1. By continuing to use the site, you agree to the use of cookies .This website or its third-party tools use cookies, which are necessary to its functioning and required to achieve the purposes illustrated in the cookie policy.Find out more.
    Dismiss Notice
  2. Dismiss Notice
  3. Follow Casinomeister on Twitter | Facebook | YouTube | Casinomeister.us US Residents Click here! |  Svenska Svenska | 
Dismiss Notice
REGISTER NOW!! Why? Because you can't do diddly squat without having been registered!

At the moment you have limited access to view most discussions: you can't make contact with thousands of fellow players, affiliates, casino reps, and all sorts of other riff-raff.

Registration is fast, simple and absolutely free so please, join Casinomeister here!

32red.com stole 2 and blaims my bank

Discussion in 'Casino Complaints - Non-Bonus Issues' started by zoloth, Jan 19, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
    Jan 19, 2007
  1. zoloth

    zoloth Dormant account

    Occupation:
    sales
    Location:
    sthml
    A few weeks ago I noticed 2 charges of 1 on my CC , I called my bank and they cancelled the charges on my account , I had only used the card at 32red.com. and my bank told me that 32red.com made the charges.

    I contacted 32red.com and they said they would contact me , I have been told now several times that they will call but nothing happens.
    In every mail contact I've had with them they blaim my bank for these charges , I have even provided them with contact details to my bank so that they can verify that my bank didn't make the charges.


    I only own a cellphone and I have been forced to call my bank several times
    thus spending close to $50 in telephone charges , not to mention the time I've spent speaking to both 32red and my bank.


    My bank has told me 3 times that they do not charge for this.
    but yet 32red blaims my bank.They also tell me that they have tried to contact me but I've received no message on either phone or email.

    below is one of many messages from 32red , In all they blaim my bank.

    --------------------------
    Hello Stefan,

    Thank you for your email.

    I have attempted to contact you on numerous occasions over the last 2 days to no
    avail.

    I would like to re-iterate again that the charges which you have incurred have
    not been imposed by 32Red as we do not charge players for playing here and have
    never charged for the use of our online gaming facility.

    We are aware that your bank is in Sweden and the fact that you have been billed
    in pounds leads you to believe that the charge on your statement has been
    imposed by 32Red.

    However in a recent email you stated that the bank had reversed the charge for
    you, if a company such as 32Red had in fact imposed the charges, your bank would
    not have the facility to reverse them for you.

    The reason which you may have been billed in British Pounds and not Swedish
    Kroner could be due to the fact that 32Red bill in pounds and you have been
    charged by your bank for playing here at 32Red.

    I would like to point out that we have never previously charged you for playing
    here at 32Red and we still maintain this stance.

    If you have any further questions regarding this matter please do not hesitate
    to contact us.

    Kind regards

    Carla
    Payments Executive
    32Red Casino |Dash Casino| 32Red Poker
    Casinomeister Best Casino 2003, 2004 & 2005
     
  2. Jan 19, 2007
  3. mikepipe

    mikepipe Dormant account

    Occupation:
    owner
    Location:
    still progressing
    welcome to the forum.
    I have been using a credit card at 32red often.
    They never charged me for anything.
    I believe that in fact your bank took those 2 pounds, because you used the CC for foreign currency - this kind of charge is not so rare.
    And if that wrere true, the explanation, your bank gave to you, would be "true" - but has to be specified, it was a charge which was caused by your money transfer to 32red.

    I hope, that makes it a bit clearer for you!
    only btw: Over the years there was not a single case in which 32red had betrayed players or been incorrect in any way. They are trustworthy!
     
  4. Jan 19, 2007
  5. zoloth

    zoloth Dormant account

    Occupation:
    sales
    Location:
    sthml
    As I said in my post my bank does not charge any fees for this , and if they charge a fee it would be included in the amount charged , I wouldn't NOT have been a seperate chage. I've spoken to them 3 times now.



    EDIT

    Spoken to Steve at 32red live support who has promised me that I will be contacted tomorrow , I've been promised this before but Steve has helped me earlier so maybe he can resolve this.


