Sloto Cash

billy.1923

Dormant account
Joined
Feb 21, 2014
Location
NA
Was just wondering why Slots Capital was not in the US facing Accredited list. I been playing there for over 8 years and generally up until a month ago I never had any issues with Slots Capital. The issue was resolved. As they are affiliated with the same casino group of desert night, Miama club and Sloto Cash.
I see Sloto Cash and dessert Night are on the list. Is this because they are RTG?
I read what you said about your trip to London and I hope Rival takes the Casinomeister forums serious as this is a great tool for people that enjoy online gaming.

Slots Capital is undergoing some changes for the better (I've been told) as I have been in contact with Steve the Casino Manager/VIP Host. They have changed companies with whom they do their withdrawal and deposits. Im told this company has a high success rate without delays and frozen funds. (US players) They are aware of the live chat, e-mail and support issues that some people may have experienced. I'm told they are working to improve this as well.

I can say this about all of their casinos. If you are a true player and continue to play you will receive very nice bonus offers. I can't complain about the Bonuses I have received at any of their casinos. They have been pretty generous especially when your on a losing streak.
I can also say there may have been times I chattered my teeth, or became concerned through process issues , changes or even Black Friday. I have always been paid by this casino in 8 years of membership. The best time was 4 days and the worst time was 21 days. Everything else was in between. On average anywhere from 7 to 10 days has been consistent. The new processing company they are using again is supposed to be very reliable but the withdrawal time could be up to 15 days for USA players. As they explain to me this is to guarantee a smooth transition without any excuses. So only the Future will verify that but over all I had some great times with Slots Capital and some fun times with Sloto Cash.

GOOD LUCK ALL
 

tat00

Registered
Joined
Jan 14, 2009
Location
san diego cA
up to 15 days is unaccaptable. there are few usa online casinos that can do it in half the time , maybe they should get some pointers from them .

i played there for past 2 years until the last withdrawal i had was also 21 days and it was not the fact that it was late , it was the issue of lies lies and lies.
i speak to chat and they told me it has left and should be there within 2-3 days , well after speaking to them 7 days later it never left , this is bad bussiness in my opinion , no need to lie tell the truth. it was happeneing more and more often with the lies.

it has always shocked me how it is so easy to take my money but to take it out will take weeks and in some casino months, if it is because of usa laws and such , why are some casinos doing it in days?
 

bigjohn

Dormant account
Joined
Dec 21, 2012
Location
Northeast Coastal USA
Slots Capital is on the accredited list.

I believe it is not on the US facing list because for a while they were not accepting new players from the US although players from the US who already had accounts there were still able to play.
 

billy.1923

Dormant account
Joined
Feb 21, 2014
Location
NA
Agreed

up to 15 days is unaccaptable. there are few usa online casinos that can do it in half the time , maybe they should get some pointers from them .

i played there for past 2 years until the last withdrawal i had was also 21 days and it was not the fact that it was late , it was the issue of lies lies and lies.
i speak to chat and they told me it has left and should be there within 2-3 days , well after speaking to them 7 days later it never left , this is bad bussiness in my opinion , no need to lie tell the truth. it was happeneing more and more often with the lies.

it has always shocked me how it is so easy to take my money but to take it out will take weeks and in some casino months, if it is because of usa laws and such , why are some casinos doing it in days?

I can't disagree with you when you say 15 days is to long. You are correct when saying other US facing casinos do it in half the time. I questions this with The vip manager via e-mail, but did not get a response to this question. There are several processors and 1000's of stories that come with excuses. Especially for USA players. Eventually online gaming will hit the markets in the USA and then we will get our withdrawals with in days. All these casinos won't be able to compete with the online gaming industry in the USA and clients will start dropping like flies. It does not take a rocket scientist to figure out how to retain good depositing clients that constantly feed the online gaming industry but unfortunately there are not many online casinos that have not given at least one person the run around and treated them like shit.

