River Belle not paying $8,000.00

ok2playme

Dormant account
Joined
Feb 28, 2007
Location
Pittsburgh,PA
After waiting 21 days for payment of $8,000.00 this is the letter River Belle sent me. As you can read it says nothing!

Hello Charles,



Thank you for emailing us at Belle Rock Entertainment.



We are presently following up with the Processor regards the withdrawals we have processed from our end already.



We can understand that your concern is very valid and wish to assure you that we will endeavor to get all players winnings paid to them.



Youve been a long standing patron and we value the relationship weve built with you and would like to again apologize for the delays in getting the withdrawals cleared onto you.



Your understanding and continued patience is much appreciated.



All the best going forward!



Should you require any further assistance, feel free to contact us. For your convenience, we have a toll-free helpdesk available 24 hours per day, 7 days a week.



Kind regards,



William



Customer Service Representative

-------------------------------------------------------
B E L L E R O C K E N T E R T A I N M E N T
www.bellerockentertainment.com

USA: 1 800 890 3304
Canada: 1 800 768 1946
UK: 0 800 085 8771

Other: +44 800 917 8547
(International Call Rates Apply)

E-mail support:
support@bellerockentertainment.com

--------------------------------------------------------
As a Player at any of Belle Rock Entertainment"s Online Casinos
or Online Poker Rooms, you are registered to receive
correspondence from us.

To be removed from our mailing list, please send an
e-mail to: unsubscribe@bellerockentertainment.com. You will no
longer receive promotional offers from us.

Sender address: 651 Europort, Gibraltar, Europe

hing. Strongly advise do NOT play here or affiliates.
 

Dekon

Dormant account
Joined
Mar 3, 2007
Location
Mississippi
I too received a very similar letter today. I'm trying to be patient, as mine stated they needed another 72hrs to investigate. I understand they're having problems moving moneys into the US but they seemed to collect my $$ in lightning speed time. I'm not giving up yet!! $15000++ should be mine. I hope?
 

footdr

Banned User: PITA violations of the Forum Rules
Joined
Jan 13, 2006
Location
cyberspace
BELLEROCK GAMING NOT PAYING?

I just cashed out 5000.00 via ach. Now I am alittle worried. What can they possibly be investigation for 21 days.

Can casinomeister investigate for you?

Please keep us posted
 

Dekon

Dormant account
Joined
Mar 3, 2007
Location
Mississippi
Re FootDr

Footdr,
Bellerock just called me out of the blue to let me know they were still working my case. So far I have no reason not to believe them. I personally would like to keep my relationship with them one on one. (Without bringing in a third party) But it's good to know that there are people out there to help. Bellerock seems to have gone the extra mile as far as call-backs, emails etc. so I can't complain about that. I understand that our laws in the US are making it harder and harder for Bellerock and all other casinos to pay us. Hopefully our patience will Pay Off. $$$
Good luck on your cash out!
 

ok2playme

Dormant account
Joined
Feb 28, 2007
Location
Pittsburgh,PA
re: River Belle not paid $8,000.00

I too received a very similar letter today. I'm trying to be patient, as mine stated they needed another 72hrs to investigate. I understand they're having problems moving moneys into the US but they seemed to collect my $$ in lightning speed time. I'm not giving up yet!! $15000++ should be mine. I hope?

Dekon - I really hope they pay you alot faster. I have been waiting on $8,000.00 since 2/11/07 cashout. I was told an ACH was done 3 times and most recently on the 20th River Belle told me to expect monies in 3-8 business. Since we by passed that time line they are now telling me 21 days from the 20th. I have lost all faith and don't know if I will ever receive this winning. In addition, River Belle either can't or won't give me any definitive answers as to where my money is. This continues as they are allowed to bring in more non suspecting players by falsely advertising the incorrect payout terms. They state 3-5 business days for payment on thier site and eCogra lets them continue to do this. How can they just false advertise and no regulatory agent will do anything? In either case I really hope you get your money but don't bank on anytime soon.