    It's really not a money issue , I'm more interested in why the charge was made and by whom and all 32red does is to blaim my bank , but they say they didn't do it.
     
  6. Jan 19, 2007
  7. mikepipe

    mikepipe Dormant account

    Occupation:
    owner
    Location:
    still progressing
    ok. please keep us informed.
     
  8. Jan 19, 2007
  9. zoloth

    zoloth Dormant account

    Occupation:
    sales
    Location:
    sthml
    I've never had an issue with them earlier either and I've been playing there for almost a year , They've been very good to me , even gave me a 100 no-condition bonus when a withdrawal was late. So I really like 32red and would like to continue to play there. But this has issue has been going on for a month now and they wont accep that my bank didn't do it.
    makes me uncomfortable how money could be charged from my card without the CVV code or my aproval.
     
  10. Jan 19, 2007
  11. mikepipe

    mikepipe Dormant account

    Occupation:
    owner
    Location:
    still progressing
    once there was a famous gambler named william S. (i use to quote him quite often :) who said:
    "If it were so, it was a grievous fault, and grievously the casino answered it.."

    (at least it was similar to what i remember:D )

    seriously: If32 sould have made a mistake, the matter will be resolved shortly and generous.
     
  12. Jan 19, 2007
  13. soflat

    soflat Senior Member

    Occupation:
    Scientist
    Location:
    Florida
    Maybe 32red didn't make the charge.
     
  14. Jan 19, 2007
  15. zoloth

    zoloth Dormant account

    Occupation:
    sales
    Location:
    sthml
    I've only used this card at 32red , I havn't even used it in a ATM.
    Maybe the charge was issued by 32red's bank or whatever , I dont know
    but my bank did not do it and no other company has the CC.







    It hasn't been resolved shortly , But I hope it could be resolved
    generously.
     
  16. Jan 19, 2007
  17. tennis_balls

    tennis_balls Dormant account

    Occupation:
    fish n chips promoter
    Location:
    Albuquerque, NM
    nice thread title.....yeah....i'm sure they stole your 2 pounds and they're throwing a huge party for their shareholders with it
     
  18. Jan 19, 2007
  19. vinylweatherman

    vinylweatherman You type well loads CAG MM

    Occupation:
    STILL At Leisure
    Location:
    United Kingdom
    Happening more now.

    Banks here in the UK have been slipping in changes to the way they treat gambling transactions, and this indeed means that the past is not a guide to the future.
    It may be a charge generated by someone in the chain between 32Red and the swedish account. Some UK cards do this for currency conversions, either they build in a dee in exchange rates, or use tourist rates and chage a fixed amount on top. if it was exactly 1, this points to the charge being levied in UK Sterling, rather than in Kroner.
    Although 32Red is accused of lying, it is quite possible the bank is lying because this should not have happened, but they don't want to admit it.
    Naturally, until you know exactly what happened, you cannot be certain it won't happen again.

    Anyway, a lesser casino would probably have locked your account for playing in UK Pounds in the first place, saying the currency of Sweden is the Euro because Sweden is next to Russia, which is in Europe - not that I am Prive to such inside information:D
     
  20. Jan 19, 2007
  21. soflat

    soflat Senior Member

    Occupation:
    Scientist
    Location:
    Florida
    Banks are so big and complicated these days, they might have charged you but whoever you spoke to didn't know it.

    This is just about getting 32red to give you something now isn't it?
     
  22. Jan 19, 2007
  23. zoloth

    zoloth Dormant account

    Occupation:
    sales
    Location:
    sthml
    I have to blaim someone. becaue I did not charge my own CC now did I.

    I dont care if it happened somewhere along the line between 32red and my bank , my bank did not do it. I've given 32red the phonenumber to my banks head office so they can verify this , they have not called them afaik.

    If my bank did not do it , then it's 32reds responsibility , if their bank charged my card without my permission is not my problem. And if that is the case I will take legal action against that bank , They cant charge my CC without my approval.
     