Loosen up the slots, offer 24-7 live chat with people that know what they are doing ,Customer Service, Post your phone number , process withdrawals immediately the next day, Offer weekend service and stop operating like a regular 5 day business and offer no deposit bonuses to your consistent players, and you will be the number one casino on the net. Is this really to much to ask from a honest on line casino.


I feel you with the lies as I have been playing there for many years and have been told many different reason but in the end I always got my money. At least I was happy I did not have to post any complaints about not receiving my money. Its hard enough to hit as we all know it. When we win its a feeling of "yes I finally did it"
Having to wait 15 days only urges you do deposit half the amount if not all back into the casino before you even see your winnings. So the waiting period does suck but that's when the cool down time has to start. They want you to deposit while you wait for your withdrawal. They are vey familiar with the addiction and urge to deposit. It seems as if its not fair but 90 percent of the online casino's operate this way even if you do get your money in half the time.
Your comments in your post are very true but that does not change the fact that I have had more withdrawals with slots capital and sloto cash than any other casino on the net. I tried at least 20. Only stuck with 2.

I encourage the owner of this sight to get sloto cash management team more involved with these posts so they can fix the issues and be more competitive with other high ranked on line casinos like they use to be. If the management fails to listen to their paying clients then that's on them when the ratings continue to drop.
 

KasinoKing

WebMeister & Slotaholic..
webmeister
PABnonaccred
CAG
MM
Joined
Aug 25, 2004
Location
Bexhill on sea, England
Slots Capital is on the accredited list.

I believe it is not on the US facing list because for a while they were not accepting new players from the US although players from the US who already had accounts there were still able to play.
Yes, that would be the reason. They only started taking Americans again in May last year. The USA list needs updating.

KK
 

billy.1923

Dormant account
Joined
Feb 21, 2014
Location
NA
Follow up with Slots Capital Casino

Was just wondering why Slots Capital was not in the US facing Accredited list. I been playing there for over 8 years and generally up until a month ago I never had any issues with Slots Capital. The issue was resolved. As they are affiliated with the same casino group of desert night, Miama club and Sloto Cash.
I see Sloto Cash and dessert Night are on the list. Is this because they are RTG?
I read what you said about your trip to London and I hope Rival takes the Casinomeister forums serious as this is a great tool for people that enjoy online gaming.

Slots Capital is undergoing some changes for the better (I've been told) as I have been in contact with Steve the Casino Manager/VIP Host. They have changed companies with whom they do their withdrawal and deposits. Im told this company has a high success rate without delays and frozen funds. (US players) They are aware of the live chat, e-mail and support issues that some people may have experienced. I'm told they are working to improve this as well.

I can say this about all of their casinos. If you are a true player and continue to play you will receive very nice bonus offers. I can't complain about the Bonuses I have received at any of their casinos. They have been pretty generous especially when your on a losing streak.
I can also say there may have been times I chattered my teeth, or became concerned through process issues , changes or even Black Friday. I have always been paid by this casino in 8 years of membership. The best time was 4 days and the worst time was 21 days. Everything else was in between. On average anywhere from 7 to 10 days has been consistent. The new processing company they are using again is supposed to be very reliable but the withdrawal time could be up to 15 days for USA players. As they explain to me this is to guarantee a smooth transition without any excuses. So only the Future will verify that but over all I had some great times with Slots Capital and some fun times with Sloto Cash.

GOOD LUCK ALL

Ok for those who may been wondering how Sloto Cash and Slots Capital new processor is I have some information to share. In my previous thread I made some comments about this Casino group using a different processor that they claim is highly recommended. Today I received my withdrawal and this is Day 7. Not so bad considering US player.
But! yea there is but to the situation.
My withdrawal was $32.00 short. This is after the known advertised fee of $20.00
On the slots Capital web sight it clearly says wire fee $65.00 for under $350.00 and $20.00 for wires over $350.00

Here is the original email from Slots Capital support::
Dear William Frey,



Congratulations on your winnings.



Your payout of $1837.32 ($20 fee has been deducted) has been sent successfully via Wire Transfer.



The payout should be on your bank account within 15 business days. If you have any questions regarding your payout please do not hesitate to contact us.


