1. By continuing to use the site, you agree to the use of cookies .This website or its third-party tools use cookies, which are necessary to its functioning and required to achieve the purposes illustrated in the cookie policy.Find out more.
    Dismiss Notice
  2. Dismiss Notice
  3. Follow Casinomeister on Twitter | Facebook | YouTube | Casinomeister.us US Residents Click here! |  Svenska Svenska | 
Dismiss Notice
REGISTER NOW!! Why? Because you can't do diddly squat without having been registered!

At the moment you have limited access to view most discussions: you can't make contact with thousands of fellow players, affiliates, casino reps, and all sorts of other riff-raff.

Registration is fast, simple and absolutely free so please, join Casinomeister here!

Playhippo - untrustworthy

Discussion in 'Casino Complaints - Non-Bonus Issues' started by chuchu59, Apr 6, 2015.

    Apr 6, 2015
  1. chuchu59

    chuchu59 gambling addict CAG PABnonaccred

    Occupation:
    EXECUTIVE
    Location:
    SOMEWHERE IN ASIA
    So I deposited 20 Euros at this casino and redeemed code Easter30 which gave me a 6 euro bonus. I admit I didnt read the bonus terms other than seeing that Baccarat contributed 1% to the wagering requirements and placed a bet of 25 Euros on banker which I won. I then proceeded to Wonky Wabbits and pressed auto at 50 spins (0.30) but the autospins wouldnt start as the balance was 0. This was strange as the balance should have been 26+ (25x0.95) ie 49.75. I wrote to support and they told me the funds reached 0 because I had played all my funds. This was untrue so I asked again and was told I forfeited the bonus. Again this was untrue as I never forfeited the bonus. I had wanted to post but allowed their rep the benefit of the doubt so I sent him a pm. His first reply was that I should not have placed a single bet of more than 8 Euros. OK assuming it was my mistake, it still does not allow them to lie to me by first stating I had exhausted my funds by playing it to 0 and later stating that I had forfeited the bonus. I detest people lying to me so I demanded an apology. I didnt get one and instead got a retort as to why I am so persistent and what I really wanted. I make this loud and clear as he will see this thread. I dont like liars and am simply looking for an apology for the lies by the support staff. Since we cant solve this amicably I am starting this thread to tell members this casino will tell lies to cover their asses. Frankly I did not know the software could automatically zero out my account if the bet placed was over their prescribed limit. They only had to admit to that instead of making up stories. Guys, you can make your own judgment.
     
  2. Apr 6, 2015
  3. dunover

    dunover Unofficial T&C's Editor Staff Member CAG PABnononaccred PABnonaccred PABinit mm3 webmeister

    Occupation:
    International Money Launderer
    Location:
    the bus shelter, opposite GCHQ Benhall
    So they actually took you deposit as well as the bonus for overbetting?
     
  4. Apr 6, 2015
  5. chuchu59

    chuchu59 gambling addict CAG PABnonaccred

    Occupation:
    EXECUTIVE
    Location:
    SOMEWHERE IN ASIA
    Nope after I complained they told me I shall be getting back my deposit. I dont know what would have happened if I didnt complain.
     
    1 person likes this.
  6. Apr 6, 2015
  7. AnnaTS

    AnnaTS Experienced Member MM

    Occupation:
    N/A
    Location:
    England
    Just out of curiosity i went to their website and your bonus must have different terms than the welcome bonus as i can't see anything about max bets on the welcome bonus and there is only 7 t&c's there about the welcome bonus unless they have hidden it somewhere else.
    Actually when i was going through the complaints pages on different threads i have seen you type t&c's are t&c's you should've read them etc and am suprised you didn't read yours. xd

    Anna
     
  8. Apr 6, 2015
  9. dunover

    dunover Unofficial T&C's Editor Staff Member CAG PABnononaccred PABnonaccred PABinit mm3 webmeister

    Occupation:
    International Money Launderer
    Location:
    the bus shelter, opposite GCHQ Benhall
    On that subject have a look through the forum for 'grammar crimes' - 'of' is not a verb, you cannot 'of' something.
    should have/should've.:)
     
    1 person likes this.
  10. Apr 6, 2015
  11. ugaboga

    ugaboga Casino Addict

    Occupation:
    Information Technology, Day Trader
    Location:
    Australia
    Poor form by the casino. Transparency at all levels is of the utmost importance for any casino. Pretty obvious their staff couldn't be arsed investigating your matter and providing you with a detailed and accurate response. Rather pathetic.
     