Charles J. Lee
 

Dekon

Dormant account
Joined
Mar 3, 2007
Location
Mississippi
Charles,
Just checked my account........ Still nothing! U.S. Players are still playing and winning nearly a $100,000+ there a day, I hope they know what they're in for??
I'm gonna continue to hang in there, I stopped holding my breath yesterday.... couldn't swallow my beer that way! Anyway, hang in there! Hope no one else has to go thru all this but if they do, hopefully they'll find their way here and get a piece of mind.......or is it Peace of mind!?
Maybe they'll double-up our winnings for the aggravation?? LOL
Talk to ya soon.
David
 

ok2playme

Dormant account
Joined
Feb 28, 2007
Location
Pittsburgh,PA
River Belle - meaning of terms

Hey Dekon,

Here is the latest reply from River Belle.

Hi there Charles,

Thank you for emailing Belle Rock Entertainment.

To clarify Williams e-mail, kindly note the following:



The terms processed means that we have instructed our processing company to make the payment to your bank account.
The confirmation code received, i.e. 444670, is confirmation that they (our processing company) have accepted our request, not confirmation that they have transferred the funds from their bank to yours.
As the funds were processed on 02/20/07, you will be able to see it in your bank account within 2 to 21 business days of this date. This means that you should the funds in your bank account no later than 03/21/07.


We understand that this information may be somewhat frustrating. We would like to assure you that the decision to process your withdrawal with a new processor was done in the best interest of all our customers.


Thank you for your patience and understanding in this regard.



Should you require any further assistance, feel free to contact us, as we are available 24 hours a day, 7 days a week for your convenience.

Kind regards,

Mark

Entertainment Executive



------------------------------------------------------- B E L L E R O C K E N T E R T A I N M E N T www.bellerockentertainment.com USA: 1 800 890 3304 Canada: 1 800 768 1946 UK: 0 800 917 8547 Other: +44 800 917 8547 (International Call Rates Apply) E-mail support: support@bellerockentertainment.com -------------------------------------------------------- As a Player at any of Belle Rock Entertainment"s Online Casinos or Online Poker Rooms, you are registered to receive correspondence from us. To be removed from our mailing list, please send an e-mail to: unsubscribe@bellerockentertainment.com. You will no longer receive promotional offers from us. Sender address: 651 Europort, Gibraltar, Europe -------------------------------------------------------- Errors and Omissions Excepted --------------------------------------------------------


-----Original Message-----
From: Leehomecj@aol.com
Sent: March 5, 2007 11:13:45 PM
To:support@bellerockentertainment.com
Subject: trbr13652221 [BRG2007030302110584]



William

Thank you for clearing up all the errors and miscommunications. However, I
really need to know WHEN I can expect this money. If the ACH has processed
successfully on your end and processed successfully to my bank then why is it
NOT in my account. Please let me know asap.

Thank you

Charles J. Lee
 

tesla

Dormant account
PABnoaccred
PABnoaccred2
Joined
Jul 1, 2005
Location
the world
hmm if they can't pay and lie all their US customers like this they definitely should be off the accredited list.
 

ok2playme

Dormant account
Joined
Feb 28, 2007
Location
Pittsburgh,PA
Hey Dekon,

Lets hope the meaning of thier numbers is NOT the same meanings as thier words or we are shit out of luck. I think we need to get a liason from the goverment of Gibraltar to decipher the meanings of words and NUMBERS........3-5 business ACH = 2-21 business days after "processing" date which means date they gave information to thier ACH processor, ACH transaction number you can take to your bank - OOPS - thats and internal transaction number meaning thier ACH processor acknowledged thier request to perform ACH......Shall we continue........If US businesses did this we shut them down in a heartbeart! Again I ask "WHERE IS eCogra?"

Charles
 

ok2playme

Dormant account
Joined
Feb 28, 2007
Location
Pittsburgh,PA
hmm if they can't pay and lie all their US customers like this they definitely should be off the accredited list.


My sentiments exactly - they just keep blowing smoke up our rears and we keep playing. When the players realize how long it can take after muddling through thier lies and meanings of words they will quit playing at these casinos. Where are the reputable casinos? Where is eCOGRA? Why are these casinos allowed to hide behind seals of reputation that mean nothing if they are not forced to adhere to thier own terms of payout and truthful advertising?

Charles
 

vinylweatherman

You type well loads
Joined
Oct 14, 2004
Location
United Kingdom
Mad

Hey Dekon,

Lets hope the meaning of thier numbers is NOT the same meanings as thier words or we are shit out of luck. I think we need to get a liason from the goverment of Gibraltar to decipher the meanings of words and NUMBERS........3-5 business ACH = 2-21 business days after "processing" date which means date they gave information to thier ACH processor, ACH transaction number you can take to your bank - OOPS - thats and internal transaction number meaning thier ACH processor acknowledged thier request to perform ACH......Shall we continue........If US businesses did this we shut them down in a heartbeart! Again I ask "WHERE IS eCogra?"