Kind Regards,

Lisa


Here is the transaction receipt in my casino cashier.

205345585584969 $1,857.32 Wire Transfer COMPLETE Mar 11, 12:01:00 AM

Where I went to school $1857.32 subtract $20 is $1837.32 . So what posted to my account should have been $1837.32 ( correct?)
And no there is no hidden bank charge from my bank.

So I have a casino rep telling me clearly there is a $20 fee as is explains in the withdrawal section on their home page.
But when I questions Steve in a email today he claims there is a $60 fee. So I argued his point and said show me where it says this on your web sight that has just been updated one week ago.
he also claims he told me this in this e-mail.

Hi Bill,



Remember the new feww is for $60. I believe we discussed this already.



Let me know if you have any questions.



Your host

Stephen Vaughn


I returned his e-mail reminding telling him we did not discuss this.

So lets do this again Slots Capital wonderful support team. Even if it is $60 then $1857.32 subtract $60.00 is $1797.32. The wire posted for &1800.99 (THE MATH DOES NOT ADD UP SLOTS CAPITAL)

MY point is this. Trust and consistency with this casino establishment has been a concern through many of the forums. We all want to win but more important we all want great support and honesty especially when dealing with the money.
I have accounting telling me the fee is $20.00. I have the web sight posting the fee of $20.00 and I have a vip manager telling me the fee is $60.00. Honesty im not that hard up for $32.00 and some change but The fact that I can't get a straight answer as to why my withdrawal was wrong frustrates me. The fact that I spend many dollars with this affiliate and they can't treat me with enough respect to give me straight up answers frustrates me. The fact that they answer some e-mail but not all frustrates me. They will only answer what they want not everything. As far as im concerned the casino needs to deposit $32.00 and some change into my account.
So please meister members, tell me if I'm wrong in feeling this way. Put the heat on Slots Capital to get their SH** together.

I want you to know I'm not mad at this casino. I don't hate them. I don't want revenge. I don't want anyone to have a bad day. I just want the truth and respect and for once more than one employee giving me the same answer. Slots Capital, if you really need my $32.00 then have at it. But doing business this way is wrong. You don't ignore e-mails just because you don't have the answer or don't know what the issue is. And if you can't figure out why the math and the fees don't match your rule book then honor the mistake and move on. You will gain much more respect from the clients to be honest and get your SH** together. Continue doing business this way and you won't have a business.

Another Topic:

Here is the casino's explanation as to the withdrawal issues, the lengthy payout times, the lies , the excuses and what ever other experience you had.


Hi Bill,



I hope this email finds you well.



As you know, we experienced delays with our wire payments in the last few months and this lead us to the important decision of changing our Bank Processor in order to reactivate our timely payments to our players.



Our new Bank Processor is the most solid in the industry and it may require up to 15 days to complete the transaction. The time range is now longer for the only reason that we will NOT have any further delays with our wire transfers. Even if it may require up to 5 more days as before, this is only a security measure for us to not run into further delays.



As you also know, we are now offering our loyal players cashouts through Western Union and Check. If you are not happy with the wire delivery times, please choose any of these two new methods and I guarantee that you will receive your funds even faster than with a wire. That is the idea. We have worked hard to implement more and better options for our customers.



That said Bill, our processing is more solid than ever and I am hopeful that you will see the good side of this. To potentially wait 5 more days for a wire is better than to wait weeks if the bank processor losses the funds. We don't want this anymore and that is the main reason for the change in the timeframes and for the processor change.



Thanks for your attention,



Your host

Stephen Vaughn



Your thought?????

Bill
 

Googobucs

Meister Member
Joined
Sep 18, 2013
Location
Florida, USA
I do believe their payment processing is still FU beyond belief but I think they are trying, and I'm not concerned that I wont be paid. I had a wire that failed and am waiting on a WU from Slots Capital.
I was supposed to get a wire from Desert nights Rival for 230.45 after the $65 fee and it showed up today as $194.12. How the heck is it off by 36.33????
 

billy.1923

Dormant account
Joined
Feb 21, 2014
Location
NA
Payout slots capital

I do believe their payment processing is still FU beyond belief but I think they are trying, and I'm not concerned that I wont be paid. I had a wire that failed and am waiting on a WU from Slots Capital.
I was supposed to get a wire from Desert nights Rival for 230.45 after the $65 fee and it showed up today as $194.12. How the heck is it off by 36.33????

