Tropica Casino Issue: played wrong currency

salemnalle

Dormant account
Joined
Oct 7, 2010
Location
Sweden
I made a freebie playthrough and was waiting for a withdrawal. then they decline it and void my winnings. Why? I use British Pounds when im not British. The thing is i have made withdrawals before with this.

Regarding your withdrawal.

This has been denied, because you have GBP as currency when you are not
in the UK.

The winnings are voided from the freebie.

If you have any further questions, please don't hesitate to contact us
again.

Have a nice day.

Sincerely,
Tropica Customer Service

STAY AWAY FROM THESE JOKERSSS!!!
 

De Beuker

Senior Member
Joined
Apr 20, 2009
Location
Netherlands
You are not allowed to play pound sterling unless you are a UK resident.
I'm 100% sure this is in the T&C's somewhere. (dont feel like searching it up now, sorry, but its there)
Every Rival has this term, to prevent freechip abuse.

You were just very lucky if you got paid before, but the casino is 100% in its right here.
At least you did not lose your own cash.
 

KasinoKing

WebMeister & Slotaholic..
webmeister
PABnonaccred
CAG
MM
Joined
Aug 25, 2004
Location
Bexhill on sea, England
I'm 100% sure this is in the T&C's somewhere. (dont feel like searching it up now, sorry, but its there)
It took me about 10 seconds to find it:

Old Attachment (Invalid)

To the OP:
Sorry you got caught by this - but this is standard policy at most online casinos.
At least it was only a free-chip, and not your own money.
Lesson learnt!

KK
 

chuchu59

gambling addict
PABnonaccred
CAG
Joined
Sep 26, 2004
Location
SOMEWHERE IN ASIA
i also won on a free chip but the cashout never left reversible status even after 72 hours. i got no reply on this and was so infuriated i just played it back. they have since bonus-banned me and all of a sudde i am also bonus-banned by vegas sky and superior the latter of which i had deposited numerous times in the past sometimes without a bonus.
 

Casinomeister

Forum Cheermeister
Staff member
Joined
Jun 30, 1998
Location
Bierland
@ salemnalle

Please read the forum rules before posting complaints. Thank you.

Thread title changed to reflect the actual issue.
 

salemnalle

Dormant account
Joined
Oct 7, 2010
Location
Sweden
Yes i choose Pounds but i have to regret it today. But why not tell me about it??

are you guys for real? i did not get ANY NOTE OF THIS AND NOT ANY CHANCE OF SWITCHING CURRENCY.

--- Den fre 2011-01-21 skrev Tropica Support <support@tropicacasino.com>:


Från: Tropica Support <support@tropicacasino.com>
Ämne: Re: nmattsso111 (Issue #8216413)
Till: xxxxxx@xxxxxx.se
Datum: fredag 21 januari 2011 14:55

Dear xxxxxxx xxxxxxxxxxxx,

Following up on your email.

Our records show that you have had one withdrawal in the past (February
15, 2010).

At that time, this rule was not yet implemented, which is why the
withdrawal was processed.


In order to close your account, we need to verify you are the account
holder.

Please provide us with your date of birth, address and phone number.

Once we have this, we will close your account and remove you from any
future mailings.

Sincerely,

Tropica Customer Support
 

KasinoKing

WebMeister & Slotaholic..
webmeister
PABnonaccred
CAG
MM
Joined
Aug 25, 2004
Location
Bexhill on sea, England
Our records show that you have had one withdrawal in the past (February 15, 2010).

At that time, this rule was not yet implemented, which is why the withdrawal was processed.
Ah - I didn't realise yours was an EXISTING account - I assumed you had only just signed up for the free-chip.
I helped a player from Norway last month who ran into the same problem at Vegas Sky.
Same story there - the "No £UK" rule was introduced Rival-wide in September 2010 (nearly a year after he signed-up).

After contacting the casino on the player's behalf, this issue was resolved satisfactorily; they arranged for him to open a new account in a different currency (€ I assume), and paid his winnings that way.
That was from his own deposit, not a free-chip, but it might still be worth contacting Tropica and seeing if they can come to a similar arrangement...?

KK
 

Marie2473

Dormant account
Joined
Oct 2, 2008
Location
Sweden
Well, most casinos have this rule, however in your case they should have contacted you when they had the change , atleast in my opinion.
I thin you should follos K´s advice and try and contact them again and ask them to change your account to dollaars and have the winnings transfered.

There is just so many things to look out for in online casinos these days =(
 

vinylweatherman

You type well loads
Joined
Oct 14, 2004
Location
United Kingdom
Well, most casinos have this rule, however in your case they should have contacted you when they had the change , atleast in my opinion.
I thin you should follos K´s advice and try and contact them again and ask them to change your account to dollaars and have the winnings transfered.

There is just so many things to look out for in online casinos these days =(

They should have done a sweep of all EXISTING accounts when the rule was implemented, and any accounts found to have the wrong currency should have been locked. This would have ensured that players returning to an existing account could NOT simply have "walked into the trap". They would have had to ask CS to unlock the account, at which point the currency issue could have been sorted out by switching the account to an acceptable currency before unlocking it for the player.

By allowing the account to remain active, the casino broke it's OWN terms by allowing the player to redeem a free chip.

RETROSPECTIVE changes like this should ALWAYS be notified because there is NOTHING the PLAYER can do about this, they have ALREADY been allocated the currency, and CANNOT simply comply with the new terms, but have to have the account closed, and another opened in a new currency.

It is a little different with the usual types of changes, which players can read & comply with on their EXISTING account.

This has now left many "traps" for players who registered under the old rules, and have no power to comply with this new rule without closing these existing accounts.

Rival really should have thought about this right from the start, and implemented a currency policy before they started accepting players. When Rival came on the scene, this was already common policy among online casinos.

I can't see why this can't be dealt with during the registration process. When the player selects their country, ONLY those currencies permitted for their country should be selectable. This would ensure NO players end up using the wrong currency.

Casinos DO make use of location details, and IP geolocation, to control many aspects of the experience. It seems that they would rather leave traps in place for the unwary, rather than do what they can from their end to ASSIST players to fill in their registration correctly.

This is 2011 - I am not buying into "can't be done" with the current levels of sophistication seen in software and hardware.
 

salemnalle

Dormant account
Joined
Oct 7, 2010
Location
Sweden
thanx u guys. yes i think so too. i mean, why let me play on and on with this currency for over a year and when cashout FINALY comes, nothing... well i have an agreement with them: NEVER PLAY THERE ANYMORE. i have a bad taste with them now.

thanx again for all replies
 
Top