Casino Complaint El Dorado Palace Withdrawal T&C~BEWARE!!!

ssd

Newbie member
Joined
Oct 21, 2007
Location
Canada
We received an email from one of our website visitors about a withdrawal complaint regarding ElDoradoPalace.com T&C's. It appears that the casino does NOT allow players to continue playing once they have a pending withdrawal.

Although the proprietary casino software DOES allow a player to continue playing when there is a pending payout the casino just waits until you play then they confiscate the players withdrawal payment. Not only do they confiscate the payout but they start the bonus requirement over again with the remaining funds in the account. What casino in the world would NOT want a player to continue playing with real money. I don't get it. I'm waiting to hear back from the casino but I thought this was worth posting to warn others about this rogue term... PLAYERS BEWARE!!!

This is the bonus term from El Dorado Palaces website:

Players are not allowed to continue wagering if any amount of funds posted for withdrawal and/or pending to be withdrawn is detected by the Casino. Such activities are considered violation and are subject for all pending withdrawals to be void at Management's discretion.


Here is the original email we received:

el dorado casino is a joke STOLE MONEY
Tue Nov 24, 2009 3:49 pm

EL DORADO PALACE is a crooked site. i had $655 I'm account i had met all the bonus requirements, i withdrew $555 so i could have $100 to play with. 3 days later i received an e-mail telling me they canceled my withdrawal request because according to their rules a player can not play on the site with a pending withdrawal. so since i withdrew $555 according to there rules i could not gamble anymore until the pending withdrawal had been processed. tell me that is not the dumbest rule ever. they don't let you play at all with existing money if you have a pending withdrawal.
if that is not bad enough they did not even redeposit back into my account,they just took it,telling me i violated there rules . and i could not get that money back
now if that is not bad enough, i built the last $100 up to $455.so i went to withdraw the whole $455, but was told i could not because i did not meet the bonus requirements, because they said i violated there rules so the bonus has to start over, even though i met the bonus requirement of 30x, i wagered more then double that, but it started all over once they canceled my initial withdrawal
is this standard, or is it a crooked site. had anyone ever heard of such a rule that you can not gamble any existing money in your account while there is a pending withdrawal???? that could be the dumbest rule ever
 
Last edited:

vinylweatherman

You type well loads
Joined
Oct 14, 2004
Location
United Kingdom
We received an email from one of our website visitors about a withdrawal complaint regarding ElDoradoPalace.com T&C's. It appears that the casino does NOT allow players to continue playing once they have a pending withdrawal.

Although the proprietary casino software DOES allow a player to continue playing when there is a pending payout the casino just waits until you play then they confiscate the players withdrawal payment. Not only do they confiscate the payout but they start the bonus requirement over again with the remaining funds in the account. What casino in the world would NOT want a player to continue playing with real money. I don't get it. I'm waiting to hear back from the casino but I thought this was worth posting to warn others about this rogue term... PLAYERS BEWARE!!!

This is the bonus term from El Dorado Palaces website:

Players are not allowed to continue wagering if any amount of funds posted for withdrawal and/or pending to be withdrawn is detected by the Casino. Such activities are considered violation and are subject for all pending withdrawals to be void at Management's discretion.


Here is the original email we received:

Looks like this rule has been set as a deliberate trap. These are operators, and they damn well know that it is COMMON for players to withdraw, and then leave themselves a little bit to play some more whilst awaiting payment, which often takes days.

I have heard of casinos not liking fresh deposits, especially claiming bonuses, whilst a withdrawal is pending.

This trap gives them the chance to void a win on a dubious technicality, although they should only be getting each player once with this trap.
It is certainly helpful to draw attention to this, as this rule is so unusual in the form it is in here, that I have not seen it anywhere else, not even a rogue casino.
There may well be further rogue terms here, and the overall impression is of a rogue operator.
I have received a great deal of spam for this casino, and there is no way they could have my details legitimately from a sister site. The spam promotes large bonuses, and the "too good to be true" nature of these comes to light when you find out they have set this trap term for the unwary, which is likely to be sprung on first time players after beating the welcome bonus.
 

