Party Casino (partygaming) withdrawal policy

PaaskeDenmark

Always think positive
webmeister
PABnoaccred
CAG
Joined
Nov 24, 2008
Location
UnKnown
What just found out about this, havent been able to cashin there anyway for more than a month, so didnt know.
Found this a different place on the internet....shocking!!!!! :eek:

This is a post email recieved from a player who got this email sent to him, because he did not understand why he had not recieved his withdrawal :oops:

Hi
I am sorry to hear about your disappointment.
I have now once again checked the matter with our Payments team and unfortunately the rule indeed applies and the cash-out will be pending for three days after it has been requested.
if you are willing to deposit however you are still able to cancel some part of the cash-out and wait for the approval of the remaining amount.I am sorry if this rule is inconveniencing you in any way.It will be very sad to see you close your account because of this. However if that is your decision we will respect it and do so.
If you wish to close your account please send us an email confirmation to accountclosure@partyaccount.com stating the reason and my colleagues will proceed with the closure.
Best Regards,
Stanislava VIP Host
vip@palladiumlounge.com


Not something that sounds good, anyone of you guys who can confirm or know anything,

As i have found rumours that PartyGaming is about to merge with bwin into a massive industry player. They are supposed to share ownership and management, and their stocks went really high ever since the announcement was made.

Sorry just an update her after i made the post.
Seems that this is only hitting players from United States.
I will update on this when i find out more guys ;)
 

PaaskeDenmark

Always think positive
webmeister
PABnoaccred
CAG
Joined
Nov 24, 2008
Location
UnKnown
Got more here guys. I guess this is mostly for players from United States... sorry guys just to inform, but i dont like its still mentioned in the terms with 3 days.

10. CASH OUTS
10.1. Your account balance is the amount of real money held in Your Account (if any), plus any winnings and/or minus any losses accrued from using the Services, less any rakes or entry or other fees, if applicable, and less any amounts previously withdrawn by You or amounts forfeited or reclaimed by Us due to any known or suspected fraud or due to deposits or other transactions rejected or cancelled by Your bank or any relevant third-party bank (whether as a result of insufficient funds, charge-backs or otherwise), any Inactive Account Fees (see Section 11 below) or any sums which are otherwise deductible or forfeited under these Agreements ('Account Balance').
10.2. Acceptance of a cash out request is subject to any deposit method restrictions, bonus restrictions and/or Security Reviews (see Section 16 below) and any other terms of these Agreements. All amounts You withdraw are subject to the transaction limits and any processing fees for deposits and withdrawal methods that We notify You of before cashing out. For further details of current deposit and cash out options and fees please see Cashier.
10.3. You agree that the maximum amount that You may cash-out is one hundred thousand US Dollars ($100,000) (or the equivalent amount in EURO or GBP currency) per month. All amounts larger than one hundred thousand US Dollars ($100,000) will be paid in terms until the full withdrawal amount is reached. This condition also applies to winnings of progressive jackpots.
10.4. We may report and withhold any amount from Your winnings in order to comply with any applicable law. All taxes due in connection with any winnings awarded to You are Your sole liability. Account balances cannot be transferred, substituted or redeemed for any other prize. Payment of funds which You withdraw shall be made by cheque, wire, credit card and/or any other manner which We select in Our sole discretion, although We will try to accommodate Your preferences as indicated by You when You register.
10.5. Payments will be made as soon as reasonably possible (subject to up to three days internal processing time), although there may be delays due to any Security Review (see Section 16 below) undertaken by Us and save where We hold any such payments in accordance with these Agreements.


Here is the section 16

16. SECURITY REVIEW
To maintain a high level of security and integrity in the system, We reserve the right to conduct a security review at any time to validate Your identity, age, the registration data provided by You, to verify Your use of the Services, including but not limited to Your compliance with these Agreements and the policies of the Group and Your financial transactions carried out via the Services for potential breach of these Agreements and of applicable law (a 'Security Review'). As such You authorize Us and Our agents to make any inquiries of You and for Us to use and disclose to any third party We consider necessary to validate the information You provide to Us or should provide to Us in accordance with these Agreements, including but not limited to, ordering a credit report and/or otherwise verifying the information against third party databases. In addition, to facilitate these Security Reviews, You agree to provide such information or documentation as We, in Our unfettered discretion, may request.[/I]
 

Lucky Loser

Senior Member
Joined
Jan 4, 2010
Location
Planet Earth
PartyCasino have always paid me in a few hours. They are right up there with 3Dice when it comes to quick payments.

I have not made a withdrawal for about a month and will be interested to see if there has been any change.
 

Nate

Paleo Meister (means really, really old)
webmeister
CAG
Joined
Feb 14, 2007
Location
Cyberspace
Is there anyway you can remove the underlining... very difficult to read
 

Nate

Paleo Meister (means really, really old)
webmeister
CAG
Joined
Feb 14, 2007
Location
Cyberspace
Thanks Bud - Pityful excuses to hold a withdrawal for up to 3 days. Although i have never played there, i wont decide on depositing purely because of that condition!

