so maybe you've told already.

Just checking it says because you tried to withdraw before your first deposit. Is this the case?
You signed up, played tried to withdraw then deposit?
AFAIK:
The casinos in this group offer "25 free-spins" with no deposit - but in actual fact I believe that it is a $25 free chip which you can play on slots.

Winnings from this bonus is capped at $100.

In order to withdraw winnings, the player has to make a verification deposit (same as most casinos who offer NDBs)

So I'm wondering if the OP is being "economical with the truth": e.g. if they played on for a bit after making the verification deposit, they may well have lost that deposit and their $100 winnings and be left with nothing.
Maybe would be best to submit a PAB - then the truth will out.

KK
 

Tirilej

Still a Lady
CAG
MM
Joined
Apr 18, 2009
Location
Sweden
AFAIK:
The casinos in this group offer "25 free-spins" with no deposit - but in actual fact I believe that it is a $25 free chip which you can play on slots.

Winnings from this bonus is capped at $100.

In order to withdraw winnings, the player has to make a verification deposit (same as most casinos who offer NDBs)

So I'm wondering if the OP is being "economical with the truth": e.g. if they played on for a bit after making the verification deposit, they may well have lost that deposit and their $100 winnings and be left with nothing.
Maybe would be best to submit a PAB - then the truth will out.

KK

As I understood it from his last post, he had first played the free spins and lost. Then he got another email with an offer for free spins. It was with those he won that much.

From earlier years we know they are giving out a lot of free spins and bonuses. To be able to cash out from them without being a regular player have never been that easy. (I wonder if it wasn't them who had the rules many years ago that the first free bonuses was just playmoney to test the games.)
They are tricking people to come there and play though with sending those offers to everyone. People think it's an easy way making money. It's not :)
 

darksun64

Newbie member
PABnononaccred
Joined
Mar 14, 2018
Location
Ontario, canada
I had I had some winnings made it $25 deposit as part of the verification process went back and play through about another then made my withdrawal request
 

Emily_casino-rep

I-Gaming Industry Representative
Joined
Oct 15, 2018
I had I had some winnings made it $25 deposit as part of the verification process went back and play through about another then made my withdrawal request

Hello darksun64,

I hope this message finds you well.

I have looked into your case and according to your account, the withdrawal has been declined due to the fact that the winnings were issued from a free chip received before making the first deposit.

While the Sign Up bonus is cashable for $100, you have received 3 more free chips consisting of 25 free spins, and won from the third one. Your first deposit has been made only after the winnings from that third set of free spins have been issued, which unfortunately makes those funds non withdrawable.

Please refer to the following rules from the Bonus Rules page:
  • 1.1.2. Any winnings from the Sign-up free spins have a maximum withdrawable amount set to $100.
  • 1.1.7. Only the first free spins/free bonus applied on the player's account are part of the Sign-up offer. Any subsequent free spins or free bonuses received before making the first deposit are not considered withdrawable and winnings will be voided.
I noticed that you managed to claim 2 more free chips since then, but we have added one more to your account in case you want to give the games another try. Please keep in mind that, since you already made a deposit on the account, any winnings from free bonuses/spins are now cashable ($100, the amount can vary according to your VIP Level).

I hope you will give the games another try and I am at your full disposal for anything you need or any questions that you have regarding your account.

Sincerely,
Emily
 

4048

Experienced Member
Joined
Jul 20, 2017
Location
Malta
Hello darksun64,

I hope this message finds you well.

I have looked into your case and according to your account, the withdrawal has been declined due to the fact that the winnings were issued from a free chip received before making the first deposit.

While the Sign Up bonus is cashable for $100, you have received 3 more free chips consisting of 25 free spins, and won from the third one. Your first deposit has been made only after the winnings from that third set of free spins have been issued, which unfortunately makes those funds non withdrawable.

