1. Follow Casinomeister on Twitter | Facebook | YouTube | Casinomeister.us US Residents Click here! |  Svenska Svenska | 
  2. By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. You can find out more by following.Find out more.
    Dismiss Notice
Dismiss Notice
REGISTER NOW!! Why? Because you can't do diddly squat without having been registered!

At the moment you have limited access to view most discussions: you can't make contact with thousands of fellow players, affiliates, casino reps, and all sorts of other riff-raff.

Registration is fast, simple and absolutely free so please, join Casinomeister here!

Monaco Gold Casino wont let me have an account

Discussion in 'Online Casino and Poker Complaints - old section' started by Ding Dong, Oct 28, 2005.

    Oct 28, 2005
  1. Ding Dong

    Ding Dong Dormant account

    Occupation:
    Joiner
    Location:
    Under Laptop :)
    Yesterday, I tried to open an account with Monaco Gold. At the end it said no basically. Below is the transcripts of the emails..

    Dear
    Thank you for choosing Monaco Gold Casino. I am Rhonda, a member of the Customer Support Team.

    I apologise about the email being unclear. Please bear with me as I try to explain the reasoning for your account closure more clearly.

    As our database is connected to and controlled by the operations that occur in the gaming industry and the financial sphere it has come to our attention that you may have taken part in some activities that are either restricted or strongly discouraged either by our casino, in a casino that we are connected to or a bank or credit card provider that has had transactions with us or another affiliated casino.

    With this in mind I sincerely apologize for any inconvenience caused, but I will not be able to maintain your account due to these actions taken either in our casino, in an affiliated casino or involving a bank/ credit card provider that you have used. I am unable to further assist you, and I thank you for your initial interest in our casino.

    Should you have any questions or concerns, please do not hesitate to contact the Monaco Gold Casino Support Team. We are available 24 Hours a day, 7 days a week.

    With Best Regards,

    Rhonda
    Monaco Gold Casino

    Toll Free Phone: 1-866-463-9279
    International Fax: 1-268-481-2256
    Toll Free Fax: 1-866-814-2408
    International Fax: 1-268-481-2257

    You must register/login in order to see the link.

    This communication contains information which is privileged and confidential and is exclusively intended only for the individual or entity named above (recipient(s)). If you are not the intended recipient(s) or the person responsible for delivering it to the intended recipient(s), you are hereby notified that any review, disclosure, dissemination, distribution or reproduction of this communication message in any way or act is prohibited. If you receive this communication by mistake please notify the sender immediately and then destroy any copies of it. Please note that the sender monitors e-mails sent or received. Thank you.



    --Original Message--
    From:
    Date: 10/27/2005 4:01:23 PM
    To: This email is not visible to you.
    Subject: Re: Suspended Account [#593100]


    What are you on about. This is jibberish. If you are to offer support in English please grammarise the sentences so I can understand.

    Simple question:-

    WHY CANT I OPEN AN ACCOUNT

    Please provide a simple answer.


    Monaco Gold Casino <support@monacogoldcasino.com> wrote:
    Dear ,

    Good Afternoon to you and thank you for choosing Monaco Gold Casino.

    We sincerely apologize for any inconvenience caused however according to our Security Department decisions our system will not be able to maintain your account due to a number of reasons in the gaming industry.

    Thank you for your initial interest in our casino.

    Have a great day and good luck in the future!!


    Should you have any questions or concerns, please do not hesitate to contact the Monaco Gold Casino Support Team. We are available 24 Hours a day, 7 days a week.

    With Best Regards,

    Kimesha
    Monaco Gold Casino

    Toll Free Phone: 1-866-463-9279
    International Fax: 1-268-481-2256
    Toll Free Fax: 1-866-814-2408
    International Fax: 1-268-481-2257

    You must register/login in order to see the link.

