Unibet Netherlands issue

Sabine1984

Newbie member
PABaccred
PABnoaccred
PABnononaccred2
Joined
Jul 7, 2022
Location
Netherlands
Hello all,

I have a question. I am a dutch citizen, and lately the regulations changed in the netherlands. Casino's needed a dutch license to operate in the netherlands. "Ksa kansspelautoriteit".

Unibet was one of the casinos who did not had a license yet. But this week they finally got their license and they could go live. Unibet.nl. I was excited cause Unibet always been great! Fast payout, great bonusoffers, freespins free bonusmoney etc.

They operate under unibet.nl now so you need to sign up as new member. Your old account on unibet.com doesnt work anymore.
You could choose a welcome offer. I choosed the deposit 25 eur and get 200 freespins in 4 days. So 50 freespins each day. Always fun to get free spins. And I played the first 50, all fine. I deposit more money to play all fine.

Next day I didnt get my 50 spins and was wondering where they were. I went on live chat and they told me I was flagged by the responsible gaming team and they started a invention for my own wellbeing. And they blocked all my bonusses for 30 days till the team would reach their descision. I was like huh? After 1 day playing as a new member I already get a investigation?. They couldnt tell me more and I just should wait for 30 days. I also wondered why am I able to play and deposit money but my bonusses get block? That didnt make scence to me.
They have started a investigation for the wellbeing of the player... block my bonusses but still let me deposit and play?

Anyway that same day they put a article on the website.. telling its a fault in the system and many people got blocked and they are sorting things out. Some people got a 40 euro money compensation. 200 fs 20 cent that makes scence.

But what for the people that deposit money and played?. Normally unibet gives bonusmoney, free spins, etc after playing? Then 40 eur is not that great.

And still I wonder how is it possible you get blocked for getting any bonusses but you can still play and deposit?. Thats a win/win for the casino right?

Can anybody share there thoughts about this?
 
Unibet is reviewed at Casinomeister. It is an CM Accredited, vetted, and highly recommend casino listed at our site.
Hi Sabine,
Had je op je oude unibet account bepaalde restricties? Bonus blok, self exclusion of iets in die trend?
(ENG: Did your old account had any restrictions imposed, like bonus block or SE)
 
Hi Sabine,
Had je op je oude unibet account bepaalde restricties? Bonus blok, self exclusion of iets in die trend?
(ENG: Did your old account had any restrictions imposed, like bonus block or SE)
Hi Jan,

No I did not. Nee had ik niet. Het is een fout van het systeem geweest vele andere zijn ook geblokt.
You do not have permission to view link Log in or register now.
 
@Sabine1984 op de site staat nu een verklaring ,ga naar HULP(rechtsboven)
Had ik gezien inderdaad. Het is een fout in hun systeem geweest. Maar dan is nog de vraag waarom kan je wel geld storten en spelen etc. Nu loop je ook daar de bonussen van mis etc. Dan kom je er karig af met 40 euro compensatie. De mensen die 25 eur gestort hebben en 40 compensatie krijgen voor de free spins is top. Maar de mensen die wel geld gestort hebben maar dan niet de extra bonussen krijgen etc is karig. Waarom enkel de bonussen blokken? Waarom niet het hele account als er onderzoek word gedaan wegens wellbeing of the player? Dat is wat ik mij afvraag.
 
Vreemd. Misschien had je al een huidige account die je niet van wist? Multiple/duplicate accounts scenarios waren best wel bekend toen ik daar wertke.

Hoe dan ook, best is om hun te bellen/chatten voor duidelijkheid.

Veel geluk Sabine!
Hoi Marco,

Helaas zijn er vele met mij geblokkeerd omdat er een systeem fout is geweest dit geven ze zelf ook aan op de website. Ook geheel nieuwe gebruikers die nog nooit aangemeld zijn bij Unibet.

Daarnaast kan je je oude account van unibet niet meer gebruiken. Je moet ten alle tijden een nieuw account aanmaken. Dus het maakt niet uit of je nu een oud account op unibet.com of niet.

Het systeem staat te scherp afgesteld en daardoor zijn mensen geblokkeerd. Dit zijn ze dan ook aan het verhelpen.