Charles


I'm not surprised you are as mad as hell; looks like they are playing semantics with language rather than addressing the real issue in hand.
If they had to find a new processor, maintaining the 3-5 days on the website while everything was "on hold" while the search for a new processor was underway was a deception to ensure their cashflow from US players didn't totally dry up for a few months. This would have damaged their business more than p1ssing off a few US players whom they could hopefully placate with soothing excuses to buy time.

US players should steer well clear till it is proven that this new processor can deliver. One reason may be that the US banks are playing "hardball", and preventing ANY processor from transferring the money into the US unless it is disguised as a non-gaming payment.
Seems it is not just funds in Neteller that are getting frozen in the ether.

eCorga will take more notice if a large number of complaints about this issue came in (they MUST be from affected players, not third parties, to carry weight)
Complainants should take a screenshot and quote the 3-5 days currently displayed, and complain 15 days after the payment should have turned up, and the casino CS have given at least one reply that contradicts and earlier one. This is the point at which eCogra takes over, as they first ask that players attempt to make progress through the casino, and allow 14 days for the casino to resolve the issue.
 

ok2playme

Dormant account
Joined
Feb 28, 2007
Location
Pittsburgh,PA
River Belle

I'm not surprised you are as mad as hell; looks like they are playing semantics with language rather than addressing the real issue in hand.
If they had to find a new processor, maintaining the 3-5 days on the website while everything was "on hold" while the search for a new processor was underway was a deception to ensure their cashflow from US players didn't totally dry up for a few months. This would have damaged their business more than p1ssing off a few US players whom they could hopefully placate with soothing excuses to buy time.

US players should steer well clear till it is proven that this new processor can deliver. One reason may be that the US banks are playing "hardball", and preventing ANY processor from transferring the money into the US unless it is disguised as a non-gaming payment.
Seems it is not just funds in Neteller that are getting frozen in the ether.

eCorga will take more notice if a large number of complaints about this issue came in (they MUST be from affected players, not third parties, to carry weight)
Complainants should take a screenshot and quote the 3-5 days currently displayed, and complain 15 days after the payment should have turned up, and the casino CS have given at least one reply that contradicts and earlier one. This is the point at which eCogra takes over, as they first ask that players attempt to make progress through the casino, and allow 14 days for the casino to resolve the issue.


Your knowledge is well received and desparately needed! I filed a complaint with eCOGRA and Tex had been wonderful however there seems to be forgiveness to the casinos currently regarding their advertising and pay out terms. Personally I think its wrong. Either you meet eCOGRA terms or you don't for seal of approval. What gets me is I have been waiting for payout since 2/11/07 and now have been told it SHOULD be there by 3/21/07. Should being the imperative WORD! Now they are playing word games. This whole thing is a mess and I am alone with exception of this forum. I would like to buy a round of BEERS and make it two for the Meister!

Charles
 
Last edited:

Dekon

Dormant account
Joined
Mar 3, 2007
Location
Mississippi
I'll take that beer now. LOL. It is frustrating to say the least. I may be naive but I'm still bettin' on getting my money. When us Americans get our s**t together, meaning our elected officials, and we help them figure how they can tax us on all this, things will get better and the casinos will want our business back. Well I'm outta beer ok2playme, so I'm over and out for now.:thumbsup:
Night
 

footdr

Banned User: PITA violations of the Forum Rules
Joined
Jan 13, 2006
Location
cyberspace
BELLEROCK PAYMENT

I am not sure what everyones issues have been. But I have never had a payment problem with Bellerock. I cashed-in 5000.00 via ACH on 3/3 and it was processed ACH on 3/6.

You might want to PM the rep. if you have not already. They are very helpful when problems in payment occur.
 