    This communication contains information which is privileged and confidential and is exclusively intended only for the individual or entity named above (recipient(s)). If you are not the intended recipient(s) or the person responsible for delivering it to the intended recipient(s), you are hereby notified that any review, disclosure, dissemination, distribution or reproduction of this communication message in any way or act is prohibited. If you receive this communication by mistake p lease notify the sender immediately and then destroy any copies of it. Please note that the sender monitors e-mails sent or received. Thank you.



    --Original Message--
    From:
    Date: 10/27/2005 3:34:22 PM
    To: This email is not visible to you.
    Subject: Re: Suspended Account [#593100]


    Unfortunately your reply is not satisfactory in anyway, shape or form.

    I have only had 1 account with any Playtech casino so can not understand. Please get someone with some authority to investigate this more thoroughly.



    Monaco Gold Casino <support@monacogoldcasino.com> wrote:
    Dear ,

    Thank you for choosing Monaco Gold Casino. I am Rhonda, a member of the Customer Support Team.

    In response to your email please be advised that our administration system is completely automated and has automatically closed your casino account.

    The reason for this may be due to a number of reasons including (but not limited to) the following:

    1. Previous activity in the gaming industry and/or affiliated casinos

    2. Previous activity with regards to banking and/or credit card systems

    I sincerely apologize for any inconvenience caused, but our system will not be able to maintain your account. I am unable to further assist you, and I thank you for your initial interest in our casino.

    Have a great day and good luck in the future!!


    Should you have any questions or concerns, please do not hesitate to contact the Monaco Gold Casino Support Team. We are available 24 Hours a day, 7 days a week.

    With Best Regards,

    Rhonda
    Monaco Gold Casino

    Toll Free Phone: 1-866-463-9279
    International Fax: 1-268-481-2256
    Toll Free Fax: 1-866-814-2408
    International Fax: 1-268-481-2257

    You must register/login in order to see the link.

    This communication contains information which is privileged and confidential and is exclusively intended only for the individual or entity named above (recipient(s)). If you are not the intended recipient(s) or the person responsible for delivering it to the intended recipient(s), you are hereby notified that any review, disclosure, dissemination, distribution or reproduction of this communication message in any way or act is prohibited. If you receive this communication by mistake please notify the sender immediately and then destroy any copies of it. Please note that the sender monitors e-mails sent or received. Thank you.



    --Original Message--
    From:
    Date: 10/27/2005 1:46:00 PM
    To: This email is not visible to you.
    Subject: Suspended Account


    Hi

    I have just opened an account and it says my account is temporarily suspended and to contact you. Can you tell me what is going on.

    Regards
    Martin


    My 1 and only crime is to open an account with USA Casino and deposit #300 play #300 a hand Black jack and withdraw #1400. Why is this frowned upon. I would have thought that they would have welcomed big punters
     
  2. Oct 28, 2005
  3. scrollock

    scrollock Senior Member

    Occupation:
    google
    Location:
    boro, uk
    monaco gold is connected to a lot of other playtech in that they have the same ownership, usa casino being one of them.

    i have been highly critical of this group and it associates in the past, however one thing i do commend them on is that they are up front about not wanting your business when opening up your account.

    contrast this to the many complaints on here where people have been told their business was not wanted after they have tried to cash out and have then had their bonus and winnings confiscated.

    would you prefer to be told now, or later when you have lost or won, but have had your winnings & bonus removed ?

    as for putting all your money on one hand then this is a big no-no if you are playing at any playtech with bonuses, do this, expect to be banned. do this at the golden palace group and they wont even process your cash out despite there is nothing in the T+C's to prevent you doing this.

    remember this is casino, they have the right like any other business to choose who they want as customers.
     
  4. Oct 28, 2005
  5. Webzcas

    Webzcas Winter is Coming!

    Occupation:
    Webmaster
    Location:
    Block S25, South Stand, Ashton Gate, BS3
    It is the right of the casino to accept or refuse your business as Scrollock points out. There are many reputable casinos around, just check the accredited casinos list on Meister and move on and choose one of them. If it is new player bonuses you are after, many of them offer good deals - But check the T & C's beforehand so you know exactly what the wagering requirements are ;)

    At least they stopped you from playing before you even started. Imagine how you would have felt if you had racked up a big win, then found out you were not entitled to it, due to their security check or whatever making them close your account after the event.
     