HUNTS!!!!!

Dormant account
Joined
Dec 17, 2007
Location
UK
i just cant believe in this day and age these casino's can get away with this!
surely its about time there was some sort of legal policing of these online casino's,i dread to think how much money they have been able to steal from people just trying casino's out for the 1st time that are unaware of sites like this are out there!
 

Tengil

Senior Member
Joined
May 4, 2006
Location
Finland
Noticed that they had US flag (probably just meaning English language) and a Russian flag. That if something is a sign to keep away. Also the unknown software doesnt inspire confidence that either.
 

maxd

Complaints (PAB) Manager
Staff member
Joined
Jan 20, 2004
Location
Saltirelandia
We've got a PAB on these guys that's about to go sour which got us talking about them and ... anyone know if they've posted anything recently?

I thought I had seen someone stepping up for them but, of course, can't find that now.
 

Casinomeister

Forum Cheermeister
Staff member
Joined
Jun 30, 1998
Location
Bierland
I thought we had a rep here - but we don't. Like Max stated, we have a PAB going sour - these guys are also spammers. I get spammed quite often from these dweebs. I predict a Rogue pit entry in the very near future...
 

vinylweatherman

You type well loads
Joined
Oct 14, 2004
Location
United Kingdom
I thought we had a rep here - but we don't. Like Max stated, we have a PAB going sour - these guys are also spammers. I get spammed quite often from these dweebs. I predict a Rogue pit entry in the very near future...
Before Christmas please, as they are going to be upping the spam with "Christmas specials" no doubt.
 

ssd

Newbie member
Joined
Oct 21, 2007
Location
Canada
Repy from El Dorado Palace's Customer Support

We contacted EDP customer support about the players complaint and this is the email we received. Take notice that they compare their T&C with the likes of MightySlots (Real Vegas Online) although we could not find any similar terms from ANY of the links provided.

They also do a bit of double talking. Saying that the player cannot play while a withdrawal is pending (the player in question left $100 real money in their account after the $555 withdrawal) but also state that the "Casino never prohibits players to play with their real money".

The casino did in fact confiscate the players withdrawal of $555 and left him with only $100 in his real money account and made him start the bonus wagering requirements all over again.

Dear Sirs,

Thank you for your email regarding our Terms and Conditions.

Certainly the current situation has a very delicate nature and draws attention.

As per the Casino terms once player posted withdrawal it means it has been submitted for review by the Accounts Department and a start for cashout process. At this moment the funds are frozen in the system and player can not wager until the funds completely cleared.

Continuing wagering by a player leads to misleading and fraud and the Casino needs to void all pending withdrawals and funds.

Similar circumstances can be observed in many online gaming sites, for instance:

You do not have permission to view link Log in or register now.

You do not have permission to view link Log in or register now.

You do not have permission to view link Log in or register now.



Casino never prohibits players to play with their real money. But the situation here as you could see is completely different. Casino may find all similar situations as fraud and the Management makes decision as final on voiding any pending withdrawals unexceptionally at its discretion.

Dear Sir, as a professional gaming provider and you being an Audit/Investigation Company have strict rules to be followed and the rules and terms therein are posted in the main page for public.

Please reply back to this email without changing the subject line if you have further clarifications.

Sincerely,

You do not have permission to view link Log in or register now.
 
Last edited:

vinylweatherman

You type well loads
Joined
Oct 14, 2004
Location
United Kingdom
We contacted EDP customer support about the players complaint and this is the email we received. Take notice that they compare their T&C with the likes of MightySlots (Real Vegas Online) although we could not find any similar terms from ANY of the links provided.

They also do a bit of double talking. Saying that the player cannot play while a withdrawal is pending (the player in question left $100 real money in their account after the $555 withdrawal) but also state that the "Casino never prohibits players to play with their real money".

The casino did in fact confiscate the players withdrawal of $555 and left him with only $100 in his real money account and made him start the bonus wagering requirements all over again.
What a JOKE!!!!