My point exactly. Send Steve the VIP Manager. See what he tells you , if anything. Seems to me there is confusion between the agreement they made with their new processing company and Slots Capital. I continue to send e-mails until I get a reply. I think it might be time for them to find a new Manager.
 

chuchu59

gambling addict
PABnonaccred
CAG
Joined
Sep 26, 2004
Location
SOMEWHERE IN ASIA
I can't disagree with you when you say 15 days is to long. You are correct when saying other US facing casinos do it in half the time. I questions this with The vip manager via e-mail, but did not get a response to this question. There are several processors and 1000's of stories that come with excuses. Especially for USA players. Eventually online gaming will hit the markets in the USA and then we will get our withdrawals with in days. All these casinos won't be able to compete with the online gaming industry in the USA and clients will start dropping like flies. It does not take a rocket scientist to figure out how to retain good depositing clients that constantly feed the online gaming industry but unfortunately there are not many online casinos that have not given at least one person the run around and treated them like shit.

Loosen up the slots, offer 24-7 live chat with people that know what they are doing ,Customer Service, Post your phone number , process withdrawals immediately the next day, Offer weekend service and stop operating like a regular 5 day business and offer no deposit bonuses to your consistent players, and you will be the number one casino on the net. Is this really to much to ask from a honest on line casino.


I feel you with the lies as I have been playing there for many years and have been told many different reason but in the end I always got my money. At least I was happy I did not have to post any complaints about not receiving my money. Its hard enough to hit as we all know it. When we win its a feeling of "yes I finally did it"
Having to wait 15 days only urges you do deposit half the amount if not all back into the casino before you even see your winnings. So the waiting period does suck but that's when the cool down time has to start. They want you to deposit while you wait for your withdrawal. They are vey familiar with the addiction and urge to deposit. It seems as if its not fair but 90 percent of the online casino's operate this way even if you do get your money in half the time.
Your comments in your post are very true but that does not change the fact that I have had more withdrawals with slots capital and sloto cash than any other casino on the net. I tried at least 20. Only stuck with 2.

I encourage the owner of this sight to get sloto cash management team more involved with these posts so they can fix the issues and be more competitive with other high ranked on line casinos like they use to be. If the management fails to listen to their paying clients then that's on them when the ratings continue to drop.

If they continuously lie to you but finally paid you in the end is it really good enough? Once the integrity of the casino is in doubt they will start to use other methods to deter payments to players. Maybe you had good self-control not to deposit whilst waiting for your cashout but there are plenty of players that cannot exercise the same self-control.
 

Googobucs

Meister Member
Joined
Sep 18, 2013
Location
Florida, USA
My point exactly. Send Steve the VIP Manager. See what he tells you , if anything. Seems to me there is confusion between the agreement they made with their new processing company and Slots Capital. I continue to send e-mails until I get a reply. I think it might be time for them to find a new Manager.

The shortage issue was just found today and I e-mailed support back on the e-mail they sent me telling me about the withdraw being processed.
I have found that my issues are some times best resolved when I start at the bottom and allow those folks the opportunity to do their jobs before escalating to the top. The best way to get ignored at the top is to send them every little thing that the regular support people may be able to handle.
I am trying to get in the habit of only PM'ing the rep if I have a special request or question that support cant normally assist with, and to escalate things that I have already put through the normal chain or lost my patience with.
 

billy.1923

Dormant account
Joined
Feb 21, 2014
Location
NA
What is the truth?

If they continuously lie to you but finally paid you in the end is it really good enough? Once the integrity of the casino is in doubt they will start to use other methods to deter payments to players. Maybe you had good self-control not to deposit whilst waiting for your cashout but there are plenty of players that cannot exercise the same self-control.