Dekon

Dormant account
Joined
Mar 3, 2007
Location
Mississippi
footdr,
Mine has been processed, (02-19-07) just not in my account yet. It's been weeks! They've actually got it in your bank already? What's your secret?!
Thanks For the Info.
 

ok2playme

Dormant account
Joined
Feb 28, 2007
Location
Pittsburgh,PA
I sure would like to know what the secret is too! I withdrew $8,000.00 on 2/11/07 and they claimed they processed on 2/13, 2/19 and most recently 2/20. I am told now 10-21 business days to receive from 2/20/07 despite the fact I withdrew on 02/11/07. Today is the 24th day and I remain unpaid. Whats more scary is the following email...they point out I must be legal age.....I am 39...they point out I must prove my identity.....I've done that.....NOW .....the kicker they point out it must be legal in my jurisdiction to gamble?????? If it was illegal why do they take US citizens and why did they take my money??? If they are not making an issue then why out they pointing out mute points. There is a real problem here!!

Hi there Charles,



Thank you for emailing Belle Rock Entertainment.



Charles, kindly note that we have processed your withdrawal to our Processing House and because of the U.S. online gaming laws, it will take between 10-21 business days to reflect in your bank account.



Please refer to the Casino Terms and Conditions for further information about the legalities regarding Online Gambling and the risks involved, we would recommend that you read the full Terms and Conditions paying particular attention to points 1.1.1 through 1.1.7, you may view the full Terms and Conditions from the following link:



Link Removed ( Old/Invalid)



We trust that this information is sufficient and we would like thank you for your understanding.



Should you require any further assistance, please feel free to contact us. We are available 24 hours a day 7 days a week for your convenience.



Kind regards,



Stacey

Senior Customer Service Representative



------------------------------------------------------- B E L L E R O C K E N T E R T A I N M E N T www.bellerockentertainment.com USA: 1 800 890 3304 Canada: 1 800 768 1946 UK: 0 800 917 8547 Other: +44 800 917 8547 (International Call Rates Apply) E-mail support: support@bellerockentertainment.com -------------------------------------------------------- As a Player at any of Belle Rock Entertainment"s Online Casinos or Online Poker Rooms, you are registered to receive correspondence from us. To be removed from our mailing list, please send an e-mail to: unsubscribe@bellerockentertainment.com. You will no longer receive promotional offers from us. Sender address: 651 Europort, Gibraltar, Europe -------------------------------------------------------- Errors and Omissions Excepted --------------------------------------------------------
 

NOGOLD

Dormant account
Joined
Feb 28, 2007
Location
US
Bellerock No-Pay

:mad: I have the same problem. Am owed over $4000 for a month now. My rep has been very good at giving me a new story every four or five days. Yesterday was told that the original processed dates were wrong at that since 21 days had not occured yet ( it has occured twice now) I should not worry. Here is an idea that I can't seem to get them to respond to. Void all the ACH payments and send a check overnight. I had a similar problem with a sport book and that is what they did. I was going to file complaint with ecogra but after reading posts looks like they are siding with the casino. Are any online casino's paying out ontime now?
 

ok2playme

Dormant account
Joined
Feb 28, 2007
Location
Pittsburgh,PA
River Belle not paying OUT!!!!

:mad: I have the same problem. Am owed over $4000 for a month now. My rep has been very good at giving me a new story every four or five days. Yesterday was told that the original processed dates were wrong at that since 21 days had not occured yet ( it has occured twice now) I should not worry. Here is an idea that I can't seem to get them to respond to. Void all the ACH payments and send a check overnight. I had a similar problem with a sport book and that is what they did. I was going to file complaint with ecogra but after reading posts looks like they are siding with the casino. Are any online casino's paying out ontime now?

Hey NOGOLD,

I just got another email from River Belle claiming my withdrawal $8,000.00 of 2/11 which supposely finally got processed 02/20/07 and could not be paid until up to 21 business days from 02/20/07 will be delayed another 10 to 15 days. I asked River Belle for clarification because I don't know if the additional 10-15 days is BUSINESS days and if it is on top of the 03/21/07 intended date of pay???? I filed a compliant with eCOGRA. I also think posting on this forum may be hurting my chances of getting paid but I want everyone aware as to what is going on. If they can't pay us then they need to return our deposits...........

Charles
 

tesla

Dormant account
PABnoaccred
PABnoaccred2
Joined
Jul 1, 2005
Location
the world
I am not sure what everyones issues have been. But I have never had a payment problem with Bellerock. I cashed-in 5000.00 via ACH on 3/3 and it was processed ACH on 3/6.

You might want to PM the rep. if you have not already. They are very helpful when problems in payment occur.

seems that you are the exception, what bank did you use?
 

bellerock

Casino Representative
Joined
Dec 1, 2003
Location
South Africa
Hi All,

Firstly I want to thank everybody who has been affected by the delays in funds appearing in their accounts for their patience in allowing us to deal with these issues.