  6. Oct 28, 2005
  7. Macgyver

    Macgyver Dormant account PABnononaccred

    Occupation:
    Student
    Location:
    North Carolina
    Exactly. I recently had one of the Playtechs allow me to make a deposit, but I kept getting booted out. After two more times trying to login, I got the same
    "locked" message I'd gotten before at Playtechs (but before a deposit).

    The only good thing was that they credited my NETeller back with the original deposit the nesxt day and I didn't have to wait or prod them repeatedly.
     
  8. Oct 29, 2005
  9. dirk_dangerous

    dirk_dangerous Dormant account

    Playtech casinos tend to be overly paranoid--they will lock out just about any player that wins--they will usually pay the players before the lock out, but a number of Playtech sites have denied payouts to players.

    Bottom line, Playtech sites throw out the baby with the bath water. If you win, you will probably be locked out. And your name will probably be put on their "evil players" blacklist simply because you've won a few dollars (and by a few, I do mean a few. They've locked out players who have only won a couple of hundred bucks).

    IMO, Playtech and it's casinos do not understand the gambling biz.
     
    Last edited: Oct 29, 2005
  10. Jan 18, 2006
  11. yameater

    yameater Meister Member

    Occupation:
    Chauffeur
    Location:
    USA, N.C.
    Dirk, I've played a lot of Playtech casinos,and won, and never been locked out. I have more gripes with the wagering requirements. I know a lot of the Playtechs are in hot water right now (rightfully so), but there are still a few good ones who don't hassle you. Diamond Deal is excellent and I have pretty decent luck there. It is good that Monoco Gold let the player know up front that they would not be allowed to play there. There are lots of other places to play. I never had much good fortune there anyway. :)
     
  12. Jan 18, 2006
  13. silvada

    silvada Dormant account

    Occupation:
    finance
    Location:
    London
    the casino doesnt know what to do

    Mr. Ding Dong,
    What you dont understand is that the casinos are not always rationable and the reason they wont allow you to open might be becasue they suspect you to be a bonus abuser.
    how can they tell that? well, they can use various ways.
    first, where you live, sometimes group of hunters leave at the same city so the casino decides to blcok all users from that place
    second, your email address, if too many people that have a unique provider have won in the casino so the casino locks future users coming from that address
    third, affiliate you used to enter the casino, same story
    they might even use the ISP or any other data they select.

    the funny thing in all that story is that the bad guys can always trick the casino (if they realy want) and get registrated.
    the good guys are the ones who get blocked for no reason.
    so dont waste your time trying to find out why you were locked, probably the casino dont know it either, and dont get offended by thier answers, you are not an abuser or a thief, they just dont know what to say so they stick to that stupid argue.
    good luck next time.
    alessandra.
     
  14. Jan 18, 2006
  15. soflat

    soflat Senior Member

    Occupation:
    Scientist
    Location:
    Florida
    If they don't want you, it is best to just leave rather than press the issue.

    Because, while you might happen upon a customer service rep willing to open your account, that won't stop someone else from closing it later (after your deposit goes thru).
     
  16. Jan 20, 2006
  17. scrollock

    scrollock Senior Member

    Occupation:
    google
    Location:
    boro, uk
    gambling is the same as sex, both parties have to consent.

    when you are gambling (despite the house edge), you are both equal participants in the transaction, i.e. just as you have the right not to play at a casino, the casino has right to refuse your business.

    to carry on the sexual analogy, where do you think the phrase "raping" comes from in regards to playing online ? its because you are losing so badly at a casino you dont want to play anymore, however you cant withdraw because of the WR, so you are forced to keep playing, hence the term being "raped"
     
  18. Jan 21, 2006
  19. AussieDave

    AussieDave Dodgy whacko backstabber

    Occupation:
    Gaming SEO Specialist & Casino Webmaster
    Location:
    Australia
    They are saying that your "flagged" on their player database. Either you've done a charge back at another Playtech casino or maybe you've been "flagged" as a bonus hunter/abuser. Given your information about dropping your entire bankroll at bj I have to agree that doing this at a Playtech throws caution to the wind. Probably a lot of other casinos would raise a few eyebrows too, though they may not "flag" straight up.