It is very difficult to find a casino that can be trusted. Most of us tend to stick with the casinos that we have won at and one's that we know we got our wins from. I agree as they will find other methods of payment. I have tried other casinos where the support is just off the chain and wonderful but I never won anything at those casinos. So unfortunately where do I go. Back to Slots Capital and Sloto Cash.
I may be a newbie to this web sight and that is completely ok with me. However I am not a newbie to on line gambling and if it was not for Sloto Cash and Slot Capitals bad business practice I probably would not even be here.
 
Last edited:

bigjohn

Dormant account
Joined
Dec 21, 2012
Location
Northeast Coastal USA
I think it's OK to ask questions and try to make things better but you would be well advised not to embark on a 'crusade' against any casino here, especially an accredited one.

These casinos have gone to great lengths to allow the membership here to interact with them on their highest levels and abusing that privilege will not help anyone, especially yourself. This group has had some difficulties lately but pestering support will not solve them nor will misrepresenting yourself to them.

In other words, try to keep it on more of a professional level. If you have a question for them and they do not or can not give you a satisfactory answer that is where it should end for the time being.
 

billy.1923

Dormant account
Joined
Feb 21, 2014
Location
NA
agreed

I think it's OK to ask questions and try to make things better but you would be well advised not to embark on a 'crusade' against any casino here, especially an accredited one.

These casinos have gone to great lengths to allow the membership here to interact with them on their highest levels and abusing that privilege will not help anyone, especially yourself. This group has had some difficulties lately but pestering support will not solve them nor will misrepresenting yourself to them.

In other words, try to keep it on more of a professional level. If you have a question for them and they do not or can not give you a satisfactory answer that is where it should end for the time being.

Yea I supposed your right. I will leave it alone and give them time to clear things up.
 

billy.1923

Dormant account
Joined
Feb 21, 2014
Location
NA
The shortage issue was just found today and I e-mailed support back on the e-mail they sent me telling me about the withdraw being processed.
I have found that my issues are some times best resolved when I start at the bottom and allow those folks the opportunity to do their jobs before escalating to the top. The best way to get ignored at the top is to send them every little thing that the regular support people may be able to handle.
I am trying to get in the habit of only PM'ing the rep if I have a special request or question that support cant normally assist with, and to escalate things that I have already put through the normal chain or lost my patience with.

I suppose your correct and the chain of command should be used. Unfortunately I have had terrible experiences with regular support and seems like the only time I get any thing corrected is to speak with Steve personally. I'm not real excited about third party support but I guess that will have to do for now. What was the shortage from? I tried regular support as well but they could not give me a answer. I hope they get back with me regarding my shortage.
Thanks for the post.
Bill
 

billy.1923

Dormant account
Joined
Feb 21, 2014
Location
NA
same here

I do believe their payment processing is still FU beyond belief but I think they are trying, and I'm not concerned that I wont be paid. I had a wire that failed and am waiting on a WU from Slots Capital.
I was supposed to get a wire from Desert nights Rival for 230.45 after the $65 fee and it showed up today as $194.12. How the heck is it off by 36.33????

I actually re figured the math. My withdrawal today was also off exactly the same as yours. 36.33.
 

billy.1923

Dormant account
Joined
Feb 21, 2014
Location
NA
Shortage issue

The shortage issue was just found today and I e-mailed support back on the e-mail they sent me telling me about the withdraw being processed.
I have found that my issues are some times best resolved when I start at the bottom and allow those folks the opportunity to do their jobs before escalating to the top. The best way to get ignored at the top is to send them every little thing that the regular support people may be able to handle.
I am trying to get in the habit of only PM'ing the rep if I have a special request or question that support cant normally assist with, and to escalate things that I have already put through the normal chain or lost my patience with.

