Xmas Slots Quiz

Simmo!

Paleo Meister (means really, really old)
Joined
May 29, 2004
Location
England
Xmas Slots Quiz (+ Answers)

Okay people...for those of you slot junkies who have empty NETeller accounts over Xmas, here's a bit of a slots quiz to keep you occupied. No prizes, just kudos. Let's see who knows what :D

Cheers

Simmo!

---------------------------------------------------------------

1) Which crypto slot has a bonus round where you use your arrow keys to guide a hot-air balloon over terrain catching or dodging flying items?

2) Name a slot with exactly 10 paylines (not 9!!)

3) What was the amount of biggest "real-money" win by any player ever on any slot at any casino in the world ever. Hint: It happened in 2005 by one of our colleagues here and she didn't get paid ;-)

4) Which under-rated MG slot triggers a free-spin bonus with scatter symbols on reels 1 and 2 only?

5) Name two MG slots that have 15 paylines and offer 10 free spins for 3 scatters.

6) Which MG pays out exactly $1,000 for a minimum denomination/max coins bet for five "wilded" eagles?

7) Which Cryptologic slot paid the highest single win in 2005?

8) Which MG progressive slot is also available to play on some mobile phones?

9) In Thunderstruck, how many symbols are there on each reel?

10) Which MG 5 Reel slot comes in "standard" and "High Limit" variations?

11) Which MG slot allows you to pick from 5 oild rigs to get a bonus award?

12) In Tomb Raider, what is the maximum number of coins you can win in total on the bonus selection feature?

13) In The Hulk on Crypto platforms, how many items are available for the Hulk to smash in the bonus round?

14) Which was the progressive slot that broke all single progressive payout records in 2005?

15) Which MG slot features 3 different types of scatter symbol?

16) Name an MG slot that can only be found at one casino.

17) Three dragons on reels 2,3 and 4 gets you into the bonus feature on which MG 5-reel slot?

18) Which new MG slot launched in 2005 was rejected by some casinos on grounds of political correctness.

19) Which slot also has a "Big Reel" version - identical in all other respects.

20) A bull is the Wild symbol and a half-man/half-beast with a bow and arrow is the scatter. Which slot am i playing?

--------------------------------------------------------------------

I'll post the answers on the 31st december :D
 
Last edited:

cheekymonkey

On a Break
Joined
Oct 24, 2005
Location
..
eeerrrrmmmm

1) no idea
2) still no idea
3) no idea - but can you tell me more simmo please, or tell me where i can find the thread
4) secret admirer or good to go?
5) tomb raider and mermaids millions
6) no idea
7) ditto
8) cashsplash?
9) 10?
10) damn - im rubbish at this
11) dk..can you tell me?
12) 2500
13) nope
14) major millions?
15) what on earth
16) lucky barstard - ladbrokes
17) not sure
18) lol - no idea...what one was it?
19) ?
20) im crap!!!

cheers simmo
 

Simmo!

Paleo Meister (means really, really old)
Joined
May 29, 2004
Location
England
cheekymonkey said:
eeerrrrmmmm

1) no idea
2) still no idea
3) no idea - but can you tell me more simmo please, or tell me where i can find the thread
4) secret admirer or good to go?
5) tomb raider and mermaids millions
6) no idea
7) ditto
8) cashsplash?
9) 10?
10) damn - im rubbish at this
11) dk..can you tell me?
12) 2500
13) nope
14) major millions?
15) what on earth
16) lucky barstard - ladbrokes
17) not sure
18) lol - no idea...what one was it?
19) ?
20) im crap!!!

cheers simmo


LOL. I'm getting a picture here CM :D Well you got at least 4, maybe 5 but i'd need to check on one ;)

Incidentally Question 9 is a little ambiguous: to clarify i mean including duplicates...ie how many possible variations of symbol can fall into place.
 

tim5ny

Non-Gambler
Joined
Jun 8, 2003
Question #3 gets you so curious that you don't care about the rest of the quiz. You must point us to this story.
 

KasinoKing

WebMeister & Slotaholic..
webmeister
PABnonaccred
CAG
MM
Joined
Aug 25, 2004
Location
Bexhill on sea, England
Reckon I could get about 3/4 of these..
1) Around the World.
2) Bejeweled.
3) Dunno. ?
4) Dunno. ?
5) Tomb Raider & Mermaids Millions.
6) Totem Treasure - Golden Goose..?
7) Millionaires Club.
8) What's a 'mobile phone'... ?
9) 30. (According to Simmo!)
10) Dunno. ?
11) I think you mean Cashville - but I think it's more like 6 or 7 rigs...?
12) I don't know! :oops: Something around 600?
13) Dunno. ?
14) Millionaires Club.
15) What on Earth.
16) Agent Jane Blond?
17) King Cashalot.
18) Slap your Bitch? Tomb Raper? Zap an Arab?
19) Dunno.
20) Daily Horoscope.

How did I do?? :cool:
 

Simmo!

Paleo Meister (means really, really old)
Joined
May 29, 2004
Location
England
KasinoKing said:
Reckon I could get about 3/4 of these..
1) Around the World.
2) Bejeweled.
3) Dunno. ?
4) Dunno. ?
5) Tomb Raider & Mermaids Millions.
6) Totem Treasure - Golden Goose..?
7) Millionaires Club.
8) What's a 'mobile phone'... ?
9) 30. (According to Simmo!)
10) Dunno. ?
11) I think you mean Cashville - but I think it's more like 6 or 7 rigs...?
12) I don't know! :oops: Something around 600?
13) Dunno. ?
14) Millionaires Club.
15) What on Earth.
16) Agent Jane Blond?
17) King Cashalot.
18) Slap your Bitch? Tomb Raper? Zap an Arab?
19) Dunno.
20) Daily Horoscope.