  12. Apr 6, 2015
  13. AnnaTS

    AnnaTS Experienced Member MM

    Occupation:
    N/A
    Location:
    England
    Edited my post now thanks for pointing that out for me.

    Anna
     
  14. Apr 6, 2015
  15. paul7388

    paul7388 Meister Member MM

    Occupation:
    not a lot
    Location:
    glasgow scotland
    Lol how dare you have committed such a hideous crime by putting of in your post. That's just about the most unforgivable thing I have ever saw. Shame on you lol.

    Seriously I would not have even bothered editing it. It was hardly the end of the world.

    Just waiting for someone to point out you have now spelt surprised wrong in your edited post.:p
     
    2 people like this.
  16. Apr 6, 2015
  17. dunover

    dunover Unofficial T&C's Editor Staff Member CAG PABnononaccred PABnonaccred PABinit mm3 webmeister

    Occupation:
    International Money Launderer
    Location:
    the bus shelter, opposite GCHQ Benhall
    http://www.casinomeister.com/forums/showthread.php?t=56637&p=553367#post553367

    Have a read of the above. The grammar faux pas regarding the misuse of the word 'of' was voted the Number One annoyance in another thread (or perhaps the same one as I didn't read it all.)

    Hell, even Vinyl thanked it!
     
  18. Apr 6, 2015
  19. PlayHippo

    PlayHippo I-Gaming Industry Representative

    Occupation:
    Casino rep
    Location:
    Sweden
    PlayHippo

    Hi chuchu59,

    If you allow us to post info regarding your account here I can show that you voided the bonus.

    Anyhow you contacted us with this here at CM,


    "Originally Posted by PlayHippo
    Hi Paul,

    I hope all is well,

    I can see that the 20 Euros was refunded to you, what happened was that you canceled the bonus, and then the funds vanish as well.

    But you have your deposit back on your account and the bonus, please be aware that the maximum bet using a bonus is €8, so you can not bet it all on one go and then play a slot on low limit stakes.

    Cheers


    Quote Originally Posted by chuchu59
    Removed - since apparently not allowed to post a PM here about the issue unless allowd
    "

    I looked into your account saw that the bonus was voided after one bet and refunded the money and added the bonus and informed about the 8 Euro bet rule. It was not the reason your money vanished it was because you forfeited the bonus.


    Then you didn't seem to pleased with this and came back with

    " also removed ."

    Which you apparently did,

    But if you allow I can also send a screen shot of the voided bonus from your end along with other bonuses that you have used up and cleared. By clicking that you want to cancel a bonus you get a warning saying that this will remove the bonus and funds but we try to be as generous and fair as possible.

    Regarding your mails with support, they did reply that you wagered it, I would assume, that they checked quickly on your account, and saw a zero balance and replied that, you continued talking to them and they found out that the bonus was forfeited and explained exactly how much wagering you had left on the bonus when the bonus was forfeited by you.

    Thanks
    Henrik
     
    Last edited: Apr 6, 2015
    1 person likes this.
  20. Apr 6, 2015
  21. Tirilej

    Tirilej On a Break

    Occupation:
    Breathing
    Location:
    Sweden
    Did he allow you to post his personal messages? You ask and post directly:confused:
    If not then you really broke the rules here.
     
    4 people like this.
  22. Apr 6, 2015
  23. paul7388

    paul7388 Meister Member MM

    Occupation:
    not a lot
    Location:
    glasgow scotland
    Thanks for sharing. Me bad , I shouldn't of commented without searching the forum first.:D
     
  24. Apr 6, 2015
  25. PlayHippo

    PlayHippo I-Gaming Industry Representative

    Occupation:
    Casino rep
    Location:
    Sweden


    Thanks - the info we asked for was from our casino info where we can see that the bonus was forfeited, not from the PM sent here at CasinoMeister. But have edit it as well.
     