    You got to remember these are NOT land based casinos.

    As most have said Playtech casinos are paraniod at the best of times. But so are most casinos these days. The # of players trying to scam them on a daily basis have risen to heights I doubt many are aware of. Like most have said already, think yourself lucky go deposit some place else. You may have been here writing a "I didn't get paid" Post a Bitch instead.

    Is there any truth in all casinos starting to share info about charge backs via a central database?

    CM or anyone in the know, if your reading this can you clarify this one?
     
  20. Jan 22, 2006
  21. phynqster

    phynqster Dormant account

    Occupation:
    Manager
    Location:
    los angeles, ca
    I know at RTG the casinos were flagged when a player had chargebacked on their system. There was not a skilled player data base at the time I left.
     
  22. Jan 22, 2006
  23. silkprint

    silkprint Dormant account

    Occupation:
    Yup ...I work
    Location:
    Mass
    I would rather know before I deposit . If you have never had chargebacks or an account closed, I can see why you are insulted but overall at least they said 'No' right away before you deposited and tried to cashout . :eek2:
     
  24. Apr 2, 2006
  25. BLONDIE

    BLONDIE Dormant account

    Occupation:
    disabled
    Location:
    united states
    PLAYTECH WON'T PAY

    I WON A LARGE AMOUNT OF MONEY AT ONE OF THE EMPIRE CASINO'S..I WILL NOT NAME THEM YET..I AM TRYING TO GET MY MONEY FIRST..THE CASINO HAS TURNED IT OVER TO PLAYTECH TO PAY ME..THEY WANT ME TO TAKE PAYMENTS...I REFUSE..THE CASINO TERMS AND CONDITONS DO NOT STATE ON A PROGRESSIVE I HAVE TO TAKE PAYMENTS..THEIR SCARE TACTIC IS UNETHICAL. PLAYTECH CONTACTED ME AND UPPED THE FIRST PAYMENT AMOUNT OVER THE CASINO'S OFFER..WHEN I SAID NO I WANT ALL MY MONEY THE "YOUNG" GIRL HUNG UP ON ME!..SO HERE I SIT..ANYONE KNOW WHAT MY NEXT STEP SHOULD BE TO TRY AND COLLECT MY PROGRESSIVE WINNINGS..THIS IS A NIGHTMARE
     
  26. Apr 2, 2006
  27. TheBloke

    TheBloke Dormant account

    Occupation:
    Database programmer
    Location:
    London
    Firstly, you shouldn't write in all caps.

    Secondly, it's best to start a new thread so your problem gets individual attention.

    Thirdly, in that new thread, state exactly what happened - what did you win, what have the casino offered you, etc.

    Finally, you may want to PAB (Pitch A Bitch) so that Bryan (Casinomeister) can personally attend to your problem.
     
  28. Apr 2, 2006
  29. nektar4d

    nektar4d Dormant account

    Occupation:
    sales
    Location:
    European Union
    Have you kept a screenshot of the progressive win?

    The screenshot may proove very-very useful (in case of locked accounts or confiscated winnings).
    Also when you start a new thread (thebloke well said advices), post the sceenshot as well even without the casino name.
    (Also post it to the winners session, because as I remember, I havent seen there any playtech progressive win).
    Try to be cool and insist of being payed directly.

    Remember that Playtech has entered recently the stock market... there will be new ways of pressure

    P.S. Congrat on your win :thumbsup:
     

Share This Page