Since when is playing with funds left behind after submitting a withdrawal a way to commit fraud. The withdrawal is frozen in the system as they say, so should NOT be affected by further wagering on funds left behind. MOST casinos do NOT find a problem with players submitting a withdrawal for part of their balance, and leaving some behind to continue playing with.

I did this at Club World because they only process $3000 per week. I played continually for TWO WEEKS, withdrawing $3000 per week as I went along. It was MY MONEY, and this seems to be the case here with this casino. The player withdrew some of their money, and played with the rest. Even if this WAS somehow a "fraud issue", it could NOT have ever affected the legitimacy of the initial withdrawal in any case, and if anything needed to be voided, it would be any funds remaining after the post withdrawal wagering.

I note in their reply about "other casinos" having similar terms, well they would, wouldn't they, as the latter two are ROGUE Virtual casinos, and I am not entirely convinced about the first either, as it WAS once a rogue of sorts, but I think it is now run by William Hill.

The Virtual casinos ALSO impose max cashouts when you play WITHOUT a bonus if you have EVER in the past used a bonus.
 

maxd

Complaints (PAB) Manager
Staff member
Joined
Jan 20, 2004
Location
Saltirelandia
Before Christmas please ....
Fear not, it is days not weeks away.

Dear Sirs,
... Similar circumstances can be observed in many online gaming sites, for instance:

xhttp://www.eurogrand.com/promotions-terms.php;
xhttp://www.silveroakcasino.com/terms-conditions/
xhttp://www.mightyslots.com/terms_use.shtml ...
Note that Silver Oak is part of the Acerevenue Casinos group, rebrands of long-time rogues Crystal Palace.

Might Slots is part of the Curgam Malta Ltd group, currently on our "No Can Do" List.

The point being that they've chosen some real winners as their benchmark sites.
 

LinkinFart

Banned User : multi-account fraudster
Joined
Oct 1, 2008
Location
Croatia
First can someone explain to me something from the bottom of their homepage. What does "In God We Trust" stands for?

Second, they denied my withdrawal from free chip saying that I was not allowed to play casino poker, I played less than 10 hands just to see how it looks but that`s not the point here, and that was not mentioned in their terms. Their terms said only that wagering from all other games beside slots will not contribute to wagering, mentioning other casino games explicitly and I was not able to find any mention of such rule in rest of their terms/faq . Of course they did not confiscate my winnings and replied that I should make a deposit and complete wagering, AGAIN. LOL, yeah right.

Also regarding withdrawals, maybe they changed this, one cannot choose to which method money will be sent. System is so "user friendly" that it chooses withdrawal method for You. IMO, they don`t have a license and are operating illegally so they can`t transfer funds as gambling site. They just choose whichever method is available to them at given moment, if what I saw was true in other forum someone did actually receive payment from them through quicktender but only after a hustle over max cashout amount, playthrough requirements and who knows what more.

SS, play at your own risk.
 

vinylweatherman

You type well loads
Joined
Oct 14, 2004
Location
United Kingdom
First can someone explain to me something from the bottom of their homepage. What does "In God We Trust" stands for?

Second, they denied my withdrawal from free chip saying that I was not allowed to play casino poker, I played less than 10 hands just to see how it looks but that`s not the point here, and that was not mentioned in their terms. Their terms said only that wagering from all other games beside slots will not contribute to wagering, mentioning other casino games explicitly and I was not able to find any mention of such rule in rest of their terms/faq . Of course they did not confiscate my winnings and replied that I should make a deposit and complete wagering, AGAIN. LOL, yeah right.

Also regarding withdrawals, maybe they changed this, one cannot choose to which method money will be sent. System is so "user friendly" that it chooses withdrawal method for You. IMO, they don`t have a license and are operating illegally so they can`t transfer funds as gambling site. They just choose whichever method is available to them at given moment, if what I saw was true in other forum someone did actually receive payment from them through quicktender but only after a hustle over max cashout amount, playthrough requirements and who knows what more.

