1. By continuing to use the site, you agree to the use of cookies .This website or its third-party tools use cookies, which are necessary to its functioning and required to achieve the purposes illustrated in the cookie policy.Find out more.
    Dismiss Notice
  2. Dismiss Notice
  3. Follow Casinomeister on Twitter | Facebook | YouTube | Casinomeister.us US Residents Click here! |  Svenska Svenska | 
Dismiss Notice

Poll:Best Screenshot of the Month?



Candidates Revealed...Cast your vote!.
Dismiss Notice
REGISTER NOW!! Why? Because you can't do diddly squat without having been registered!

At the moment you have limited access to view most discussions: you can't make contact with thousands of fellow players, affiliates, casino reps, and all sorts of other riff-raff.

Registration is fast, simple and absolutely free so please, join Casinomeister here!

Casino Las Vegas (Playtech) 42k of winnings confiscated!

Discussion in 'Casino Complaints - Non-Bonus Issues' started by andrewoll, Mar 2, 2008.

    Mar 2, 2008
  1. andrewoll

    andrewoll Dormant account

    Occupation:
    IT
    Location:
    UK
    Hi everyone!

    This is my first post on Casinomeister and I'm really sad it's not in "Winner Screenshots".
    Anyway, here is my story: deposited total of 950 GBP at Casino Las Vegas and won around 42k (!). I was so happy, and then someone from their department (Chris) called me and congratulated with this great run. he said about 5k/week limit, but it didn't matter for me. I requested 2 withdrawals; first of about 900 GBP and another for 4k. Got email about deposits confirmation form, ID, etc. I sent all docs and they confirmed all fine. Just wait for your money. But after 5 days i sent another email asking about the status of my withdrawals. This is their reply:

    "Dear Andrew,

    Thank you for choosing Casino Las Vegas. This is Jeremiah from the Support
    Team and it is my pleasure to assist you.

    We sincerely apologize for any inconvenience caused, Andrew. We regret to
    inform you that your withdrawal has been declined. In addition to this, all
    winnings were cut or in other words void. The deposits you made were not also
    charged to your card. This is as per our security department?s decision,
    Andrew.

    Furthermore, please note that your account has now been closed by our system
    and you wouldn?t be able to log in.

    Your cooperation regarding this matter is highly appreciated, Andrew.


    Should you have any questions or concerns, please do not hesitate to contact
    the Casino Las Vegas Team. We are available 24 Hours a day, 7 days a week.

    With Best Regards,


    Casino Las Vegas

    E-mail: This email is not visible to you.
    Toll Free: 1-866-241-3102
    International: +(63)2-756-7834
    Toll Free Fax: 1-866-241-3105
    Fax: + (63)2-756-7835
    "
     
  2. Mar 2, 2008
  3. winbig

    winbig Keep winning this amount.

    Occupation:
    Bum
    Location:
    Pennsylvania
    Not to be a wise-ass or anything, but why not try and get a reason before going public with a complaint? :confused:
     
  4. Mar 2, 2008
  5. SlotsWizard

    SlotsWizard Dormant account webmeister

    Occupation:
    I currently work for the Wizard of Odds
    Location:
    North of Antarctica
    They probably can't afford to pay you (or never intended to do so in the first place). This is one of the several scam sites affiliated with ClubDice, Carnival Casino, EnterCasino, etc.
     
  6. Mar 2, 2008
  7. wangpoker

    wangpoker Experienced Member PABnononaccred2 webmeister

    Occupation:
    affiliate marketing
    Location:
    Ontario/Canada
    Do you think Partygaming doesn't have enough money?
    These casinos belong to PartyGaming.
     
  8. Mar 2, 2008
  9. KasinoKing

    KasinoKing WebMeister & Slotaholic.. CAG MM PABnonaccred webmeister

    Occupation:
    House-Husband and Casino Advisor
    Location:
    Bexhill on sea, England
    Could you give us a bit more info?
    Did you take a sign-up bonus on your initial deposit?
    If you did take a bonus (at any time) please say which games (ALL of them) did you play thereafter?
    Have you ever had an account with any of their 'sister' casinos?
    (Swiss, Casino King :eek2:, Entercasino, Carnival, Club Dice, Magic Box, 50 Stars or Party Casino)

    This info might give a clue as to what happened, if they continue to remain silent.