Please refer to the following rules from the Bonus Rules page:
  • 1.1.2. Any winnings from the Sign-up free spins have a maximum withdrawable amount set to $100.
  • 1.1.7. Only the first free spins/free bonus applied on the player's account are part of the Sign-up offer. Any subsequent free spins or free bonuses received before making the first deposit are not considered withdrawable and winnings will be voided.
I noticed that you managed to claim 2 more free chips since then, but we have added one more to your account in case you want to give the games another try. Please keep in mind that, since you already made a deposit on the account, any winnings from free bonuses/spins are now cashable ($100, the amount can vary according to your VIP Level).

I hope you will give the games another try and I am at your full disposal for anything you need or any questions that you have regarding your account.

Sincerely,
Emily
Excuse my ignorance and sorry that this is fairly unrelated, but

What is the purpose of a non-withdrawable, non-deposit bonus?

What can the player possibly gain from this?
 

xexe

Experienced Member
Joined
Dec 16, 2018
Location
Sweden
Excuse my ignorance and sorry that this is fairly unrelated, but

What is the purpose of a non-withdrawable, non-deposit bonus?

What can the player possibly gain from this?

Nothing. It seems like they want to incite loyalty after you (likely) lose, and in turn deposit money. Because it makes them appear to give great bonuses, even though you can't win anything from the bonuses.
 

darksun64

Newbie member
PABnononaccred
Joined
Mar 14, 2018
Location
Ontario, canada
Emily;

dispute the somewhat questionable reviews your site has had I gave it a go using your FREE ( meaning : no charge, payment or obligation) spins, I won a few dollars $8-$9 which i was ( apparently) unlucky enough to turn into $1700. I abided by all the playthrough terms and now your site is going us a barely, greyed out clause to forfeit the 1400 I tried to cash out. Well I guess this goes to speak for your sites ethics. Hopefully anyone reading this can make their own decisions as whether they want to risk possible losses. As for me giving your site another opportunity, you just cost me $1400 +my deposit and you want me to risk more

Excuse my ignorance and sorry that this is fairly unrelated, but

What is the purpose of a non-withdrawable, non-deposit bonus?

What can the player possibly gain from this?
That is exactly the point I'm trying to make
leather forget there is a charge of from $20-$30 for each withdrawal and a min$300-$500 to a max of $4000, so how does $100 even make any sense?

And now their giving me another $25 freechip, so what, you can void those winnings or cap them at a level that can't be withdrawn? REALLY?

there'll be a large majority there'll be a large majority of your Junior C.S. staff and a few of your senior C.S. staff who adimitly swore that my win was valid, either dont know there jobs or have illusions they are working for a legitimate casino but your post speaks for itself VERY loudly as to the legitimacy of your brand.
 
Last edited by a moderator:

Emily_casino-rep

I-Gaming Industry Representative
Joined
Oct 15, 2018
And now their giving me another $25 freechip, so what, you can void those winnings or cap them at a level that can't be withdrawn? REALLY?

there'll be a large majority there'll be a large majority of your Junior C.S. staff and a few of your senior C.S. staff who adimitly swore that my win was valid, either dont know there jobs or have illusions they are working for a legitimate casino but your post speaks for itself VERY loudly as to the legitimacy of your brand.


Hi darksun64,

I hope this message finds you well.

I have looked into this to check if all information has been provided according to the records of your account, and noticed that your first chat with our Support team took place on the 9th of March, right before making your first withdrawal request. It was then when your Account Manager informed you that your winnings were unfortunately non cashable, due to the fact that they were issued from a free chip played before making a first deposit on the account.

Our colleague also recommended that in case you want to double check the information, the Accounting team can look into it for you once again and that you can contact them via email.
According to the account and chat records, you have decided that you still want to place a payout request for the funds that you had available in your balance and asked for help with verifying your account and information about the review/ verification time. The Accounting team has reviewed the request and determined that the funds were issued from a non cashable chip, corresponding with the information that has been communicated on chat, before making the withdrawal request.

Once again, I am sorry for any inconvenience this has caused you, I hoped that you would give the games a try with the chip that was added on your account, provided that all free chips received after making at least one deposit on the account are cashable. Should you prefer to play without bonuses in order to not be under the bonus rules, please know that you also have the option to cancel any chip from the Bonus Overview section, as well as you can ask us on chat to cancel or block any bonuses for you. We can provide you with a great cashback percentage instead, so that you can make a cash out request on the spot, the moment you hit a big win.