How did I do?? :cool:

I make it 11 out of 20 on a brief tot-up KK. Not bad...a couple there i thought you'd have got though...but conversely a couple of impressively correct ones! No. 18 made me smile, but wrong - we're talking about a real game ;)

Simmo!
 

Simmo!

Paleo Meister (means really, really old)
Joined
May 29, 2004
Location
England
tim5ny said:
Question #3 gets you so curious that you don't care about the rest of the quiz. You must point us to this story.

Okay okay...i can give you a clue in that it's a slightly trick question!
 

Simmo!

Paleo Meister (means really, really old)
Joined
May 29, 2004
Location
England
Okay okay. It wasn't a number! That help? ;-)


One more day on this peeps, then i'll post the answers.


Simmo!
 

Simmo!

Paleo Meister (means really, really old)
Joined
May 29, 2004
Location
England
Okay well here's the answers for anyone the remotest bit interested :) Its possible there may be the odd alternative answer, but anyway:

------------------------------------------------------------------------

1) Which crypto slot has a bonus round where you use your arrow keys to guide a hot-air balloon over terrain catching or dodging flying items? Around The World

2) Name a slot with exactly 10 paylines (not 9!!)

Bejeweled (interestingly, Intercasino launched it in a blaze of publicity as a 9-line slot ;) Oops!)

3) What was the amount of biggest "real-money" win by any player ever on any slot at any casino in the world ever. Hint: It happened in 2005 by one of our colleagues here and she didn't get paid ;-)

Infinity - Silcnlayc tried the Marvel slots out just after launch and her account balance suddenly showed as "NaN" after a win. "NaN" is programmer speak for "Not A Number" - which can only be infinity :)

4) Which under-rated MG slot triggers a free-spin bonus with scatter symbols on reels 1 and 2 only?

Secret Admirer - i tried this recently and was pleasantly surprised at the sometimes big payouts.

5) Name two MG slots that have 15 paylines and offer 10 free spins for 3 scatters. Tomb Raider or Mermaids Millions

6) Which MG pays out exactly $1,000 for a minimum denomination/max coins bet for five "wilded" eagles? Golden Goose Totem Treasure

7) Which Cryptologic slot paid the highest single win in 2005? Millionaires Club

8) Which MG progressive slot is also available to play on some mobile phones?

Treasure Nile - available through the excellent Spin3 system.

9) In Thunderstruck, how many symbols are there on each reel? 30

10) Which MG 5 Reel slot comes in "standard" and "High Limit" variations? Thunderstruck

11) Which MG slot allows you to pick from 5 oil rigs to get a bonus award?

Cashville - As KK points out, its actually 6 ;)

12) In Tomb Raider, what is the maximum number of coins you can win in total on the bonus selection feature? 2,500

13) In The Hulk on Crypto platforms, how many items are available for the Hulk to smash in the bonus round? Three

14) Which was the progressive slot that broke all single progressive payout records in 2005?

Gold Rally - $1,853,875.84 at Casino Swiss (Playtech) back in May

15) Which MG slot features 3 different types of scatter symbol? What On Earth

16) Name an MG slot that can only be found at one casino.

Agent Jane Bond - i would have accepted "Pub Fruity" at 32Red Flash Casino a while back too!

17) Three dragons on reels 2,3 and 4 gets you into the bonus feature on which MG 5-reel slot? King Cashalot Progressive

18) Which new MG slot launched in 2005 was rejected by some casinos on grounds of political correctness.

Loaded - all a bit silly this PC thing eh!

19) Which slot also has a "Big Reel" version - identical in all other respects. Jurassic Jackpot

20) A bull is the Wild symbol and a half-man/half-beast with a bow and arrow is the scatter. Which slot am i playing?

Daily Horoscope on Crypto platforms.
 

cheekymonkey

On a Break
Joined
Oct 24, 2005
Location
..
thanks simmo!

but there is lucky barstard at ladbrokes - dont know if that counts though?

and also good to go plays with 2 scatters on the 1st 2 reels only just like secret admirer

cheers again :thumbsup: :thumbsup:
 

KasinoKing

WebMeister & Slotaholic..
webmeister
PABnonaccred
CAG
MM
Joined
Aug 25, 2004
Location
Bexhill on sea, England
Simmo! said:
Okay well here's the answers for anyone the remotest bit interested :) Its possible there may be the odd alternative answer, but anyway:

------------------------------------------------------------------------

13) In The Hulk on Crypto platforms, how many items are available for the Hulk to smash in the bonus round? Three

Must be something wrong with my computer then - I only get TWO! :confused:
(Helicopter & Tank)
or are you including the lab - which you only sometimes get to....

Nice quiz! :thumbsup:
 

Slotmachine

Dormant account
Joined
Oct 15, 2004
Location
US
Erm... what's that High Limit variation of T'struck and where can it be found?:confused:


Cheers,
SM​
 

Simmo!

Paleo Meister (means really, really old)
Joined
May 29, 2004
Location
England
Slotmachine said:
Erm... what's that High Limit variation of T'struck and where can it be found?:confused:


Cheers,
SM​

Royal Vegas seems to be the only place i have it logged but i haven't updated my game search for a few months. My bad :oops:
 
Top