Are they accredited here, because i see that they do not pay Progressives in full either? Up to $100 000 per month...??
 

PaaskeDenmark

Always think positive
webmeister
PABnoaccred
CAG
Joined
Nov 24, 2008
Location
UnKnown
I am a big player at party casino, deposit a lot every month this year. Allthough not paladium VIP :)
But have been close at gold status some times....
they have always been great in my opinion, one of my favorites. And they have always paid me within 12 hours to my moneybookers.

But i must say im a bit fed up in regards to a promotion i accepted.
I recieved a special offer in my inbox with a code.
I checked the promotion which stated it was a bonus offer.
I checked the terms, and it clearly stated >>>>

Release conditions
Wagering = 2 times the sum of bonus

Release restricted lump sum bonus 100% of deposit.

I made 15 pound deposit, and thought that i would then get the bonus to my account when i had played trough 30 pounds....
But that didnt happen, after loosing the 15£ deposit.
I went and checked the active bonus, i could also follow the active bonus procentage to my :eek: was still low in the wagering (it shows it like a green bar when u make playtrough)
And when i went into it to check i saw this >>>

Bonus code: ACTIVE3
Total bonus offer: £15.00 GBP
Amount released
£0.00 GBP
Delivery method
Release restricted lump sum
Release £15.00 GBP
46 Standard Points on ANY site across Party brand
Expiry date
9 days - 13-Sep-2010



I only played the new slot Jail Break, and have wagered a lot. I ended up depositing 15 pounds more, was lucky getting a bit up, but in mistake i closed the slot down, and went in again, i was at around 25£, and then very nice i hit spin, without noticing it was on almost max bet, on 0,25 coin size, so it took 12,50£ in one spin!! :( :( how lucky lol.
Well to make it short i had only been making 0,50 cent spins all the time..
I made another deposit of 15£, and have now lost 45£ on all this.

I feel i somehow am in my right to get the 15£ credited my account?
But i guess when i havent got the proof from before i made deposit, then what can i do?

What do u guys think here? I feel i have a right here.... :(

I am going to try and send an email to partycasino, but would like to have your opinions first please.....
Really hard for me to explain and write it proper.... please ask if you dont understand all this hehe... ;)


Here is my status now for my account grrr, i have reached this months limit for depositing unfortanly ;(


Bonus code: ACTIVE3
Bonus offer:
£15.00 GBP
Delivery method
Release restricted lump sum
Amount released
£0.00 GBP
Start date
03-Sep-10 04:31 ET
Applicable deposit
£15.00 GBP
Expiry date:
9 day(s) - 13-Sep-2010
Type
Release restricted
Forfeit bonus offer
Bonus Status:
ACTIVE
Total release requirement
46 Standard Points on ANY site across Party brand
Pending release requirement
12.86 Standard Points on ANY site across Party brand
 

PaaskeDenmark

Always think positive
webmeister
PABnoaccred
CAG
Joined
Nov 24, 2008
Location
UnKnown
Hi guys sorry i can see i messed it a bit up...
What i ment was that im in my rights to the 15£ because i have clearly play for more than 300£ on slots..... thats like 20xdeposit, and clearly more than 2x15£ (which terms stated in the offer before i accepted it)
So guess it will be up to party casino, to goodwill and say yes there has been a error here in this promotion??
Who would make a big case out of 15£ ?? :p
I guess me because of that bad run of luck , and promotion which did not hold to what it was :mad:

But i guess its my own stupidity not discovering it straight away, or should had contacted them before i continued loosing :(

This is nothing bad about party casino, i can only praise the many different promotions they run at both casino and poker.....
 

PaaskeDenmark

Always think positive
webmeister
PABnoaccred
CAG
Joined
Nov 24, 2008
Location
UnKnown
Just a last thought from me, sorry i have posted in regards to that bonus problem. Just let me know and i will delete the 2 posts in regards to this... so we can stick to what this was about, when i made this new thread.
But hope its ok i let this belong to this thread, as we are talking about same casino.
Maybe this thread can be used to anything in regards to Party casino, that is on peoples mind/heart :thumbsup:

By the way this is just :what:

10.3. You agree that the maximum amount that You may cash-out is one hundred thousand US Dollars ($100,000) (or the equivalent amount in EURO or GBP currency) per month. All amounts larger than one hundred thousand US Dollars ($100,000) will be paid in terms until the full withdrawal amount is reached. This condition also applies to winnings of progressive jackpots.
 

PaaskeDenmark

Always think positive
webmeister
PABnoaccred
CAG
Joined
Nov 24, 2008
Location
UnKnown
Hmm not happy, have recieved answer back.