I am looking forward to seeing you online and I am at your full disposal should you have any other questions regarding your account.

Sincerely,
Emily
 

darksun64

Newbie member
PABnononaccred
Joined
Mar 14, 2018
Location
Ontario, canada
Emily;
the attached email is identical to one I received from thebes( this one from your sister site rich's) please enlighten me as to where it says : t&c'sand or bonus rules apply Screenshot_20190323-095122_TypeApp.jpg
 

DreamRJ

Out of this world!
MM
Joined
Jun 6, 2013
Location
RJVille UK
@darksun64 - I am sorry that you fell victim to this casino's rogue behaviour. I think you will never be able to win or get them to change their minds even if you did a PAB on CM.

They are a rogue outfit. So if I was you I would make sure to always check which casinos are accredited on CM before you signup and play at any casino. But furthermore. Can I ask you this question? Do you ever deposit at any other casinos? Or do you just look for casinos that give free signup bonuses and never ever deposit? Just curious. If that is the case you run the risk of being placed in a blacklist of bonus abusers as well. So you really have to be careful if that is the case. I am not assuming you are, that is why I asked you the question?

I will await your response to my question.

But @dunover already responded to you when you first made this thread and he shown you that they are in the grey zone, they also have a Curacao license as well which is 95% usually the sign they are a rogue casino and should never ever be trusted and played at.

There is only a tiny number of trusted casinos that have a Curacao license. I know you are in Canada, so you do still have options of other trustworthy casinos you can play at. Videoslots casino I highly recommend :)
 

darksun64

Newbie member
PABnononaccred
Joined
Mar 14, 2018
Location
Ontario, canada
I'm a regular at several other casinos, casino rewards brands and lucky nugget brands, was looking around for sites with different games
 

DreamRJ

Out of this world!
MM
Joined
Jun 6, 2013
Location
RJVille UK
I'm a regular at several other casinos, casino rewards brands and lucky nugget brands, was looking around for sites with different games

Those again are such dodgy casinos to play at. Seriously just play at Videoslots Casino. They are the best and number 1 and you will get instant withdraws, no issues plus loads of benefits. Battles, Cashback, Clashes, wheel of jackpots. Just a friendly tip :)
 

colinsunderland

Experienced Member
webmeister
MM
Joined
Jan 28, 2016
Location
uk
Those again are such dodgy casinos to play at. Seriously just play at Videoslots Casino. They are the best and number 1 and you will get instant withdraws, no issues plus loads of benefits. Battles, Cashback, Clashes, wheel of jackpots. Just a friendly tip :)

Whats wrong with Casino Rewards? Not rogue on here (neither is this casino you also stated the same about) and I've had numerous cashouts from them in the past.
 

darksun64

Newbie member
PABnononaccred
Joined
Mar 14, 2018
Location
Ontario, canada
I dont have a problem with them,(other then their payout dept is getting slower and slower) from 3-4 days to 6-9 days lately which is frustrating, but you do get paid atleast
 

DreamRJ

Out of this world!
MM
Joined
Jun 6, 2013
Location
RJVille UK
Whats wrong with Casino Rewards? Not rogue on here (neither is this casino you also stated the same about) and I've had numerous cashouts from them in the past.

Based on my experience with that group many years ago. I was denied winnings from 2 of the casinos in their group. And failed to get paid. I was not a member of CM then, so didn't know about PAB's :p

And about thebes. Well that is just my opinion, I am happy that they have treated you well. But they do not treat everyone well. Why are they in the Grey Zone then? Why do withdraws take a long time? They have rogueish bonus terms as well to boot, like max withdrawal limits attached to bonuses.
 

darksun64

Newbie member
PABnononaccred
Joined
Mar 14, 2018
Location
Ontario, canada
Never seen withdrawal limits on anything from the casino rewards group, horrid wait times for withdrawls ,yes, they could def. Improve there but over all great support and never had issues getting paid , there play through a are a bit much but far better then the lucky nugget franchises, sòrry dont remember there parent company..
 
Top