    PS; Welcome to the forum! :thumbsup:
     
  10. Mar 2, 2008
  11. vinylweatherman

    vinylweatherman You type well loads CAG MM

    Occupation:
    STILL At Leisure
    Location:
    United Kingdom
    Why the "stunt" then. More info is needed on what happened here.

    If not fraud, then the casino needs to be taken to task on this one. 42K voided is not peanuts! I know of NO BONUS ABUSE method that can turn 950 into 42K.

    I have tried Entercasino, but quit when they started phoning me to offer verbal deals, one of the indicators for "dodginess", and it being associated with an affiliate group that screwed affiliates, and a stable of highly questionable Playtech casinos.
    I ONLY tried them because they were on GoneGambling, I would have avoided them otherwise. I never made a cash-out, so will never know if they would have paid. I STILL get "come back" offers, but no more phone calls.

    Playtech really seem to have it in for UK players, and I noticed this complainant was from the UK. Many even have a special "FU Clause" exclusively for the UK, and I expect this is how this player got screwed.
    Generally, UK players should avoid Playtech, except for those licenced here in the UK, or that belong to reputable groups and are accredited here.

    Windows casino have very harsh terms for the UK, however, if beaten they DO PAY! (From experience, I actually made it to a cash-in from a 10% Neteller bonus that I discovered had to be wagered 25x D+B!!!!!! - it wasn't even cashable:mad: ) That has earned them a "Dear John" response, and they are consigned to my archive folder.
     
  12. Mar 2, 2008
  13. andrewoll

    andrewoll Dormant account

    Occupation:
    IT
    Location:
    UK
    First of all, I'd like to thank you for your replies.

    I made 3 deposits, for each one of them I was given a bonus (about 100gbp) with terrific WR (25x-35x bonus PLUS a deposit). First I played roulette, lost my first deposit and bonus. then made another 2 deposits, went on slots and had this great run. I completed my WR in full (made about 170k of wagering).
    In the end I was playing on 20-50 lines slots with max bet =)

    Hope this will help and thanks again.
     
  14. Mar 2, 2008
  15. winbig

    winbig Keep winning this amount.

    Occupation:
    Bum
    Location:
    Pennsylvania
    You must register/login in order to see the link. - click on T&C up at the top.


    It seems that you broke their T&C for the first deposit, but if you made subsequent deposits and didn't play any of the forbidden games during those sessions, then they have no right to steal your winnings. UNLESS they're doing something very lame - like rolling over WR from one bonus to the next; even if you -0- your account out before making another deposit.
     
  16. Mar 2, 2008
  17. andrewoll

    andrewoll Dormant account

    Occupation:
    IT
    Location:
    UK
    I did lost my first deposit AND bonus on roulette. Then I made another two and moved to slots. Never played with them on restricted games.
     
  18. Mar 3, 2008
  19. winbig

    winbig Keep winning this amount.

    Occupation:
    Bum
    Location:
    Pennsylvania
    Yes, but it is definitely possible that they're using the fact that you did play a restricted game (roulette) with your first D+B...but if you had $0 in your account before the subsequent deposits, then that shouldn't even be an issue. Unless they're making up the rules as they go....like trying to say that since you breached the T&C in the beginning, you wouldn't be eligible for any further bonuses, and if that was the fact, then you wouldn't be entitled to any winnings from it.
     
  20. Mar 3, 2008
  21. vinylweatherman

    vinylweatherman You type well loads CAG MM

    Occupation:
    STILL At Leisure
    Location:
    United Kingdom
    This looks pretty rogue. They did nothing about a breach of terms the first time, because the player lost. I am sure that this player would have been allowed to continue depositing, and losing on Roulette, without comment.

    However, they should have LOCKED the account after the first deposit, win OR lose.

    The second deposit, on a zero balance, broke no rules, for THAT deposit at least. However, despite the fact the player did NOT try the "abusinve strategy" again, but played SLOTS, the games with no real chance of beating WR unless by pure luck (as opposed to "abusive" play). They sat back and allowed deposits 2 and 3, only voiding on a big win.
    Clearly, this player could have deposited even more, and played within the rules, but could never, ever, win because of the ability of the casino to suddenly "remember" that a restricted game was played the first time. This shows that the casino was happy to take more and more from a player who made this error the first time, but would be able to ensure the player would never be allowed to make an overall win, thus making this a completely unfair situation (only the casino stood a chance of winning).