Helaas chat kan niets anders zeggen dan afwachten er word aan gewerkt.

Dank je wel tho!
 
Daarnaast kan je je oude account van unibet niet meer gebruiken. Je moet ten alle tijden een nieuw account aanmaken. Dus het maakt niet uit of je nu een oud account op unibet.com of niet.

Ik had ergens geleezen dat Unibet iemand had geblokkeerd omdat op de oude site deze persoon zichzelf had uitgesloten. Daarom vroeg ik er naar.

Maar is gewoon een kwestie van opstart problemen, je kan testen wat je wil, iedereen heeft t gehad en iedereen die nog live gaat in Nederland zal daar mee te maken krijgen. Ff geduld zou ik zeggen en die bonus fixen zij, zodra het kan.
 
Ik had ergens geleezen dat Unibet iemand had geblokkeerd omdat op de oude site deze persoon zichzelf had uitgesloten. Daarom vroeg ik er naar.

Maar is gewoon een kwestie van opstart problemen, je kan testen wat je wil, iedereen heeft t gehad en iedereen die nog live gaat in Nederland zal daar mee te maken krijgen. Ff geduld zou ik zeggen en die bonus fixen zij, zodra het kan.
Ik begrijp het. Ja het is ook geen probleem dat er op dit moment opstartproblemen zijn. Gaat mij er meer om dat ik 40 eur compensatie niks vind , zeker niet als je veel meer geld heb gestort en daar normaal gesproken ook bonussen over krijgt.

De mensen die 25 eur hebben gestort voor de free spins en niets meer is het een mooie compensatie 40 euro. Maar de rest die wel degelijk meer hebben gestort vind ik het karig. Omdat die veel meer mis zijn gelopen door de bonusblokkade.

Daarnaast is het raar dat enkel de bonussen geblokkeerd werden ipv je hele account. Dat had logischer zijn nav onderzoek van responsible gaming. Ze blokkeren je bonussen omdat ze onderzoek doen naar je gokgedrag.. maar ze laten je nog wel storten en spelen. Apart
 
@Sabine1984 , @L&L-Jan : guys, please, you know this is an English language forum. If you're chatting via Private mesage of course you're free to do as you like but when you're posting on the forums please be respectful to the forum readership and provide translations, or post in English. Thank you.
 
I'm also waiting since a week and spoke with them manytimes but it didnt help they keep saying its there system which has been put too sensitive they are changing the system everyday they just told me.
 
@Sabine1984 , @L&L-Jan : guys, please, you know this is an English language forum. If you're chatting via Private mesage of course you're free to do as you like but when you're posting on the forums please be respectful to the forum readership and provide translations, or post in English. Thank you.
True true, will keep in mind. We tend to naturally speak Dutch among us.

PD: Every browser should have the automated-translation option to your native language. 😉
 
@Sabine1984 , @L&L-Jan : guys, please, you know this is an English language forum. If you're chatting via Private mesage of course you're free to do as you like but when you're posting on the forums please be respectful to the forum readership and provide translations, or post in English. Thank you.
Well, you have to acknowledge. My initial response was according to the rules, you should praise that :)
 
Haha true! No they did not.. my bonusblock still on. And each I get an email that they sorting things out. Think it will take long cause many people got block by mistake.
 
Haha true! No they did not.. my bonusblock still on. And each I get an email that they sorting things out. Think it will take long cause many people got block by mistake.
Please give them some time dear, there must be a lot going on given that hundreds of thousands of dutch people can finally go back to their favourite place. Just remind yourself to remind them every week, otherwise the case might be forgotten.

Also im 100% sure when our company can go back online in to the Netherlands, we will have hick-ups as well.

Be patienent, it will come your way and be resolved.
 
Well, you have to acknowledge. My initial response was according to the rules, you should praise that :)
Quite so, and thank you for it. In fact that was why I said "please" and "thank you" as opposed to "RTFR! :axeman:", or somesuch. :)
 
Haha true! No they did not.. my bonusblock still on. And each I get an email that they sorting things out. Think it will take long cause many people got block by mistake.
You do not have permission to view link Log in or register now.

Patience it is
 

Users who are viewing this thread

Click here for Red Cherry Casino

Meister Ratings

Back
Top