So what was the reason for the Shortage? There are two members that posted in here with the exact same amount of shortage. $36.33. Myself being one of them.
 

billy.1923

Dormant account
Joined
Feb 21, 2014
Location
NA
I do believe their payment processing is still FU beyond belief but I think they are trying, and I'm not concerned that I wont be paid. I had a wire that failed and am waiting on a WU from Slots Capital.
I was supposed to get a wire from Desert nights Rival for 230.45 after the $65 fee and it showed up today as $194.12. How the heck is it off by 36.33????

Mine was off the exact same amount today. 36.33?
 

Googobucs

Meister Member
Joined
Sep 18, 2013
Location
Florida, USA
Mine was off the exact same amount today. 36.33?

Interesting. I'm sure the sloto folks are watching this thread and will see that. Hopefully this should make it easier for them to track down.

I'm not saying you should never escalate up the food chain, and in your case it was probably appropriate to do so, but in my case, I just discovered the issue so I should let it take it's course.

Support had already e-mailed me back this morning that they are looking into it for me and will respond as soon as they figure it out, so tier 1 is doing their job, but Sloto also PM'd me that she was looking at it too.
 

Casinomeister

Forum Cheermeister
Staff member
Joined
Jun 30, 1998
Location
Bierland
Back to the original question, is Slots Capital US facing? I thought not, but I guess I was incorrect. I'll update the accred categories.
 

cheetahwind

Senior Member
Joined
Aug 16, 2009
Location
Iowa
Back to the original question, is Slots Capital US facing? I thought not, but I guess I was incorrect. I'll update the accred categories.

Looks pretty US friendly to me, according to there T & C's, unless if you live in Kentucky. Then you'll get a big resounding no.

5. These interactive gambling services are not made available to persons who are physically present in one of the following states or countries: Afghanistan, Azerbaijan, Bangladesh, Bhutan, Canada, Cayman Islands, Colombia, Estonia, Finland, Guam, Indonesia, Iran, Iraq, Israel, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Lebanon, Mexico, Moldova, Netherlands Antilles, Pakistan, Philippines, Puerto Rico, Singapore, Syria, Tajikistan, Turkmenistan, Uzbekistan, Virgin Islands (U.S.), Kentucky (U.S.). If you are physically present in one of the mentioned, you are not permitted to use the interactive gambling services or view any advertisements relating to the interactive gambling services.

Source:
You do not have permission to view link Log in or register now.
 

anniemac

Ueber Meister
PABnoaccred
MM
Joined
Jan 30, 2007
Location
Texas, USA
I've never not been able to play at Slots Capital. I think for a while they weren't taking new US players but already signed up players were still able to play.

Not sure about new processor etc. as I haven't had a withdrawal in a while. LOL!
 

Googobucs

Meister Member
Joined
Sep 18, 2013
Location
Florida, USA
Billy.1923
Have you received a satisfactory response yet related to the missing $36.33? Support responded last thursday that they were looking into it and would let me know shortly. That was the last I heard from them and they have not responded to further e-mails from me. Sloto responded that it's a fee from my bank and out of their control, but my bank statement clearly shows a separate line item for a fee of $15 for the wire. I reviewed by banks fee structures associated with wires and the $15 fee is correct. There is nothing mentioned of a $36.33 fee.
 

billy.1923

Dormant account
Joined
Feb 21, 2014
Location
NA
Shortage

VIP support contacted me yesterday telling me that it was a bank charge from my bank. I contacted my bank this is not a charge on their behalf. My bank only charges a $15 wire fee. I informed VIP support telling in this information. They told me they would look further into it with their processing department. The only thing I could think of is possibly a third-party bank implementing these charges. But that's just a guess I don't know how many banks the wire goes through from their bank to the United States. At this point I'm assuming that the $36 as a loss.
The wire fee is $65 this correction was updated on their website a few days ago. This fee also was changed when they hired a new processing company. My most recent withdrawal I was still in the guidelines of a $20 service charge fee. Which is what there be used to be. So even with the $20 fee and a $36.11 fee that nobody knows where came from adds up to almost $60. Either way I would've been out $65 because that's what the fee is now to do a wire transfer. However it would be nice to know the exact fees .where the difference is coming from .slot capital cannot seem to find a resolution on the difference and where this fee is from . I have asked management to further investigate this and have not yet received a reply. I am confident as soon as VIP management finds out where this fee is coming from I will be informed. (Please excuse typos. Sent from iPhone)
 

