1. By continuing to use the site, you agree to the use of cookies .This website or its third-party tools use cookies, which are necessary to its functioning and required to achieve the purposes illustrated in the cookie policy.Find out more.
    Dismiss Notice
  2. Follow Casinomeister on Twitter | Facebook | YouTube | Casinomeister.us US Residents Click here! |  Svenska Svenska | 
Dismiss Notice
REGISTER NOW!! Why? Because you can't do diddly squat without having been registered!

At the moment you have limited access to view most discussions: you can't make contact with thousands of fellow players, affiliates, casino reps, and all sorts of other riff-raff.

Registration is fast, simple and absolutely free so please, join Casinomeister here!

Vill varna för Spinland Casino

Discussion in 'Klagomål' started by klurifix, Jul 5, 2017.

    Jul 5, 2017
  1. klurifix

    klurifix Newbie member PABinit

    Location:
    sweden
    Hej vill varna för dessa casinon som går under den här licensen, de är bla Hello casino, Spinstation casino mfl ni kan se alla på de här licensnr #000-038720-R-319481-008. Jag satt in 1000 kr och fick en välkomstbonus på 200%.
    Jag vet att man inte får satsa mer än 50 kr per spin på slots när man omsätter bonusen. För att vara säker så pratade jag med livesupporten och ställde frågor om jag kunde spela i livecasinot och omsätta bonusen, fick till svar att jag kunde spela där men de omsatte inte min bonus, samt att de va bara cash balansen som jag spelade för där, jag frågade om jag kunde spela på slots efter de och fortsätta omsätta min bonus, och de sa han att jag kunde, men att då va maxbet 50 kr per spin vilket jag med vet. Jag lyckades omsätta hela min bonus på slots 105000 kr skulle jag omsätta. Hade ca 20000 kr på kontot när jag gjort omsättningen. Sen spelade jag mera i livecasinot och när jag slutade spela hade jag 106000 kr på kontot. Casinot jag pratar om här är Spinland. Jag begärde uttag på 50000 kr vilket är max per vecka, och hade 56000 kvar, några dgara senare satt jag och spelade och när jag hade 53000 kr kvar låstes kontot och alla mina pengar försvann, blev chockad och kontaktade dom vad som hänt, dom säger att jag brutit mot reglerna då jag satsat mer än 50 kr på livecasinot medans jag hade en aktiv bonus, jag har försökt och försökt förklara för dom att jag fått missvisande info av supporten men inget verkar hjälpa, jag omsatte hela bonusen på slots med maxbet 50 kr, sen testa jag lite i livecasinot pga att supporten sa de, men att de inte omsatte min bonus och att de bara va för min cash balans jag kunde spela där, inget om att de även va maxbet på 50 kr ändå där, jag gjorde heller ingen vinst på de. När jag satt och pratade med supporten så visste jag inte att chatten gick att spara då, men de fick jag reda på sen, Jag gjorde en test på spinstation då, systercasino med samma support folk, jag låtsade att jag skulle göra en insättning och ville veta vilka regler som gäller, fick till svar av henne att maxbet va 50 kr på slots under omsättningen, men att jag kunde spela i livecasinot utan att omsättningen räknades, jag frågade tydligt vad de va för satsningsgräns och fick till svar att jag kunde satsa vad bordet tillät eftersom de inte ingick i bonusomsättningen, men sen att när jag spelade slots så va maxbet 50 kr, jag har den chatten sparad och bett supporten skicka den till ansvariga men jag tror inte dom gjort de då jag inte får svar. Eftersom jag inte visste jag kunde spara den första chatten så bad jag att dom skulle skicka mig en kopia, men de sa dom att de kunde dom inte, efter några dagars tjat fick jag en kopia, men den ser jag är manipulerad, finns svar från supporten som är bortagna, och de syns då jag sparat många chattar och alla ser likadana ut, men den dom skickade aviker, och de syns att att konversationen blir lite konstig i de avsnittet jag ställer frågorna om livecasinot. Hur ska jag bära mig åt, är så ledsen för de. Supporten har sagt åt mig att kontakta eCogra vilket jag gjort men dom kan inte hjälpa mig pga att jag inte är bosatt i UK, men dom tipsade mig att kontakta casinomeister. Supporten gav mig ochså en webadress dit jag skulle skriva och klaga This email is not visible to you. men den adressen existerar inte då mina mail bara kommer tbx. Misstänker att den svenska supporten undanhåller mail som jag vill ha fram till ledningen då allt går genom This email is not visible to you. , känner mig maktlös.
     
  2. Jul 5, 2017
  3. Jono777

    Jono777 Meister Member CAG mm4 mm1

    Occupation:
    Self- Employeed
    Location:
    Wolverhampton
    Sara, fancy translating and re-paragraphing please :p
     
  4. Jul 5, 2017
  5. Tirilej

    Tirilej Still a Lady CAG

    Occupation:
    Breathing
    Location:
    Sweden
    Funny guy, ever heard of google translations?:p It's a complaint about Spinland and that their support gave him the wrong advice about max bet and bonus wagering, and as a result they confiscated around €10 000.

    @ klurifix
    Jag spelar inte själv på den kasinogruppen så jag kan inte säga nånting om vad du råkat ut för. Du kan få hjälp här genom att göra en PAB (player arbitration). Du måste då läsa reglerna noga för Max som har hand om det blir en smula irriterad om han får be folk göra om och göra rätt hela tiden.
    Bl a så vill han inte att man postar om sitt klagomål förrän det är löst.
    Du hittar FAQ och anmälan uppe i listen. Jag hoppas dock att du är tillräckligt bra på engelska för Max förstår inte svenska :)
    Säg till om du behöver mer hjälp och lycka till.
     
  6. Jul 7, 2017
  7. maxd

    maxd Complaints (PAB) Manager Staff Member

    Occupation:
    The PAB Guy
    Location:
    Saltirelandia
    PAB received, thread posted here a couple hours later. This is a violation of the PAB FAQ, section 3.12.

    The OP needs to read the FAQ and read his emails regarding errors in the PAB. We've taken the time to explain how we need to proceed, the OP needs to take the time to read and respect that advice.

    PS. no offence to Google fans but Translate does a shit job on anything more complex than "see Spot run, see Dick chase Spot" (any usually even mucks that up). As ever, the FAQ offers advice on translating and getting assistance doing so. That advice isn't there because I had nothing better to do that day.
     
  8. Jul 7, 2017
  9. Tirilej

    Tirilej Still a Lady CAG

    Occupation:
    Breathing
    Location:
    Sweden
    I didn't know that he already had made a PAB. He have asked me to help him so I will.
    I guess I need to ask him to first let me translate what the errors was and then maybe we can go from there :)
     
  10. Jul 7, 2017
  11. maxd

    maxd Complaints (PAB) Manager Staff Member

    Occupation:
    The PAB Guy
    Location:
    Saltirelandia
    Thanks Tirilej, much appreciated. I understand his frustration but he needs to meet us halfway on this: the PAB service is offered in English and that unfortunately is something he'll need to accommodate if we're going to be able to proceed.

    The PAB errors are:
    • bad "contact" email address. See PAB FAQ section 3.1. He used Hotmail which is not satisfactory.
    • posting on the forums AFTER submitting the PAB. See PAB FAQ section 3.12.

    If you can help him understand those two things I think we'll be well on our way.

    Again, thank you.
     

Share This Page