Thank you for contacting us.

As you have mentioned in your email our offer was for a release restricted bonus which is released when you earn PartyPoints equal to 2 times the bonus amount and not to wager two times the bonus amount. I can see that you have made a deposit of £ 15.00 GBP and our system added the respective bonus. In order to release the £ 15.00 GBP you have to earn a total amount of 46 PartyPoints which is equal to 3.1 times the bonus amount as your account currency is GBP( all the bonuses on our system work in USD and points needed are calculated according to the exchange rate). I hope that you understand where the difference is coming from.


Not really has made me more confused lol, i do understand the thing with $ and £ , but they mention 46 points equal to 3.1 times the bonus amount.
But i have made bets for almost 300£, so i have made way more bets then..
3.1 times 15£ = 45,3£ am i correct here, or have i just had to much alcohol tonight :p


Please be kindly advised that we do not offer our real money services to US players and we have stated in our Terms and Conditions and FAQ sections that all cash outs are subject to review by our internal game fairness/security team and must be approved before any funds are distributed.

Cash-out requests are processed within three (3) business days from the date of the request. For cash-out requests submitted before 13:00 GMT (09:00 CET), the day of the cash-out request is counted as the first processing day. For any cash-out requests submitted after 13:00 GMT (09:00 CET), the three processing days will commence the on the subsequent business day.


Please use the link for more details:

You do not have permission to view link Log in or register now.


You can find all the available information regarding the merger of PartyGaming and Bwin if you use the following link:

You do not have permission to view link Log in or register now.


In case you have any further queries, please do not hesitate to contact us. We will be more than happy to help you.



Thank you for choosing us as your online gaming site!

To the rest in regards to withdrawals etc. then i must say what was my dream casino before, has turned into a joke now, it might soon be time for me to resign from playing online, i have had ENOUGH!
 

RUSTYROO

Dormant account
Joined
Oct 9, 2007
Location
Australia
I fell for that same bonus.

After taking it and seeing after that i had to make 100 standard points to release the bonus i felt shafted also.

I saw it said wagering was 2 times the bonus and thought maybe it was a special promotion for silver level and for playing a fair bit there lately.

Silly me to think that meant wagering $100 as i had deposited $50....i thought it sounded too good to be true:oops:

I thought i had done pretty good and wagered a fair bit as i went up and down some playing $1 spins and stayed around the $140 mark for a fair while and i go check when i zeroed out and i had only completed 48.94%:eek2:

There is no way i'm going to deposit more to try and make the rest up if that's all i did on my okay run from the initial deposit.

The last withdrawal i made was the 8th August and it took the usual 2-3 hours to hit my Neteller account.

If they have really changed the withdrawal time, i will not play there any more as a main reason i play there is because i would get paid fast and with no hassle or asking to flush, much the same reason i play at 3dice.
 

PaaskeDenmark

Always think positive
webmeister
PABnoaccred
CAG
Joined
Nov 24, 2008
Location
UnKnown
Hi RustyRoo, thank you so much for your post. That proofs it wasnt just me :notworthy

Yes i am not happy about the way they did that promotion. I thought like you that they finally gave a nice easy bonus compared to those 30 or 35x wager req.

I got a new answer back from email.... nothing new or good, just their usual standard answer. I even asked them to forward to pitboss, because i wrote with her long time ago :(

Thank you for contacting Customer Service.

Please note that your email will be forwarded to the respective department concerned, however as we have already addressed your queries, you will not be receiving an additional response from them. Although this correspondence will be made a note of.

Further to your current query, please note that as stated in our Terms and Conditions, such requests can be subject to internal processing of up to 3 business days. I can see that you have not yet had to experience this waiting period, however if you do, I would ask you to keep in mind that this is something which we are able to do, and information which is made known to all of our players so that they can be aware. For more information regarding this, you can have a look at the following link:

You do not have permission to view link Log in or register now.


Lastly, regarding the wagering requirements of your active bonus, keep in mind that the way in which points are earned in our casino differ from they way they are earned at our poker tables. To see this in more detail, simply go to: My Account --> PartyPoints --> How to Earn.

Should you have further questions or queries, please do not hesitate to contact us.

We are here 24/7 to assist you.

Thank you for choosing us as your online gaming site.


Despite my long email to them, nothing new in that standard answer.... i have always been so happy with partycasino etc.., but now it looks like they have only got robots with standard answers sitting in their offices.... :(
Im gonna stay away for a LONG time, that bonus will have been expired end of this month when i can deposit again.
Also a very low tactic from party putting 10 days expire on it.... what a joke.
Doesnt really matter i am more angry about what a scam that promotion was. :sob:
 

rkj87

Dormant account
Joined
Jan 26, 2009
Location
Ireland
Never had any bad issues with Party... imho one of the best casinos besides Intercasino! :cool:
 
Top