Googobucs

Meister Member
Joined
Sep 18, 2013
Location
Florida, USA
At this point I'm assuming that the $36 as a loss.
The wire fee is $65 this correction was updated on their website a few days ago. This fee also was changed when they hired a new processing company. My most recent withdrawal I was still in the guidelines of a $20 service charge fee. Which is what there be used to be. So even with the $20 fee and a $36.11 fee that nobody knows where came from adds up to almost $60. Either way I would've been out $65 because that's what the fee is now to do a wire transfer.

The fee when you initiated your withdraw as posted in the T & C was $20 for over $350 and that is what you should pay. They can't just make up new rules and retroactively apply them. I do see that it now says $60.

I'm not going to just write off this $36 and neither should you. For one thing; I want to keep playing at Deck Media, so I want them to figure this out and fix it because I am sure as heck not going to play again until I have confidence that what I withdraw is what I will receive. I want to know exactly what to expect up front. As of now that is a $60 fee from them and a $15 fee from my bank. no more, no less.
 

billy.1923

Dormant account
Joined
Feb 21, 2014
Location
NA
Withdrawal issue

Surely I understand your concern. I was not going to write the 36.33 off either but not much I can do on my end is my point. I have been in contact with the VIP manager and he has been trying to get a answer from his processing company regarding this hidden charge.
After I posted my previous comment today I wanted to take further step in my investigation to this fee so I contacted my corporate office of my local bank and asked them as well. USA international wire rule: When a wire deposit is posted to a clients account the total deposit coming from the payee must first post. Any charges from the bank being deducted from the clients account must come after the wire post and show in the clients bank statement. So clearly this is not any charge our banks are charging us or we would see a deduction showing 36.33. I will continue to wait for a valid answer from the VIP manager as he is looking into this further.
I do want you to understand that they are not making rules up . At least this is my opinion. Slot cash and slots capital used to do wire transfers to USA players for free. (We were spoiled) Then they changed processors and fees were $20.00 for wire transfers. This $20.00 fee was only in effect for a short time before they changed processors . With the change of the new processor company came new fee's. So now a wire transfer for over 350.00 is $60.00.
Here is how I look at it. If you use a crappy processing company that has a horrible reputation for losing funds and sloppy transfers and slow payouts and its free of charge then not a lot can be said about that processing company. Of Course Sloto Cash and Slots Capital have the responsibility of using such company and unfortunately has to take blame for all mistakes , slow payouts and misplaced funds. This is why They decided to change processor companies. Not only did they change, they found a company that has very high reputation and is known for not having any mistakes. However everyone knows you must pay for quality service and this is where the $60.00 fee kicks in. I have no problem paying $60.00 as long as my funds are transferred without error and in a timely manner. My very first withdrawal with the new processing company came 7 days from the time I requested the withdrawal. So far so good. The only problem is the 36.33 difference that no one seems to understand where it came from. But again its a new vendor for them and they are in the process of researching the fee.
I'm willing to bet they will refund this money into our account if they find out it is a error on their part. At least I will ask them to. When I hear something back regarding the fee I will let you know. If you hear something back first please post the results. The odds of two people in completely two separate cities with the exact same unknown fee is very rare. My withdrawal was over 350.00 and yours was under. So clearly this was not a percent fee on the amount of withdrawal. It must have been a base fee for both of our withdrawals to be off 36.33.

I see where Sloto posted a comment about this fee being our banks and I wanted to assure slot that this fee is not our banks after my personal investigation. Guess we won't really know until we have another withdrawal to compare or they respond with a legate answer.
I have a withdrawal pending now but I'm trying WU this time because I don't want to use wire without knowing the fees up front as well.

60.00 Sloto cash fee
15.00 is my bank fee
36.33 is unkown fee

Wow! is that really 111.00 just to get a withdrawal. LOL .

Bill
 
Top