SS, play at your own risk.
That's to lure you in. Usually, free chip winnings WILL be voided for this kind of breach, but maybe they will get you to deposit, and THEN void your NEXT lot of winnings because of this incident with the free chip.

I believe the rebranded Crystal Palace casinos ARE part of Virtual because of their appearance on "casinomasterlive(dot)com", and the fact that they shared the SAME terms, and the SAME new player coupon code, between them, yet we are supposed to believe them to be unrelated. Further, Bryan said that casinomasterlive is OWNED by Virtual, and is a fake review site, and surely no way would Virtual promote COMPETITORS alongside their rogue brands.
 

kingkong098

Experienced Member
Joined
Jul 22, 2006
Location
north
Note that Silver Oak is part of the Acerevenue Casinos group, rebrands of long-time rogues Crystal Palace.

Might Slots is part of the Curgam Malta Ltd group, currently on our "No Can Do" List.

The point being that they've chosen some real winners as their benchmark sites.
Their third example is no better. Eurogrand is a sister casino of Rogue Pit member 21Nova/Vegas32.
 

maxd

Complaints (PAB) Manager
Staff member
Joined
Jan 20, 2004
Location
Saltirelandia

ssd

Newbie member
Joined
Oct 21, 2007
Location
Canada
Follow up with El Dorado Palace Customer Service

We just received an email from the El Dorado Palace Player that was screwed over by the withdrawal terms and it should come as no surprise that they are at it again...

Dear Richard xxxxxxxxx,


Thank you for your active visits to El Dorado Palace.

Due to certain circumstances the Casino Cashier has delayed your withdrawal.

We fully understand your concerns as an experienced player in Online Gaming. But, as any other independent Casino web-site, as you are very well informed, has rules, regulations, and Terms and Conditions.

We, as the Provider of the Online Gaming product, do our best to have our customers keep in good and friendly relations by being as transparent as we can.

Availing of this opportunity, we would like to remind that Terms and Conditions at El Dorado Palace is not subject for any changes to meet one player's requirements only. As we approach to our players' ideas and suggestions with high respect, so we, too, from our side expect the similar reaction.

Your funds pending for withdrawal will be transferred to your QuickTender account under the conditions if you remove your postings on all forums and websites which affected negatively towards our Casino's reputation and bring your apologies to the Casino Management, Casinomesiter and any other administrations of forums
You do not have permission to view link Log in or register now.
where you posted your claims and complaints.


We hope for your understanding and will be looking for your friendly and kind acts.

If you require any further assistance we would like to know


Best Regards,

Sean

24/7 Support Team
El Dorado Palace
Telephone: 1 888 699-3335
Email: support@eldoradopalace.com
 

LinkinFart

Banned User : multi-account fraudster
Joined
Oct 1, 2008
Location
Croatia
In God We Trust

As long they trust in God I`m with them. :D

btw how many posts did you make to get their attention?
 

coltsorioles

Dormant account
Joined
Dec 28, 2009
Location
sherrill ny
i am the guy they screwed

i am the guy eldorado casino screwed, i just signed up for this site and told my story again in another post. just some other things about el dorado palace. they show a list of winners that is complete nonsense. winning $145,234 on 1 slot, then somehow winning $86,234.07 on BLACKJACK i did not know you could win 7 cents playing by. at the end i built it upto $1055, the MOST someone can withdraw at once is $1000.
also they charge $25 for any withdrawal then its automatically send to quicktender that is the ONLY WAY they let you withdraw. then quicktender charges $30 to withdraw from them. so it take $55 just to withdraw anything.
they told me i had to remove any negative post and apologize to receive the money. and as you know i cant remove a ost, i told them i would give them a postive follow-up post, the guy i talked to on the phone called me a liar and told me he did not believe i would.
talking through the live chat gets me nowhere, the might answer 1 out of 10 e-mails. and 1 out of 10 phone calls. they will not compromise in anyway. its very frustrating. i now have posted in any casino scam forumn i can find
 

Users Who Are Viewing This Thread (Users: 0, Guests: 1)

Top