  24. Jan 19, 2007
  25. Pinababy69

    Pinababy69 RIP Lisa

    Occupation:
    Crusader
    Location:
    Toronto, Ontario - Canada
    I also use a CC to deposit at 32Red. My casino account is in Canadian dollars, and so is my Mastercard. However, I still get charged $1 plus 1.25% of the transaction amount, for each and every transaction. And it does get billed separately. My statement will show a deposit of $30, and a foreign transaction fee of $1.38 ($1 plus an additional .38). Even though there is no currency conversion involved, I still get charged this, because the company they are transacting with is not in Canada. I have bought things on the internet from companies based in Canada, and there is no fee.

    I would almost guarantee that 32Red is NOT responsible for this charge. Regardless of which internet casino I deposit at, the foreign transaction fees are the same, so it's not unique to 32Red. It's not the casinos, it is the banks/CC companies. As VWM suggested, I'd guess that whoever you spoke to at your bank does not know what they are talking about. Perhaps this is something new they have implemented. Some CC companies also view gaming transactions as cash advances. Be thankful you're not in the US, and unable to deposit period.

    I agree t_b, I think the thread title is a bit out there. I understand the OP wants an answer, but they stole $2? It's almost comical.
     
  26. Jan 19, 2007
  27. zoloth

    zoloth Dormant account

    Occupation:
    sales
    Location:
    sthml
    I have nothing against 32red , but I do ofcourse belive that if they or their bank or whatever caused this that they should compensate me for any costs involved in resolving the issue ,
    If this happened to you woulndn't you call your bank to find out someone was charging your account?
     
  28. Jan 19, 2007
  29. zoloth

    zoloth Dormant account

    Occupation:
    sales
    Location:
    sthml

    I have explained this to 32red , And ofcourse my bank charges a fee for the exchange of currency , however this fee is included in the charge , it does not appear as a seperate fee.

    I have spoken to my bank 3 times about this , and the tell me every time that any fee's are included in the amount withdrawn , there is no seperate charge for this fee . this is the problem.
     
  30. Jan 19, 2007
  31. Pinababy69

    Pinababy69 RIP Lisa

    Occupation:
    Crusader
    Location:
    Toronto, Ontario - Canada
    Hi Zoloth, there is no exchange of currency on my account. My casino account is in Canadian dollars, and so is my Mastercard. It gets billed in Canadian dollars. There is NO currency conversion involved, yet I still get billed a separate charge as a foreign transaction fee, as the company I am dealing with (32Red or whichever casino) is NOT in Canada.

    If I deposit say $20 at a casino where my acct is in US dollars, it shows on my statement as (eg.) $22.50, PLUS 1.25% of the $20 (and this part shows as a separate charge, named Foreign Transaction Fee). The currency conversion is added in to the one amount, but the foreign transaction fee is separate.

    Edited to add: In any event, I'm sure Pat will be in the office in about 4-5 hours and I'd say you'll have a reply then.
     
  32. Jan 19, 2007
  33. zoloth

    zoloth Dormant account

    Occupation:
    sales
    Location:
    sthml
    The issue has been resolved.
     
  34. Jan 19, 2007
  35. mikepipe

    mikepipe Dormant account

    Occupation:
    owner
    Location:
    still progressing
    Please: tell us how.
    hundreds of members want to know.!
    thanks
    :thumbsup:
     
  36. Jan 19, 2007
  37. GrandMaster

    GrandMaster Ueber Meister CAG

    Occupation:
    Mathematician by day, online gambler by night.
    Location:
    UK
    Spending $50 to chase 2 seems somewhat excessive, but I am glad the issue has been resolved.
     
    1 person likes this.
  38. Jan 19, 2007
  39. Pinababy69

    Pinababy69 RIP Lisa

    Occupation:
    Crusader
    Location:
    Toronto, Ontario - Canada
    I'd like to know how it was resolved as well, for future reference if nothing else. You know, say six months from now the same problem pops up for someone else, we can use this thread for reference.

    If 32Red was responsible for the charges, I'm positive they made it right by you. If it was your bank, I would hope they have done the same, and reimbursed you for phone calls, etc.
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page