    1 person likes this.
  26. Apr 6, 2015
  27. dunover

    dunover Unofficial T&C's Editor Staff Member CAG PABnononaccred PABnonaccred PABinit mm3 webmeister

    Occupation:
    International Money Launderer
    Location:
    the bus shelter, opposite GCHQ Benhall
    Yeah its all their in that thred and your right you couldn't of read it first
     
  28. Apr 6, 2015
  29. hedgehok

    hedgehok Senior Member mm3

    Occupation:
    self-employed
    Location:
    Germany
    Why the hell do you play like this? This is the prime example for the dreaded two-tier betting (which btw the Intercasino rep still hasn't properly explained, but that's another matter)

    You are a very seasoned and well-reputed member of CM and you really should know the very stringent bonus-rules that apply from the moment you accept a bonus (which you did by typing in the bonus-code).
    Placing everything on baccarat and then playing €0.3 bets on a slot? :eek2:

    I think I know why the support-agent stated you have a balance of 0. Everymatrix plattforms transform your entire bankroll into bonus-funds when you claim a bonus. After you made your €25 bet on baccarat the system voided the bonus due to breach of bonus-terms. So your €26 (bonus-) balance + the winnings derived from the baccarat-game where also voided. The agent probably had no experience with this situation and just saw on his screen that you have a 0 balance. You should have guessed something like this happened.

    You got your initial deposit back - that's the maximum you can expect.
     
    6 people like this.
  30. Apr 6, 2015
  31. dunover

    dunover Unofficial T&C's Editor Staff Member CAG PABnononaccred PABnonaccred PABinit mm3 webmeister

    Occupation:
    International Money Launderer
    Location:
    the bus shelter, opposite GCHQ Benhall
    Back on topic (sorry about grammatical diversions!) if the deposit has been refunded and the original bonus reinstated then he gets a second chance, all is well IMO.
     
    1 person likes this.
  32. Apr 7, 2015
  33. chuchu59

    chuchu59 gambling addict CAG PABnonaccred

    Occupation:
    EXECUTIVE
    Location:
    SOMEWHERE IN ASIA
    I never voided the bonus and I stick by my words. You dont even talk sense. First would any sane person void bonuses and winnings after doubling up on the bet like I did? Second, if I had really voided the bonus I would be left with 20 Euros ie my deposit. How is it possible I would want to remove my bonus and own deposit merely for the sake of doing so and thus allowing the casino to keep my money. Thanks so much for your so-called generosity in returning my deposit lol Thirdly, your staff had stated I played my funds to 0 and this is a lie on your part. Support staff making bold assumptions with an attachment which I was unable to open.

    This makes the whole thing even more sinister. It seems the casino has in place a system that can nullify your balance if you bet over a prescribed limit on a game. Its even more scary when they can simply make up a story of a player forfeiting a bonus and forging a screenshot to prove it.

    This just proves the title of the thread is correct. Hippoplay is untrustworthy and so are you and your staff.
     
  34. Apr 7, 2015
  35. chuchu59

    chuchu59 gambling addict CAG PABnonaccred

    Occupation:
    EXECUTIVE
    Location:
    SOMEWHERE IN ASIA
    I always play like that - with or without a bonus but that's not the main issue. The casino is lying to cover up the fact they caused the funds to vanish and they blame me by saying I forfeited the bonus. I am not talking about my deposit and compensation if that's what on your mind.
     
  36. Apr 7, 2015
  37. Googobucs

    Googobucs Meister Member

    Occupation:
    IT Manager
    Location:
    Florida, USA
    If the system is smart enough that it can be programed to zero out your balance when you break a bonus term I would think it would be smart enough to not allow you to break the term to begin with.

    As an experienced player you were smart enough to push the issue and at least get your deposit back. A less experienced person might not know where to turn and just be out of luck. Front line support in general could do a better job at a lot of casinos.
     
    7 people like this.
  38. Apr 7, 2015
  39. KasinoKing

    KasinoKing WebMeister & Slotaholic.. CAG MM PABnonaccred webmeister

    Occupation:
    House-Husband and Casino Advisor
    Location:
    Bexhill on sea, England
    Well said! :notworthy

    KK
     

Share This Page