We are as concerned about these delays as you are and we are doing everything in our power to resolve the issues, unfortunately many of them are beyond our control. Many of you requested withdrawals at the time that our previous processor stopped processing our transactions. This resulted in us having to re-issue those payments after we had set up relations with an alternative processor. The new processor needed additional information regarding every transaction which again caused delays, they needed to set up intermediary processing accounts that needed to pass various due diligence requirements and so on. All of this has resulted in a number of delays and confused communications from our CSC. We have now been informed that because of the due diligence the intermediary accounts had to remain dormant for 10-15 days resulting in this latest communication to those affected. These accounts are now active but this has pushed our original 2-21 day time frame out by an additional 10-15 days. (Please note that this delay does not affect any transactions after 7 March, it only affects those already in the pipeline)

I wish there was some way we could give you an exact date for the payment into your account, but other than giving you the information that the processor has given us there is nothing more that we can do to speed this up. I assure you that the funds are available, the accounts are in place and all your withdrawals are waiting to be released as soon as the processor is in a position to do so. Every part of the process that can be completed has been completed and I ask that you bear with us for a little longer.

Thanks again for the patience.

Best regards,

Belle Rock
 

vinylweatherman

You type well loads
Joined
Oct 14, 2004
Location
United Kingdom
Complicated

All very well, but why does the website continue to maintain "3-5 days" for ACH payments.
Had you kept affected players fully informed from the start, many of these postings would have not been made in such angry and persistent terms.
Each of these players, on their own, probably read the "3-5 days" on the website, and became incandescent with rage at the fact THEIR payments were subject to all these problems while the appearance of "business as usual" was maintained by the advice on the website, and even the CS at times.

The website needs to be updated to reflect the current 10-21 day estimate posted above, from an E-mail to a player.

I rather suspect that this "due diligence" business is all about the arrangement being set up to get past the US bans on gaming transactions. There is no guarantee that the US banks and clearing houses will not rumble this new setup, bringing further problems later on. You need a fallback plan, which you can use to pay players' last payments if the current new method fails with payments still in the pipeline. There should then be honesty to US players from the outset, that there is a temporary hold on withdrawals till another processing method is found and set up, and that they should only deposit money on the basis that withdrawals MAY be held up indefinitely.
 

ok2playme

Dormant account
Joined
Feb 28, 2007
Location
Pittsburgh,PA
All very well, but why does the website continue to maintain "3-5 days" for ACH payments.
Had you kept affected players fully informed from the start, many of these postings would have not been made in such angry and persistent terms.
Each of these players, on their own, probably read the "3-5 days" on the website, and became incandescent with rage at the fact THEIR payments were subject to all these problems while the appearance of "business as usual" was maintained by the advice on the website, and even the CS at times.

The website needs to be updated to reflect the current 10-21 day estimate posted above, from an E-mail to a player.

I rather suspect that this "due diligence" business is all about the arrangement being set up to get past the US bans on gaming transactions. There is no guarantee that the US banks and clearing houses will not rumble this new setup, bringing further problems later on. You need a fallback plan, which you can use to pay players' last payments if the current new method fails with payments still in the pipeline. There should then be honesty to US players from the outset, that there is a temporary hold on withdrawals till another processing method is found and set up, and that they should only deposit money on the basis that withdrawals MAY be held up indefinitely.


AMEN - NO TRUER WORDS HAD YET TO BE SPOKEN!! VINYLWEATHERMAN YOU HAVE A WAY WITH WORDS THAT ABSOLUTELY NAILS THE SITUATION AND ADDRESSES THE REAL ISSUES. WHERE IS eCOGRA? WHERE IS TRUTH IN ADVERTISING........WHERE IS THE FALLBACK PLAN? SOMEBODY PLEASE BUY THAT MAN A BEER AND A SHOT!!!!!

Charles
 

footdr

Banned User: PITA violations of the Forum Rules
Joined
Jan 13, 2006
Location
cyberspace
I HAVE NOT ACTUALLY RECEIVED THE MONEY

My post only says that my email from Bellerock stated that my withdrawal was processed ACH.I have not yet received the funds.

Hopefully, I won't end up in the same boat as those that were told it was processed, only to find it was not.

I will keep you posted.
 
Top