    This is why Playtech are so ill thought of, they take advantage of such situations, rather than operate a fair and consistent policy for all.
     
    2 people like this.
  22. Mar 3, 2008
  23. kakata

    kakata Banned User - hyper flamming PABnonaccred PABnoaccred PABaccred

    Occupation:
    sales
    Location:
    miami fl
    if something lke this happens to me ...I would not be a free man anymore...:oops: 42K ? they better think about it!!!
     
    2 people like this.
  24. Mar 3, 2008
  25. sdaddy

    sdaddy Meister Member

    Occupation:
    Retired
    Location:
    Arizona
    What gets me is the tone that's used in replying to this player. This isn't the time for the typical canned casino responses, which seem very much out of place in this extraordinary situation.
    Um, I'd say having $42K confiscated is a little bit more than an "inconvenience." Not a good choice of words under the circumstances.
    sarcastic response: "Oh yes, because you appreciate it so much I'll just let you take my huge $42K win. You don't even need to explain why you're taking this action. Anything I can do to help!"

    As far as the merits of this complaint, I'd have to agree the casino is on very shaky ground here. It doesn't seem justified to use the violation of the T&Cs from the first deposit to void the valid winnings from a subsequent deposit, as long as the balance was zeroed out before the second deposit was made.
     
  26. Mar 3, 2008
  27. suzecat

    suzecat Dormant account CAG MM webmeister

    Occupation:
    Retired
    Location:
    California
    andrewoll: This is a big ouch the casino cannot be allowed to get away with, no way, no how! Will you PAB so maxd can get involved and get the ball rolling (over this casino's pointy head)?:rolleyes:
     
    1 person likes this.
  28. Mar 3, 2008
  29. andrewoll

    andrewoll Dormant account

    Occupation:
    IT
    Location:
    UK
    suzecat: Thanks! I already submited PAB.
    P.S. How long does it usually takes to get a reply from Maxd?
     
  30. Mar 3, 2008
  31. maxd

    maxd Complaints (PAB) Manager Staff Member

    Occupation:
    The PAB Guy
    Location:
    Saltirelandia
    Jeez, you submitted it yesterday (a Sunday I might add) and I'm just prepping it now!

    I understand your concern but (a) you've got to give these things some time and (b) getting a reply isn't really up to me, it's up to the casino. After I submit your case to them I wait, just like you.

    If they're quick on the uptake -- many are -- then we hear back quickly. If not -- it happens -- then after a reasonable time I prod them again ... and again and again as necessary.

    When I hear something relevant from them then I pass it on to you. So you see, it's not exactly a coffee-and-a-smoke kind of thing.
     
    1 person likes this.
  32. Mar 3, 2008
  33. suzecat

    suzecat Dormant account CAG MM webmeister

    Occupation:
    Retired
    Location:
    California
    Sorry........I don't know.........but he is good!
     
    1 person likes this.
  34. Mar 3, 2008
  35. chuchu59

    chuchu59 gambling addict CAG PABnonaccred

    Occupation:
    EXECUTIVE
    Location:
    SOMEWHERE IN ASIA
    I second that.
     
    2 people like this.
  36. Mar 3, 2008
  37. Fleur-De-Lis

    Fleur-De-Lis Senior Member MM

    Occupation:
    Self-employed
    Location:
    CY
    If I received such an ugly email from any casino's financial dept., I'd assume it is no use to try and get any more clarification there. It's like when shopping on eBay - if seller dismisses your complaint, you do not continue wasting time with him, you take it up to ebay or paypal. Just IMHO, of course.
     
  38. Mar 3, 2008
  39. chuchu59

    chuchu59 gambling addict CAG PABnonaccred

    Occupation:
    EXECUTIVE
    Location:
    SOMEWHERE IN ASIA
    FDL,

    No harm trying to get things resolved although it may take quite a lot of time and might get you nowhere. The fact is that there are many players out there who dont know how to seek help if they chalk up a sizable win. The fact that the casino doesnt even give a reason for withholding winnings means that they probably know they are in the wrong and if the player doesnt find an avenue for complaint they might just get away with it.

    There have been instances where CM was able to negotiate with the casinos concerned for a much bigger amount than $42K so it never hurts to try if you know you are being screwed. I hope andrewoll is successful in getting the $42K.
     

Share This Page